Ubuntu 21.10 Impish Indri

Bidrag til Projektet Ubuntu - her koordinerer vi noget af arbejdet.
Jimmyfj
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 19. jul 2007, 19:35
Geografisk sted: Nordjylland

Ubuntu 21.10 Impish Indri

Indlægaf Jimmyfj » 3. maj 2021, 04:59

Så er det tid til at lege lidt igen. Denne gang med Ubuntu 21.10 Impish Indri som allerede kan hentes som daily iso.

Husk at der er tale om en meget tidlig iso-fil og der kan opstå fejl under vejs. Vi taler om alpha-software og det vil kunne mærkes i det daglige.

Jeg har selv hentet Impish Indri ved at rette i min sources.list-fil hvor jeg har rettet alle steder der stod hirsute til impish og genindlæst filen via apt update. Der var 220 nye filer, blandt andet en ny version af LibreOffice som fylder knap 130 MB.

Har du lyst til at lege med kan du hente ISO-filen på ovenstående adresse, "brænde" den ud på en USB-nøgle og installere den direkte, eller du kan rette i din /etc/apt/sources.list fil som jeg beskriver andet sted her på forum. Jeg har selv Impish Indri inde og kan ikke mærke nogen forskel på den og den tidligere udgave jeg har fulgt siden den var alpha.

Husk på at du ikke skal installere Impish Indri på produktions maskiner da det er helt sikkert at der VIL ske fejl under udviklingen af systemet. Men prøver du den på en ledig PC/Laptop så kan du være med allerede nu.
"OM 100 ÅR ER ALTING GLEMT !"


Ubuntu - Dev-ed.
Linux User # 448500

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Ubuntu 21.10 Impish Indri

Indlægaf AJenbo » 3. maj 2021, 06:21

Hvad er fokus for den nye udgave?

Jimmyfj
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 19. jul 2007, 19:35
Geografisk sted: Nordjylland

Re: Ubuntu 21.10 Impish Indri

Indlægaf Jimmyfj » 3. maj 2021, 08:04

Fokus ligger ikke helt fast endnu, da det er meget tidligt i udviklingen, men her er lidt om det:

https://9to5linux.com/ubuntu-21-10-impish-indri-is-slated-for-release-on-october-14th-2021

Der nævnes at features er lidt usikre endnu, men at GCC 11 bliver den defaulte compiler i udgivelsen. Kan der tales om fokus er det nok mere servere der er i højsæde. Desktoppen bliver en testbed for GNOME 40 og andre programmer, som GNU C Library 2.34, GNU Binutils 2.37, og LLVM 13 som default. Lige som der vil være fokus på den nye installer.
"OM 100 ÅR ER ALTING GLEMT !"


Ubuntu - Dev-ed.
Linux User # 448500

Tilbage til "Projekt: Ubuntu"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster