distripution af ubuntu cder

Her kan du få hjælp til installationen af Ubuntu.
daller
Indlæg: 10
Tilmeldt: 20. nov 2006, 22:50
Geografisk sted: Århus C

Re: SKAT -nej ikke dén skat...

Indlægaf daller » 13. dec 2006, 02:18

grontoft skrev:Ja så har jeg talt med SKAT. Allerførst skal jeg gøre opmærksom på at "de altså ikke vil bindes op på noget..." Og hvem kan ikke godt forstå det? :lol: :lol: De regler er sgu svære at forstå...


Som udgangspunkt er alle varer der sendes til en modtager TOLDpligtige, også selv om at varen er gratis for modtageren (f.eks. en gave). Som privat mand der bestiller 5 eller 10 cd'er vil den pågældende vare TEORETISK SET blive prissat til et givent beløb som man mener er passende for varen. Varen er i dette henseende STYRESYSTEMET SOM ET HELE (STANDARDPROGRAM) og ikke cd'en, som jo ikke vil beløbe sig til det helt store. Det skal dog siges at der er en bagatelgrænse på kr. 160,- men et styresystem vil højst sandsynligt blive prissat noget højere (når man skeler til lignende styresystemer (WIN$)) Når det så er sagt, vil man I PRAKSIS højst sandsynligt ikke erfare at SKAT vil gå ind og konfiskere en sådan pakke og værdisætte indholdet for derefter at kræve told.

SOM ERHVERVSDRIVENDE gælder der imidlertid helt andre regler, og her er det at man virkelig begynder at slå sig på lårene af grin! :lol: STYRESYSTEMET er stadigvæk underlagt told, men den gældende tarif er for øjeblikket kr. 0,- Hvis man så tilbyder sine kunder at de kan få et gratis styresystem med vil SKAT anse dette som en del af varen. SÅ SKAL DER BETALES MOMS :shock: :roll: :shock: af varen!? Samtidig med at der skal betales IMPORTMOMS som så skal køres ind i regnskabet så man får det refunderet - en regnskabsmæssig ting - så det hele ender i nul igen...

Ingen undren hvorfor SKAT ikke vil hænges op på noget...

Da jeg så havde talt lidt med den flinke kontormand siger han at hvis STYRESYSTEMET er blevet tilrettet netop et specielt firma (f.eks et program der kun bliver brugt i dette firma - det kunne være til en robot) så er der IKKE told på varen. Det vil sige at man kan købe et program specielt tilrettet sit firmas maskiner som koster 1,5 mill. ja, så skal der ikke betales told.


Jeg er ret forvirret over denne forklaring (hvilket manden i SKAT egentlig også var) men håber at det har sat lidt på plads for jer alle. Det ser ud til at vi alle har ret :P :P :P


Som erhvervsdrivende... ???

MOMS af Kr. 0,- ??? - WTF?

Jeg står ligeledes i en situation hvor jeg godt kan bruge 100+ cd'er... Jeg arbejder i Elektronik Lavpris i Århus, http://www.elav.dk

spook
Indlæg: 365
Tilmeldt: 20. nov 2006, 13:54
Geografisk sted: Gram//Skanderborg//Århus

distripution af ubuntu cder

Indlægaf spook » 14. dec 2006, 08:57

Hvad med om vi alle bestiller 10 cd'er hver, og går ned i Computercity og afleverer dem? For det er da et helvede at danse med Skat!

mvh Spook, hvis bil er importeret fra Tyskland. Velkommen til papirjunglen!
Billede

Tilbage til "Installation"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster