Manglende skrivebords Ikoner/forkert skærmopløsning?

Bidrag til Projektet Ubuntu - her koordinerer vi noget af arbejdet.
zerben

Manglende skrivebords Ikoner/forkert skærmopløsning?

Indlægaf zerben » 20. feb 2017, 21:16

Dette er fra den tråd om manglende skrivebord på 17.04 og det er et nyt forsøg og derfor en ny tråd.Jeg håber det er ok?


Jeg har forsøgt med 17.04 og 16.10 men uden held.Jeg prøvede med Fedora og der var heller ingen ikoner men det var muligt at gå ind i skrivebord ved et højre klik på skærmen og der var det muligt at sætte størrelsen til 1280x1024 og så var det hele der.Kan det være fordi der er en forkert skærmopløsning at der ikke er Ikoner på skærmen og hvis det er hvordan laver jeg det så om efter install.Det er som om at det kun er den del af skærmen der vises (1280x1024) for markøren er der og den kan flyttes med som den plejer at virke?

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Manglende skrivebords Ikoner/forkert skærmopløsning?

Indlægaf AJenbo » 20. feb 2017, 21:29

Jeg kan ikke se nogen grund til at oprette en ny tråd, det er vel samme problem og de forrige forslag og informationer er vel stadig relevant, ellers starter vi jo bare for fra.

Har du forsøgt mig forslag fra den forrige tråd?

zerben

Re: Manglende skrivebords Ikoner/forkert skærmopløsning?

Indlægaf zerben » 21. feb 2017, 09:07

Så må det gerne slettes men der er ingen ting på skærmen,hverken top eller bund .Det er som om det kun er centrum af skærmen der vises i opløsning 1280x1024 det vil sige at alt der er udenfor mangler.Det er lidt svært at forklare men du har ikke den mulighed at indstille det skrivebord ved at højreklikke som Fedora har.

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Manglende skrivebords Ikoner/forkert skærmopløsning?

Indlægaf AJenbo » 21. feb 2017, 09:23

Menuen er øverst til højre. Hvis din skærm er et tv skal du slå overscan fra på tvet, ellers skære den kanten fra, nogle grafikkort drivere kan også kompensere for det med en sort ramme.

I det her tilfælde tror jeg også et billede af din skærm ville hjælpe

zerben

Re: Manglende skrivebords Ikoner/forkert skærmopløsning?

Indlægaf zerben » 21. feb 2017, 13:40

Der er ingen menuer eller noget andet.Det er en monitor der er koblet til men da jeg aldrig spiller ville jeg helere have denne opløsning.Det har jeg dog fortrudt men er dog ked af at være nødt til at skifte da den ikke er ret gammel.Jeg vil se om jeg kan prøve en widescreen inden jeg gør mere.

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Manglende skrivebords Ikoner/forkert skærmopløsning?

Indlægaf AJenbo » 21. feb 2017, 14:20

... og du er sikker på menuen ikke blot er lidt uden for det visuelle område af billedet.

Igen giv os nogle billeder, gerne et af selve skærmen og et print screen fra selve computeren så vi kan se hvad den forsøger at sende til skærmen.

I øvrigt ligger dit emne i den forkerte sektion, beskrivelsen er "Bidrag til Projektet Ubuntu - her koordinerer vi noget af arbejdet. " og her menes altså til organisation eller udvikling af Ubuntu og ikke dit projekt med at installere noget.

Tilbage til "Projekt: Ubuntu"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster