Forslag ønskes til Ubuntu Live! april 2009

Bidrag til Projektet Ubuntu - her koordinerer vi noget af arbejdet.
Pihl
Indlæg: 1045
Tilmeldt: 13. sep 2006, 15:35
IRC nickname: mpih
Geografisk sted: Århus

Forslag ønskes til Ubuntu Live! april 2009

Indlægaf Pihl » 11. jan 2009, 11:51

Når Ubuntu 9.04 bliver udgivet i april, markeres dette som vanligt med et arrangement, og denne gang afvikles det i Aalborg.

I går var jeg en tur deroppe, hvor jeg sammen med Mads (mchro eller shiyee) tog en tur ud og så på lokaliteten. Jeg fik taget nogle billeder, som jeg nok snart skal få lagt på.

Anyway, vi er i gang med planlægningen af det, og vil meget gerne have nogle input til hvad arrangementet skal indeholde. Generelt bliver det et meget community-fokuseret arrangement, hvor der nok er færre foredrag og mere fokus på communityet.

Hvad betyder det? Det betyder først og fremmest, at vi vil fokusere på, at vi kommer til at snakke mere sammen end til de tidligere arrangementer. At, såfremt man har lyst, ser hvem hinanden er, og lærer hinanden bedre at kende. Det betyder sikkert også flere workshops, hvor vi arbejder sammen.

Hvad der ellers ligger i det, er lige så meget op til jer at komme med input til. Forslag indtil videre:

Nyheder i 9.04
Community Brainstorm (diskussion af ideer)

Send en mail med dine forslag til events@ubuntu-dk.org. Vær opmærksom på at du IKKE ser svar på din mail, hvis du ikke også tilmelder dig Events-mailinglisten. Her er du også MERE end velkommen til at deltage i planlægningen af arrangementet. Smid evt en lille kort mail om dig selv, og hvad du gerne vil på listen.

MadsRH
Indlæg: 36
Tilmeldt: 15. feb 2008, 22:16
Geografisk sted: Nordjylland

Re: Forslag ønskes til Ubuntu Live! april 2009

Indlægaf MadsRH » 19. mar 2009, 00:17

Hej
Jeg har godt nok sendt en mail til mailinglisten, men den virker lidt død (sidste indlæg fra febuar og kun to stk.), så derfor kommer den også lige her:

Jeg har forsøgt at lave et udkast til en plakat til Jaunty release festen. Der mangler stadig noget tekst (som f.eks adressen), men måske skal hele layoutet ændres.
Der er noget med farverne der ikke helt fungere - den mangler lidt blikfang. Det er selvfølgelig ikke sikkert, at den skal være skrig-gul og ligne noget fra Netto, men måske nærmere være informativ. Denne gang har jeg lavet alt i vektor så det kan skaleres uden problemer - billedet nedenfor er dog komprimeret .jpg
Billede

Som man kan se modtages forslag til teksten gerne :-)

Mvh.

Mads Rosendahl Hansen (MadsRH)
MadsRH(a)Gmail.com
http://anotherubuntu.blogspot.com

hvm
Indlæg: 232
Tilmeldt: 29. maj 2008, 09:54
Geografisk sted: København

Re: Forslag ønskes til Ubuntu Live! april 2009

Indlægaf hvm » 19. mar 2009, 19:03

Dræberkanin er i hvert fald i ét ord på dansk :o)

(Og hvis du er til petitesser, vender dine indledende anførselstegn forkert. Er anførselstegn overhovedet nødvendige? De virker lettere forstyrrende, synes jeg.)

Ellers er det en flot plakat - den virker bestemt blikfængende på mig!

Stra
Indlæg: 3105
Tilmeldt: 16. jun 2007, 10:26
Geografisk sted: Ikast-Herning

Re: Forslag ønskes til Ubuntu Live! april 2009

Indlægaf Stra » 20. mar 2009, 00:00

Mads RH 31 april :shock: :shock:

stra
stra
Bruger Ubuntu 22.04 og 22.10 + lubuntu 22.10

laoshi
Redaktør
Indlæg: 5515
Tilmeldt: 26. apr 2008, 20:52
IRC nickname: laoshi
Geografisk sted: Vejle

Re: Forslag ønskes til Ubuntu Live! april 2009

Indlægaf laoshi » 20. mar 2009, 08:03

Og 15:00 "Testimonials"
"Von guten Mächten wunderbar geborgen
erwarten wir getrost was kommen mag.
Gott ist mit uns am Abend und am Morgen
Und ganz gewiss an jedem neuen Tag"

(Dietrich Bonhoeffer 1906-1945)

http://www.stromata.dk
https://wiki.ubuntu.com/FlemmingChristensen
https://launchpad.net/~laoshi

Jimmyfj
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 19. jul 2007, 19:35
Geografisk sted: Nordjylland

Re: Forslag ønskes til Ubuntu Live! april 2009

Indlægaf Jimmyfj » 20. mar 2009, 11:20

En af de ting, jeg synes vil være en god ting at have med på arrangementet er omtale af vores CoC.

Netop CoC er et af de store omdrejningspunkter i vores community, både her og i udlandet. Derfor kan det være en god ide at præsentere nye brugere for dette meget vigtige dokument.
"OM 100 ÅR ER ALTING GLEMT !"


Ubuntu - Dev-ed.
Linux User # 448500

MadsRH
Indlæg: 36
Tilmeldt: 15. feb 2008, 22:16
Geografisk sted: Nordjylland

Re: Forslag ønskes til Ubuntu Live! april 2009

Indlægaf MadsRH » 22. mar 2009, 17:30

Jeg vil på ingen måde bestemme hvad der skal stå på plakaten (som man kan se er det nok bedst andre gør det), derfor har jeg bare sat tekst ind der hvor der skal være tekst. Selvfølgelig skal titlen ikke være noget med dræber kanin, men jeg syntes det virkede godt med stenbukkens frisættelse til intrepid.

Hvad betyder CoC? Code of Conduct? I så fald, hvad ville du skrive om det?

Tak for jeres feedback
//MadsRH

MadsRH
Indlæg: 36
Tilmeldt: 15. feb 2008, 22:16
Geografisk sted: Nordjylland

Re: Forslag ønskes til Ubuntu Live! april 2009

Indlægaf MadsRH » 3. apr 2009, 22:35

Er der ikke nogen der kan komme med et (mere præcist) udkast til plakat teksten?

Ligesom tidligere (http://anotherubuntu.blogspot.com/2008/10/danish-ubuntu-810-release-party-artwork.html) vil jeg meget gerne bidrage med grafikken til plakaten - bare jeg slipper for at formulere teksten :wink:

Send gerne teksten teksten i en email til madsrh(a)gmail.com

soundpartner
Indlæg: 3461
Tilmeldt: 27. sep 2008, 23:51
IRC nickname: sound
Geografisk sted: København

Re: Forslag ønskes til Ubuntu Live! april 2009

Indlægaf soundpartner » 4. apr 2009, 09:19

MadsRH skrev:Er der ikke nogen der kan komme med et (mere præcist) udkast til plakat teksten?

Ligesom tidligere (http://anotherubuntu.blogspot.com/2008/10/danish-ubuntu-810-release-party-artwork.html) vil jeg meget gerne bidrage med grafikken til plakaten - bare jeg slipper for at formulere teksten :wink:

Send gerne teksten teksten i en email til madsrh(a)gmail.com

der er møde i morgen. så mon ikke det blliver taget op der
Selvudnævnt guru når det drejer sig om mobilt bredbånd

Webmaster og stifter af:
Billede
Hvor du finder scripts til en hver situation

Billede

MadsRH
Indlæg: 36
Tilmeldt: 15. feb 2008, 22:16
Geografisk sted: Nordjylland

Re: Forslag ønskes til Ubuntu Live! april 2009

Indlægaf MadsRH » 6. apr 2009, 11:00

En ny version her: https://lists.ubuntu.com/archives/ubunt ... t-0001.jpg

Mangler dog stadig teksten :-)

Jarlen
Indlæg: 834
Tilmeldt: 1. jun 2008, 18:23
IRC nickname: Jarlen
Geografisk sted: København

Re: Forslag ønskes til Ubuntu Live! april 2009

Indlægaf Jarlen » 6. apr 2009, 14:54

Det ser rigtig godt ud. Jeg er ikke SÅ meget for overskriften, nok pga. den hvis indvendige farve, men resten synes jeg er rigtig lækkert. Jeg synes dog ikke som sådan at der er noget galt med teksten, udover et overdrevet forbrug af ' og ". Selvfølgelig skal der også navne på de forskellige oplæg, når disse bliver offentliggjort.
jesperjarlskov.dk - Blog om Ubuntu, fri software og andet godt :-)

ChrisBuchholz
Indlæg: 333
Tilmeldt: 29. okt 2008, 23:39
IRC nickname: ChrisBuchholz
Geografisk sted: Nyborg, Fyn, Danmark

Re: Forslag ønskes til Ubuntu Live! april 2009

Indlægaf ChrisBuchholz » 6. apr 2009, 15:31

MadsRH skrev:En ny version her: https://lists.ubuntu.com/archives/ubunt ... t-0001.jpg

Mangler dog stadig teksten :-)


Jeg synes det ser rigtig godt ud!

Jarlen
Indlæg: 834
Tilmeldt: 1. jun 2008, 18:23
IRC nickname: Jarlen
Geografisk sted: København

Re: Forslag ønskes til Ubuntu Live! april 2009

Indlægaf Jarlen » 6. apr 2009, 15:40

Jeg tænker at den nederste tekst kan skiftes ud med noget á la:
Den 25. April udkommer Ubuntu 9.04, som er den nyeste version af styresystemet Ubuntu Linux. Dette fejres af Foreningen af Danske Ubuntubrugere, som endnu engang inviterer til Ubuntu Live, som denne gang afholdes i Aalborg. Programmet indeholder en række oplæg som ses ovenfor, men der vil også være mulighed for at få hjælp og support til bl.a. installation af systemet, ligesom der også vil blive delt gratis Ubuntu-cd'er ud til alle interesserede.
jesperjarlskov.dk - Blog om Ubuntu, fri software og andet godt :-)

ChrisBuchholz
Indlæg: 333
Tilmeldt: 29. okt 2008, 23:39
IRC nickname: ChrisBuchholz
Geografisk sted: Nyborg, Fyn, Danmark

Re: Forslag ønskes til Ubuntu Live! april 2009

Indlægaf ChrisBuchholz » 6. apr 2009, 17:18

Super fedt, Jarlen! Jeg har dog lige lavet nogen ændringer:
Den 25. April udkommer Ubuntu 9.04, som er den nyeste version af styresystemet Ubuntu Linux. Dette fejres af Foreningen af Danske Ubuntubrugere, som endnu engang inviterer til Ubuntu Live!, som denne gang afholdes i Aalborg. Programmet indeholder en række oplæg som ses ovenfor, og der vil også være mulighed for at få hjælp og support til bl.a. installation af systemet, ligesom der også vil blive delt gratis Ubuntu-cd'er ud til alle interesserede.

René Kristensen
Indlæg: 51
Tilmeldt: 26. mar 2009, 18:27
Geografisk sted: Frederikshavn, Nordjylland.

Re: Forslag ønskes til Ubuntu Live! april 2009

Indlægaf René Kristensen » 6. apr 2009, 18:23

Send en mail med dine forslag til events@ubuntu-dk.org. Vær opmærksom på at du IKKE ser svar på din mail, hvis du ikke også tilmelder dig Events-mailinglisten. Her er du også MERE end velkommen til at deltage i planlægningen af arrangementet. Smid evt en lille kort mail om dig selv, og hvad du gerne vil på listen.


Jeg får følgende fejl meddelse, når jeg prøver at tilmelde mig!



ists.ubuntu-dk.org uses an invalid security certificate.The certificate is not trusted because the issuer certificate is unknown.(Error code: sec_error_unknown_issuer).
Senest rettet af René Kristensen 6. apr 2009, 19:35, rettet i alt 1 gang.
Debian Squeeze Gnome classic core install.

Tilbage til "Projekt: Ubuntu"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster