Ubuntu 15.10 ‘Wily Werewolf’

Bidrag til Projektet Ubuntu - her koordinerer vi noget af arbejdet.
Klaus Rasmussen
Admin
Indlæg: 5518
Tilmeldt: 26. apr 2010, 02:40
IRC nickname: ClaudiuS
Geografisk sted: Nyborg [fyn]

Ubuntu 15.10 ‘Wily Werewolf’

Indlægaf Klaus Rasmussen » 11. sep 2015, 09:23

Kommer den 22-10-2015.
Med Venlig Hilsen
Klaus

Kører Ubuntu 22.04 på ASUS All-Series, og Probook 4520s.
Gratis Ubuntumagasin: http://fullcirclemagazine.org/
https://mega.nz/folder/aJsmCYKa#dxMHKTi4Idmz6hiVpsI68Q

Jimmyfj
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 19. jul 2007, 19:35
Geografisk sted: Nordjylland

Re: Ubuntu 15.10 ‘Wily Werewolf’

Indlægaf Jimmyfj » 11. sep 2015, 20:43

Allerede nu, og i den seneste 1½ måned har du kunnet hente daily build iso'en her:

http://cdimage.ubuntu.com/daily-live/current/

Selv har jeg kørt med Wily fra den første dag den blev tilgængelig, (dog ikke som iso-install da disse ofte ikke er så gode (i det mindste i denne cyklus))

Jeg opdaterede min 'sources.list'-fil fra vivid til wily, hvilket er mindst lige så godt, (afhængig af din forbindelse ( 16.4 8-) ))

Hvis du opgraderer fra vivid til wily på denne måde, er der et par råd du vil få gavn af: Brug kun terminalen til

Kode: Vælg alt

sudo apt-get update


når du har rettet din sources.list til.

Har du ikke allerede Synaptic installeret, så installer den via en root-terminal

Kode: Vælg alt

sudo apt-get install synaptic -y


Synaptic håndterer opgraderingen bedre end 'apt-get dist-upgrade' selv om de udfører samme job.

Mit råd, på nuværende tidspunkt, er, at vil du prøve wily af, så gør det i Virtualbox, (m.h.t. iso-imaget). Der er mange regressions under en clean install direkte på HW.

Brug "Debian-metoden" til at rette din sources.list-fil for af den vej at få dine settings med op i den nye version.

En af de mest irriterende regressions, der er på nuværende tidspunkt, er at Unity-tweak-tool ikke virker. Du kan finde ikonet i Dash(hvis du har installeret programmet) men får bare en fejlmeddelse, og programmet starter ikke, hvilket er lig med ingen tilpasning af UI.

Derfor skal du sikre dig, at din installation er, som du ønsker den, med icon-themes, desktop-themes o.a, inden du opgraderer dit system.

Om Wily i nuværende 'tilstand' kan jeg fortælle, at du får Linux kernel 4.2.0.9(.9) - Libreoffice får du i version 5.0, Firefox version 40.0.3. Herudover får du de vanlige opdateringer af den software, du er vant til.

Jeg sidder i skrivende stund på wily opgraderet via Debian-metoden, og jeg er rigtig glad for systemet. Det er lynende hurtig (selv med LVM), (på Intel Core i7 quad-core 3.4 GHz og 16 GB DDR3 RAM).

Programmer som Firefox, Chrome, LibreOffice Writer er stabile og yder virkelig højt. Skift fra et site til et andet i Chrome (så du røgen) sker pænt hurtigt. Hastigheden på site-skift i Chrome er den jeg er mest overrasket over, men jeg er generelt glædelig overrasket over Wily, mere end vivid.

Har du mod på det allerede nu, så prøv den af, men husk Wily er ikke klar til produktionsmaskiner.

/Jimmy
"OM 100 ÅR ER ALTING GLEMT !"


Ubuntu - Dev-ed.
Linux User # 448500

Brugeravatar
Blueeyez
Forfatter
Indlæg: 885
Tilmeldt: 24. jul 2012, 21:33
IRC nickname: Blueeyez

Re: Ubuntu 15.10 ‘Wily Werewolf’

Indlægaf Blueeyez » 11. sep 2015, 22:11

Jep, har set frem til den 22/10 i et styke tid nu :D og endnu mere til når 16.04 udkommer :P
* Linux Ubuntu 16.04 64 bit - I3, 4 GB DDR3 1600Mhz, intel 7260AC dual band wifi, Samsung EVO 850 250 GB SSD. - Abook Z510
* Asustor nas: AS-202T, AS-202TE & AS-604T
https://linuxviden.dk

Jimmyfj
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 19. jul 2007, 19:35
Geografisk sted: Nordjylland

Re: Ubuntu 15.10 ‘Wily Werewolf’

Indlægaf Jimmyfj » 12. sep 2015, 00:11

[Tilføjelse til første indlæg]

Der er rygter i omløb, som siger, at Ubuntu-Softwarecenter skal udgå helt fra Ubuntu, og lad os da håbe det, det center har ikke været center for ret meget andet end sløve installationer og en squiize betalings-software. R.I.P USC.

Men. Vi har stadig den gode, gamle Gdebi, som stadig findes i arkiverne.

Grunden til mit tillæg er, at jeg, efter opdatering for små 15 min. siden ville bruge USC til installation af Ubuntu-Tweak.
Jeg prøvede tre gange, og alle tre gange fik jeg en meddelse om en intern fejl i Ubuntu, hvor efter USC stob blank og gabende på skærmen. Hurra for Gdebi.
"OM 100 ÅR ER ALTING GLEMT !"


Ubuntu - Dev-ed.
Linux User # 448500

Tilbage til "Projekt: Ubuntu"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster