Installation af Open Office ver 2.1.0

Her kan du få hjælp til installationen af Ubuntu.
farmand
Indlæg: 27
Tilmeldt: 25. feb 2007, 21:08
Geografisk sted: Ærø

Installation af Open Office ver 2.1.0

Indlægaf farmand » 6. mar 2007, 18:05

Hej.
Jeg kører med Ubuntu edgy 6,10 og den medfølgende Open Office kan ikke håndtere de Office 2003 filer jeg bruger på arbejdet. Men det kan Open Office ver 2.1.0 Men den kan jeg ikke finde ud af at installere hverken rpm eller tar udgaven. Please help. Det vil spare mig mange timers arbejde at anvende ver 2.1.0
Med venlig hilsen farmand.

temba
Indlæg: 34
Tilmeldt: 6. mar 2007, 18:03
Geografisk sted: København

Installation af Open Office ver 2.1.0

Indlægaf temba » 6. mar 2007, 18:52

Hej,

jeg synes ikke at have et problem med Office 2003 dox i min OOO 2.0.4 - det du kan gøre er at afinstallere OOO via synaptic/adept og derefter genistallere programmet.

Kan ikke husk p.t. hvordan version af det nye program checkes inden det gøres...

farmand
Indlæg: 27
Tilmeldt: 25. feb 2007, 21:08
Geografisk sted: Ærø

Installation af Open Office ver 2.1.0

Indlægaf farmand » 6. mar 2007, 21:32

Hej igen.
Mit problem ligger i regnearket, hvor det ikke kommunikere 100% med Office 2003. Men når jeg bruger ver 2.1.0 virker det perfekt. Så jeg vil meget gerne om nogen kunde skrive hvordan jeg for installeret pakken. Jeg har afinstalleret den gamle Open Office.
Med venlig hilsen farmand.

temba
Indlæg: 34
Tilmeldt: 6. mar 2007, 18:03
Geografisk sted: København

Installation af Open Office ver 2.1.0

Indlægaf temba » 6. mar 2007, 22:37

Hej igen,

ok ifølge OO.org skriver de:

Linux RPM-based Installation
Prerequisites

If you want Java integration, you want to make sure you have the latest JRE installed. It should be at least JRE 1.4. You can find the JRE for Linux at the Java JRE for Linux download site. Alternatively, it might be included on the installation media of your distro as part of a complete Java development environment.
Installation Steps

1. Unpack the downloaded image into a directory. For example, currently, the following command would unpack into the current directory:
2. tar xvzf OOo_2.0.4_LinuxIntel_install.tar.gz
3. su to root, if necessary.
4. cd into the directory with the unpacked image. This could be RPMS.
5. Delete any rpm files that do not apply to your system. For example, on a Fedora Core 3 system, delete any rpms specific to another distribution such as openofficeorg-suse-menus-1.9.79-1.noarch.rpm. *****her skal du vælge een distro's filer som skal konverteres ***** ps jeg har ikke prøvet dette før*****
6. Then execute rpm -Uvih *rpm - her installerer du så dine .deb filer

Ubuntu bruger ikke RPM filer så du skal bruge et værktøj som hedder alien for at konvertere RPM til .deb. Se her for mere info: http://ubuntuguide.org/wiki/Ubuntu_Edgy ... 28Alien.29 - i øvrigt en slags ubuntu bibel...

Alternativt kan du se her: http://packages.debian.org/experimental ... office.org
Bemærk at det er en experimental unstable version da 2.0.4 er den nyeste version for k/ubuntu/debian systemer lige p.t.

Tilbage til "Installation"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster