Søgning på forum funker ikke optimalt

Bidrag til Projektet Ubuntu - her koordinerer vi noget af arbejdet.
Finn Bjerke
Indlæg: 1962
Tilmeldt: 7. sep 2009, 23:33
IRC nickname: finnbjerke
Geografisk sted: Moss Norge

Søgning på forum funker ikke optimalt

Indlægaf Finn Bjerke » 10. maj 2013, 21:43

Søger jeg på søgefunktionen her på sitet direkte og taster "MTP " (MTP efterfulgt af mellemrum) så sker der intet. googler jeg udefra "ubuntudanmark mtp" så kommer der gode tekster frem. Og tak for dem. Jeg har fået ny telefon med et styresystem der hedder "paranoid" eller "polaroid 4.0" eller hvad var det nu?
Kardemommeloven er en god ting.

lath
Indlæg: 5095
Tilmeldt: 27. apr 2008, 02:16
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Re: Søgning på forum funker ikke optimalt

Indlægaf lath » 10. maj 2013, 22:19

Finn Bjerke skrev:Søger jeg på søgefunktionen her på sitet direkte og taster "MTP " (MTP efterfulgt af mellemrum) så sker der intet. googler jeg udefra "ubuntudanmark mtp" så kommer der gode tekster frem. Og tak for dem. Jeg har fået ny telefon med et styresystem der hedder "paranoid" eller "polaroid 4.0" eller hvad var det nu?


Erstat ubuntudanmark med site:ubuntudanmark.dk - så Google kun viser indhold fra det website.

/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags

Finn Bjerke
Indlæg: 1962
Tilmeldt: 7. sep 2009, 23:33
IRC nickname: finnbjerke
Geografisk sted: Moss Norge

Re: Søgning på forum funker ikke optimalt

Indlægaf Finn Bjerke » 11. maj 2013, 04:27

Problemet er at søgeboksen som er på sitets højre hjørne ikke finder de ting "indefra" som google finder "udefra" så at sige.
Kardemommeloven er en god ting.

Brugeravatar
NickyThomassen
Admin
Indlæg: 3650
Tilmeldt: 5. mar 2010, 19:58
IRC nickname: nicky
Geografisk sted: 192.168.20.42

Re: Søgning på forum funker ikke optimalt

Indlægaf NickyThomassen » 11. maj 2013, 09:24

Som med så mange andre ting, så er forummets søgefunktion et kompromis imellem brugebarhed , ydelse og forbrug. Ikke at det er en undskyldning for dårligt design, men vi (Anders og mig) er også bare brugere af forummet.

Det er ikke muligt at søge på 3 karakterer kun, søgefunktionen kræver minimum 4, og det burde selvfølgelig stå et eller andet sted, i stedet for at den siger "ikke fundet" når man søger. Jeg skriver det på listen over ting vi gerne vil have fikset, og med lidt held kan det ordnes.

Brugeravatar
NickyThomassen
Admin
Indlæg: 3650
Tilmeldt: 5. mar 2010, 19:58
IRC nickname: nicky
Geografisk sted: 192.168.20.42

Re: Søgning på forum funker ikke optimalt

Indlægaf NickyThomassen » 12. maj 2013, 11:51

Anders havde lige en hurtigt løsning, så vi har opdateret søgefunktionen til at inkludere ord på 3 karakterer:
https://ubuntudanmark.dk/forum/search.php?keywords=mtp&searchsubmit=S%C3%B8g

Finn Bjerke
Indlæg: 1962
Tilmeldt: 7. sep 2009, 23:33
IRC nickname: finnbjerke
Geografisk sted: Moss Norge

Re: Søgning på forum funker ikke optimalt

Indlægaf Finn Bjerke » 13. maj 2013, 00:38

tak for jeres indsats
Kardemommeloven er en god ting.

Tilbage til "Projekt: Ubuntu"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster