rapportering af fejl - Launchpad.net

Bidrag til Projektet Ubuntu - her koordinerer vi noget af arbejdet.
Brugeravatar
Blueeyez
Forfatter
Indlæg: 885
Tilmeldt: 24. jul 2012, 21:33
IRC nickname: Blueeyez

rapportering af fejl - Launchpad.net

Indlægaf Blueeyez » 23. dec 2013, 17:39

Jeg håber at dette er det korrekte kategori.

Jeg vil gerne rapportere om nogle fejl / problemer i Ubuntu 13.10 og blev henvist til Launchpad.net - Nu er jeg så logget på, men kan se jeg har 2 muligheder.

Problemet omhandler Unity Zoom, men skal der rapporteres under Unity eller under Ubuntu?

Problemet er jo i Ubuntu, men delen af Ubuntu fejlen er i et jo Unity så jeg er en del i tvivl... Håber nogen kan give klarhed om hvad der er bedst egnet af de 2 følgende muligheder.
* Linux Ubuntu 16.04 64 bit - I3, 4 GB DDR3 1600Mhz, intel 7260AC dual band wifi, Samsung EVO 850 250 GB SSD. - Abook Z510
* Asustor nas: AS-202T, AS-202TE & AS-604T
https://linuxviden.dk

Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
Indlæg: 10724
Tilmeldt: 26. apr 2008, 19:27
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Re: rapportering af fejl - Launchpad.net

Indlægaf Christian.Arvai » 23. dec 2013, 17:52

Jeg ville vælge "Unity".
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: rapportering af fejl - Launchpad.net

Indlægaf AJenbo » 23. dec 2013, 23:21

Jo mere specifikt jo bedre. At rapportere problemet ved Ubuntu svare til at sige til mekanikeren "der er noget galt med bilen" og så håbe på at han selv regner ud at problemet er slør i rattet.

Men så vidt jeg kan se er Unity zoom ikke en fast del af selve unity men noget man kan tilføje via Unity tweak så det er nok der problemet egenlig skal rapporteres.
https://launchpad.net/unity-tweak-tool

Brugeravatar
Blueeyez
Forfatter
Indlæg: 885
Tilmeldt: 24. jul 2012, 21:33
IRC nickname: Blueeyez

Re: rapportering af fejl - Launchpad.net

Indlægaf Blueeyez » 27. dec 2013, 12:00

okay, mange tak.
Prøver og se hvad der sker, for er godt nok ved og blive lidt tosset af det, men i det mindste er det bedre end hvad der findes til Windows.

Hvis nu man vil foreslå Unity/Ubuntu bagmændende at tilbyde Unity Zoom skal det så gøres herinde?

Årsagen er at opløsningen er MEGET høj mens al skrift er meget småt hvilket jo er fint hvis man havde et godt og normalt syn, men håber os at kunne få tilgængeligedsfunktioner leveret med det samme under installation af Ubuntu.

Er selv træt af Windows og kommunerne smider altså ikke linux efter os... Derimod Software til Windows hvor fejlretningen er minimal...
* Linux Ubuntu 16.04 64 bit - I3, 4 GB DDR3 1600Mhz, intel 7260AC dual band wifi, Samsung EVO 850 250 GB SSD. - Abook Z510
* Asustor nas: AS-202T, AS-202TE & AS-604T
https://linuxviden.dk

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: rapportering af fejl - Launchpad.net

Indlægaf AJenbo » 27. dec 2013, 17:09

Husk at tekst størelse kan ændres under Systemindstillinger->Tilgængelighed

Når du repportere fejl eller kommer med forslag til forbedringer så husk at søge om der ik' allerede er andre der har gjort det i forvejen.

At få en funktionalitet med i Ubuntu kan godt kræve at du opretter et blueprint, promovere det og deltager i møder for at det bliver taget alvorligt.

I øvrigt er det du kalder Unity zoom med alt sansynlighed blot nogle indstillinger for et compiz plugin.

Brugeravatar
Blueeyez
Forfatter
Indlæg: 885
Tilmeldt: 24. jul 2012, 21:33
IRC nickname: Blueeyez

Re: rapportering af fejl - Launchpad.net

Indlægaf Blueeyez » 29. dec 2013, 20:18

Problemet ved at ændre tekst størrelse er at det ødelægger opsætningen generelt på fx hjemmesider og derfor er zoom bedre og den måde Unity Zoom fungere på er super i forhold til hvad windows kan tilbyde. Kan godt diskutere mht kvaliteten af skrift i Ubuntu 13.10 generelt er meget ringe når man zoomer, men må undersøge nærmere og i windows ville det slet ikke køre så godt som det gør i Ubuntu.

Hmm har intet imod at skulle tage til møder for at få det igennem og ønsker at bidrage med noget der kan gavne til selve ubuntu. (Må lige kigge rundt i forum om info)

Unity Zoom burde os være i Ubuntu som standard, da det ville hjælpe nogle brugere og for mig er windows et dødt marked.. (Er træt af virusser mm og at der er så meget skidt på nettet som går efter windows hvilket ikke sker mod Ubuntu (linux)
* Linux Ubuntu 16.04 64 bit - I3, 4 GB DDR3 1600Mhz, intel 7260AC dual band wifi, Samsung EVO 850 250 GB SSD. - Abook Z510
* Asustor nas: AS-202T, AS-202TE & AS-604T
https://linuxviden.dk

Tilbage til "Projekt: Ubuntu"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster