Ubuntu DK Podcast

Bidrag til Projektet Ubuntu - her koordinerer vi noget af arbejdet.
Don S
Indlæg: 473
Tilmeldt: 3. dec 2007, 21:41
IRC nickname: Don_S
Geografisk sted: Melby, Nordsjælland

Ubuntu DK Podcast

Indlægaf Don S » 24. nov 2008, 21:36

Hej derude,

Så er det tid til endnu et nyt projekt, i takt med, at det danske Ubuntu community bliver større og større. Projektet hedder Ubuntu DK Podcast og går ret enkelt ud på, at lave et podcast for danske Ubuntu og Linux brugere.

Der er først og fremmest brug for værter - folk der er interesseret i at optræde med deres stemmer og give deres meninger til kende over for den Danske Ubuntu befolkning. Dette betyder ikke, at folk der ikke har lyst til at medvirke som vært, ikke har noget at lave i forbindelse med projektet. Der skal bruges en tema-sang, en der kan klippe episoderne sammen, gives forslag til indhold, designes en hjemmeside samt mere (man kan evt., hvis man har lyst, transskribere .

Der kan læses mere om podcastet her: https://wiki.ubuntu.com/DanishTeam/Podcast

Som altid, hvis man ikke har lyst til at hjælpe til, kan man også være den glade bidragyder, der nøjes med at lytte til podcastet. Når den første episode engang bliver produceret, bliver der rig lejlighed til, at komme med feedback, kommentarer osv - og det vil faktisk være foretrukket at man gør - intet er så kedeligt som et dødt podcast.

Hvis man har lyst til at hjælpe til, bedes du redigere ovenstående wiki-artikel. Alternativt kan du også skrive her i tråden, men for at gøre det mere overskueligt, vil jeg bede dig skrive dit navn på wiki'en.

På forhånd tak,
Sakse "Don S" Dalum og Ubuntu DK Podcast.
Billede

Billede Billede

Pihl
Indlæg: 1045
Tilmeldt: 13. sep 2006, 15:35
IRC nickname: mpih
Geografisk sted: Århus

Re: Ubuntu DK Podcast

Indlægaf Pihl » 24. nov 2008, 22:18

Vi har jo allerede skrevet lidt sammen om det her på Ubuntu Danmarks Marketings mailingliste (som man kan joine, hvis man vil hjælpe med Ubuntu), så det er ikke de store ting, jeg har at sige, udover at jeg synes det er enormt fedt, og glæder mig meget til første episode.

Men bare lige en lille ting, så nævner du, at der er brug for nogen til at designe en hjemmeside til det. Jeg vil nu hellere foreslå, at vi samler det sammen med alt andet på den nye Ubuntu Danmark hjemmeside. Det burde give flere lyttere til podcastet og flere brugere på hjemmesiden ;)

I øvrigt kan man lytte til den engelske podcast, hvis man gerne vil høre, hvordan en Ubuntu podcast kunne være. Den er selvfølgelig meget rettet mod England og engelsktalende lyttere, så derfor vil det være utrolig fedt med podcast rettet mod danske brugere - tænk bare at lytte til et indslag om Folketingets indførelse af åbne standarder i det offentlig på sin løbetur :shock:

Ej, det bliver nok mere juicy end dét :D

Don S
Indlæg: 473
Tilmeldt: 3. dec 2007, 21:41
IRC nickname: Don_S
Geografisk sted: Melby, Nordsjælland

Re: Ubuntu DK Podcast

Indlægaf Don S » 24. nov 2008, 22:57

Pihl skrev:Men bare lige en lille ting, så nævner du, at der er brug for nogen til at designe en hjemmeside til det. Jeg vil nu hellere foreslå, at vi samler det sammen med alt andet på den nye Ubuntu Danmark hjemmeside. Det burde give flere lyttere til podcastet og flere brugere på hjemmesiden ;)

Det er da åbenlyst. :D

Nu er jeg selv en glad podcast lytter, så til dem der gerne vil have et par hurtige til lidt inspiration, kan jeg foreslå:
Ubuntu UK Podcast
Linux Outlaws
The Linux Link Tech Show (TLLTS)
Lauchpod (Launchpad podcast)
og den uundgåelige: LugRadio - desværre er de holdt op med at optage. :(

Derudover har The Software Freedom Law Center lige startet et podcast, og jeg synes at deres første episode er ret god, i forhold til mange andre første episoder, så måske man skulle finde inspiration deri?
Billede

Billede Billede

Wikzo
Indlæg: 609
Tilmeldt: 24. nov 2006, 13:59
Geografisk sted: Århus N

Re: Ubuntu DK Podcast

Indlægaf Wikzo » 25. nov 2008, 17:18

Held og lykke med projektet!

En ting, jeg sætter stor pris på i podcast, er rutiner. For eksempel lytter jeg til et gaming-podcast hver uge, og de har altid samme opbygning: Først introduktion, så nyheder, så udgivelsesdatoer, så brugerspørgsmål og til sidst noget musik. Hvis I formår at have en fast rytme, bliver det sjovere at lytte til.

At podcastet udgives regelmæssigt (fx én gang om måneden) er også vigtigt, synes jeg. På samme måde er det vigtigt at inddrage brugerne og gøre det nemt at hente den nyeste episode, gerne gennem RSS Feeds.

Glæder mig til at høre resultatet og skal nok komme med kritik derefter.
Billede

Tilbage til "Projekt: Ubuntu"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster