Planlægning af næste release party

Bidrag til Projektet Ubuntu - her koordinerer vi noget af arbejdet.
Pihl
Indlæg: 1045
Tilmeldt: 13. sep 2006, 15:35
IRC nickname: mpih
Geografisk sted: Århus

Planlægning af næste release party

Indlægaf Pihl » 18. jun 2008, 07:41

Omkring den 30. oktober bliver den næste Ubuntu i rækken udgivet, nemlig version 8.10 også kaldet Intrepid Ibex.

Ligesom ved 8.04 skal vi selvfølgelig igen have os et release party, hvor der kan være foredragsholdere, og hvad fantasien ellers må byde på af spændende tiltagt. Sidste gang blev dte afholdt i Århus, men denne gang er det Københavns tur til at være vært. Og København skal gøre det rigtigt godt, hvis de skal gøre det lige så godt som Århus.

Planlægningen foregår via en maillingliste, der er oprettet til formålet, og alle seriøse Ubuntu aktive er selvfølgelig velkommen til at deltage i planlægningen. Der vil selvfølgelig også komme løbende opdateringer her på forummet om planlægningen.

Meld dig ti listen på denne side: http://www.freelists.org/list/8.10-fest

Jarlen
Indlæg: 834
Tilmeldt: 1. jun 2008, 18:23
IRC nickname: Jarlen
Geografisk sted: København

Re: Planlægning af næste release party

Indlægaf Jarlen » 18. jun 2008, 09:30

Er der gjort nogle forberedelser eller indgået nogle aftaler af nogen art indtil videre, eller starter teamet helt fra scratch?
jesperjarlskov.dk - Blog om Ubuntu, fri software og andet godt :-)

Pihl
Indlæg: 1045
Tilmeldt: 13. sep 2006, 15:35
IRC nickname: mpih
Geografisk sted: Århus

Re: Planlægning af næste release party

Indlægaf Pihl » 18. jun 2008, 17:41

Det er helt fra scratch. Det eneste som er besluttet, er at det skal foregå i Kbh.

MadsRH
Indlæg: 36
Tilmeldt: 15. feb 2008, 22:16
Geografisk sted: Nordjylland

Re: Planlægning af næste release party

Indlægaf MadsRH » 8. okt 2008, 23:30

Jeg ved ikke om dette er det beste sted til denne meddelse, men jeg lavede den flyer/plakat der blev brugt ved 8.04 releaset i Aarhus. Jeg har lavet et par hurtige forslag til en ny plakat som man kan hente her: http://dl.getdropbox.com/u/175241/wante ... osters.pdf (2.1 MB)

Var det måske bedre at ligge linket på wiki siden???

//MadsRH

sbc
Forfatter
Indlæg: 189
Tilmeldt: 1. maj 2007, 20:57
IRC nickname: sbc
Geografisk sted: Odense

Re: Planlægning af næste release party

Indlægaf sbc » 9. okt 2008, 11:22

Den ser RIGTIG flot ud!

Jeg vil dog spørge om vi ikke kan vente med at få den helt på plads til f.eks. mandag. På det tidspunkt har vi forhåbentlig fundet ud af hvem der står for Velkomst og Nyheder i 8.10.
Det kan også være at Søren Hansen vælger at blive hjemme, så er det ikke godt hvis vi reklamerer med et oplæg om virtualisering hvis der ikke er nogen til at holde det!

Det kunne også være rart hvis navnene ikke var CamelCase, men havde mellemrum (ved godt de står sådan i wiki'en). Jeg finder også lige Phillips fulde navn frem og smider på wiki siden.
Måske ville det også være rart hvis der stod hvem der arrangerer (altså ubuntu dk og SSLUG). Bare lige som en fodnote - det behøver ikke fylde meget.
Endelig ville det være godt hvis der også stod at man kan få hjælp til installering på dagen.

Igen, jeg syntes det er en rigtig fed flyer og håber meget du vil opdatere den når vi får det endelige program på plads!

ps. Hvis der er nogen derude der har lyst til at stå for velkomst eller nyheder i 8.10 så giv endelig lyd!

pps. Ser nu at der er fire forskellige. Jeg foretrækker klart nr. 2 og 4 - men det er måske en smags-sag :D

Don S
Indlæg: 473
Tilmeldt: 3. dec 2007, 21:41
IRC nickname: Don_S
Geografisk sted: Melby, Nordsjælland

Re: Planlægning af næste release party

Indlægaf Don S » 12. okt 2008, 13:43

Måske der også skulle være det navn vi besluttede: "Ubuntu Live: Stenbukkens Frisættelse" på i stedet for.

Ellers ser det super ud.
Billede

Billede Billede

thj01
Indlæg: 2667
Tilmeldt: 21. nov 2006, 10:06
Geografisk sted: Fredericia

Re: Planlægning af næste release party

Indlægaf thj01 » 12. okt 2008, 14:12

Jeg synes plakaterne er meget flotte og god lavede.

Men jeg vil gerne komme med et ØF eller to.

programmets overskrifter er "underlige"

"Nørderi og løs snak"

det er derfor man kommer før et arrangement - det er for at nørde og snakke løst - det burde ikke stå som en program del.

"introduktion over programmet"

øhhh - sammen med velkomst er det meget dobbeltkonfekt. Det er det der ligger i velkomstbegrebet!

"cross distro linux" ????

hvad er det ?? Det eneste ord der giver mening i release sammenhæng er Linux - de andre ord betyder hvad??

"OpenOffice 3.0"

Al respekt for åben office. Jeg bruger det selv og er MEGA begejstret - man hvad har det lige med Ubuntu at gøre?? altså mere end f.eks. GImp'en, Pidgin osv. Hvor er gennemgangen af alle de nye features??

"Virtualisering og Ubuntu"

Fint - men det er altså kun for "nørderne".



Det jeg måske spørger til . Hvem er det man holder release party for. Det lyder somom det er for alle dem der er overbevist, computerblade og "nørder". Det er der ikke noget forkert i, men er meningen ikke at man vil UD med budskabet??

Angående farverne. Jeg ved godt at brune farver er Ubuntu's varemærke, men de står sig bare ikke særligt godt i vores del af verden, hvor brunt er at sammenligne med noget kedeligt.

Igen - det skal IKKE forstås som jeg synes at det er dårligt, men hvilke overvejelser ligger der til grund for netop den måde at arrangere på?

Jeg mangler

"Se hvad det kan - og det er frit".
"Brug din tid på at bruge computeren og ikke bøvle så meget med den"
"Lev lykkeligt uden virus"
"Sådan installerer du Linux"
"hvad er Opensource"

og så burde der være et arrangemant både i Kbh og Århus. Danmark er ikke stort, men der ligger en 400,- forhindring midt i det hele (storebæltsbroen)!

nå det var det ØF.

Jeg vil lige pointere - det er sagt i dybeste respekt, for jeg ved i er mange der knokler for dette arrangement. Det er såmænd bare et lille øf.!
Forfatter til Ubuntuguiden: http://www.vidas.dk/guides/ubuntuguiden.html

Kører LTS udgaverne.

"It's always easy if you know how to do it."

Tilbage til "Projekt: Ubuntu"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster