Gnome shell

Bidrag til Projektet Ubuntu - her koordinerer vi noget af arbejdet.
Brugeravatar
Kurt Christensen
Indlæg: 2246
Tilmeldt: 12. feb 2011, 13:22
IRC nickname: How to be me

Gnome shell

Indlægaf Kurt Christensen » 31. okt 2011, 10:55

Hold da op :shock: har lige hentet det fra softwarecenteret genstartet og under log ind valgt gnome, det gik nu let nok, men nu må vi se hvordan jeg syntes om det, det er jo noget helt tredie (he he)
Når lejligheden byder sig.

Rattus Norvegicus
Indlæg: 511
Tilmeldt: 9. maj 2009, 07:14
Geografisk sted: Albertslund

Re: Gnome shell

Indlægaf Rattus Norvegicus » 31. okt 2011, 13:12

Jeg gik selv først fra "Classic" til Unity i 11.04, hvor jeg også prøvede med Gnome Shell, men det virkede slet ikke og installationen smadrede endda min Unity :?

Så da 11.10 udkom besluttede jeg mig for at prøve Gnome Shell igen ganske kort tid efter at jeg havde opgraderet systemet via en clean install, således at det ikke ville være så surt hvis Unity blev smadret igen og jeg skulle geninstallere det hele på ny.
Men Gnome Shell virker sørme hos mig i 11.10, og jeg er blevet rigtigt glad for for at bruge det, og synes det er langt lettere at benytte i forhold til Unity for ikke at tale om at designet er langt pænere og "Classic" er lidt "kedeligt" at kigge på til sammenligning, så de gider jeg slet ikke bruge igen :P

Der er kun 2 ting der irriterer mig ved Gnome Shell... de såkaldte "hot corners" i øverste venstre og nederste højre hjørne...
Den i øverste venstre hjørne har jeg dog været inde og slå fra via en guide jeg fandt på AskUbuntu (tror jeg siden hedder), men jeg ville ønske at jeg også kunne slå den i nederste højre hjørne fra og i stedet smide et fast bundpanel ind, hvor de samme ikoner ligger på, for hvis jeg tilslutter en ekstra skærm til min laptop, så kan jeg næsten ikke ramme dette "hot corner" med musemarkøren :?
(det øverste "hot corner" ramte jeg konstant med musen, når jeg vil lukke et vindue, da jeg har valgt at flytte vinduesknapperne over i venstre side, som det jo også er standarden i "classic" og Unity).
Hilsen Kenny

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Gnome shell

Indlægaf AJenbo » 31. okt 2011, 13:42

Jeg flytter lige emnet siden det ikke handler om hjælp til noget.

Tilbage til "Projekt: Ubuntu"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster