Ubuntu 11.10?

Bidrag til Projektet Ubuntu - her koordinerer vi noget af arbejdet.
nectioon
Indlæg: 65
Tilmeldt: 30. aug 2009, 15:55
IRC nickname: hej
Geografisk sted: KBH

Ubuntu 11.10?

Indlægaf nectioon » 26. okt 2011, 22:10

Hejsa, =)

Jeg har nu været trofast ubuntu bruger siden ubuntu 8.04 udkom..

Men det er mig trist, at ubuntu kan finde på at udesende et så bugget OS som ubuntu 11.10..

1.) Den logger selv ud i tide og utide.. (dvs. det er umligt at lave støre projecter da man aldrig ved hvornår den selv logger ud

2.) kan ikke en gang starte ubuntu normalt.. (kan kun starte det med recovery mode)
dvs. man kunne starte ubuntu normalt de første 3 gange..

3.) det har smadret min ntfs partition op til flere gange.. (har måtte formatere hele 5 gange inden for denne uge..)
har skam også formateret ubuntu 3 gange.. med både cd, usb..

Så mit spørgsmål er:
Hvor downloader jeg ubuntu 11.04 som kørte pisse godt (alle ubuntu versioner har kørt perfekt lige til denne nye vertion)

køre ikke på noget gammelt lorte hardware..
AMD Phenom ii X4 955, overclock: 4.20 GHz
ATI RADEON HD 5770 1GB overclock: 900 MHz
ASUS M4A88TD-V EVO USB3.0
Kingston 4GB DDR3 1333MHz
Samsung 500 GB harddisk
Samsung 1000 GB Harddisk
WD 250GB harddisk
750W Energon EPS-750 130mm
Antec Nine Hundred Two


ps. har brugt alt min hjemme fritd i ferien på at fixe smadret partitioner pga det nye ubuntu.. har for den sags skyld også mistet M!eget vigtigt data (det er ubeskriveligt hvor pisst man bliver..)
Senest rettet af nectioon 31. okt 2011, 16:05, rettet i alt 1 gang.
Billede
(betaler: 10/10 Mbit, 189kr md. kbh (kobber :\))

Rattus Norvegicus
Indlæg: 511
Tilmeldt: 9. maj 2009, 07:14
Geografisk sted: Albertslund

Re: Ubuntu 11.10 er lort

Indlægaf Rattus Norvegicus » 26. okt 2011, 22:20

Jeg må erkende at jeg også er meget tæt på at nedgradere til 11.04, udelukkende da DVDStyler crasher hver gang det skal lave en iso eller brænde til en skive, men jeg giver det lige et par uger, for det kan jo være at fejlen bliver rettet, for jeg er ikke den eneste med det problem, og problemmet ligger omkring læsning af AC3 lydformatet.
Jeg bruger DVDStyler ret meget, og vil ikke skifte til et andet tilsvarende program.
Hilsen Kenny

Rattus Norvegicus
Indlæg: 511
Tilmeldt: 9. maj 2009, 07:14
Geografisk sted: Albertslund

Re: Ubuntu 11.10 er lort

Indlægaf Rattus Norvegicus » 26. okt 2011, 22:50

Du kan iøvrigt hente 11.04 her:
http://releases.ubuntu.com/11.04/
Hilsen Kenny

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Ubuntu 11.10 er lort

Indlægaf AJenbo » 26. okt 2011, 23:02

Hvilken driver bruger du til dit ATI RADEON HD 5770?
Forsøgte du dig med et recovery værtøj inden du formaterede disken, måske ligger din vigtige data der stadig?

bimsebasse
Indlæg: 296
Tilmeldt: 11. okt 2010, 16:25

Re: Ubuntu 11.10 er lort

Indlægaf bimsebasse » 26. okt 2011, 23:18

"Lort" er at stramme den men jeg har så sandelig også fået en meget mere ustabil PC end jeg havde.

Tænk der var engang hvor man kunne anbefale Ubuntu til folk p.g.a stabiliteten og hurtigheden i forhold til Windows, og så måtte de ellers leve med at den var lidt en lidt halvgrim orangebrun størrelse at se på hvis man gik op i den slags. Det er vendt fuldstændigt på hovedet - nu er Ubuntu langt mere ustabil end Windows 7 og ikke specielt hurtig, men til gengæld meget flot at se på.

Krydser fingre for 12.04 men der er godt nok langt vej hjem. Forstår ikke hvorfor pålidelighed og stabilitet ikke er det fuldstændigt altoverskyggende mål og så må flashy nye skrivebordsmiljøer og scrollbars osv. komme i anden række.

thj01
Indlæg: 2667
Tilmeldt: 21. nov 2006, 10:06
Geografisk sted: Fredericia

Re: Ubuntu 11.10 er lort

Indlægaf thj01 » 27. okt 2011, 08:44

Brug 10.04 - den rock solid.

Når man bruger de ubuntuversioner der ikke er LTS, så bruger man ikke de mest stabile versioner. Jeg ved godt at det nærmest er normalen herinde, men jeg har aldrig fattet den tankegang.

Hvis man bruger udviklingsudgaverne, så må man også regne med problemer!!!

Personligt var jeg utilfreds med 10.10 - især pga alle de problemer som folk havde herinde. 11.04 fik jeg aldrig til at køre (pga mit NVIDIA grafikkort og Ubuntu nægtede at samarbejde) og 11.10 har jeg intet godt hørt om. Og den nye grafiske motor har stadig en del quirks!

Ubuntu 11.10 er ikke noget lort - men en udviklingsudgave - og er derfor som udgangspunkt kun for de langhårede.

Jeg har valgt. Jeg vælger at vente til 12.04 LTS, når den har været ude i 1-2 mdr og så skifter jeg. Men hvis Canonical holder fast i, at man kun kan bruge deres nye window manager og ikke kan tilgå GNOME 2/3, så tror jeg at vælger en af de andre Ubuntu variationer - måske mint, eller en xfce udgave. For mig er det anvendelsen og simpliciteten af styresystemet der er i højsæde, og så må andre gerne lege med nye grænseflader, roterende skærme og udviklingsudgaver!

Jeg er meget enig med Jason Perlow:

http://www.zdnet.com/blog/perlow/why-ubuntu-1110-fills-me-with-rage/19103?tag=search-results-rivers;item0
Forfatter til Ubuntuguiden: http://www.vidas.dk/guides/ubuntuguiden.html

Kører LTS udgaverne.

"It's always easy if you know how to do it."

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Ubuntu 11.10 er lort

Indlægaf AJenbo » 27. okt 2011, 11:18

man kan sagtens skifte til gnome3, den er i sodtwarecenteret

eyvind
Indlæg: 691
Tilmeldt: 14. jan 2007, 16:40
Geografisk sted: Smørum

Re: Ubuntu 11.10 er lort

Indlægaf eyvind » 27. okt 2011, 11:51

nectioon > i stedet for at nakke din comp. med forsøg af de nye distributioner - så tag den indbyggede harddisk ud mens du installer den nye ubuntu på en memorystick (16 GB) eller en ekstern USB harddisk.
Eller hvis du ikke gider det, så kør den Live (med persistent) ved hjælp af denne:
http://www.linuxliveusb.com/ (køres fra windows)


Ps. 11.10 kører fint på min Zepto 3215 og jeg vælger bare styresystem i biosopstart med F12.
Rigtige mænd tager ikke backup.

Kappa
Indlæg: 344
Tilmeldt: 18. sep 2011, 13:51
Geografisk sted: silkeborg

Re: Ubuntu 11.10 er lort

Indlægaf Kappa » 27. okt 2011, 12:36

Ja, min 11.10 kører også fint, det er med Gnome 3, jeg bryder mig ikke om Unity, og hvis det holder, det thj01 skriver om udelukkende Unity, så følger jeg med.
Linux - The way it was meant to be.

Med venlig hilsen
Steen

nectioon
Indlæg: 65
Tilmeldt: 30. aug 2009, 15:55
IRC nickname: hej
Geografisk sted: KBH

Re: Ubuntu 11.10 er lort

Indlægaf nectioon » 27. okt 2011, 13:55

Har prøvet at gøre alt.. med testdisk pg diverse andre tools..
har dog også fået det mest vitigeste data ud.. med recuva..

brugte både ati/amd's driver og ubuntu standart..
Billede
(betaler: 10/10 Mbit, 189kr md. kbh (kobber :\))

Stra
Indlæg: 3105
Tilmeldt: 16. jun 2007, 10:26
Geografisk sted: Ikast-Herning

Re: Ubuntu 11.10 er lort

Indlægaf Stra » 27. okt 2011, 19:47

Kappa skrev:Ja, min 11.10 kører også fint, det er med Gnome 3, jeg bryder mig ikke om Unity, og hvis det holder, det thj01 skriver om udelukkende Unity, så følger jeg med.
Mon ikke du kan gøre det samme som nu, at køre med Gnome 3 :P


Her kører 11.10 fint og bedre end 10.04, men det kan altid være en god ide at vente en månedstid efter en nyudgivelse før man kaster sig over den, så undgår man de fleste børnesygdomme.

Og jeg er super tilfreds med Unity, specielt fordi der er så mange genvejstast muligheder. (muligt Gnome-shell også har det, men den har jeg ikke testet endnu)

stra
Senest rettet af Stra 27. okt 2011, 21:11, rettet i alt 1 gang.
stra
Bruger Ubuntu 22.04 og 22.10 + lubuntu 22.10

bimsebasse
Indlæg: 296
Tilmeldt: 11. okt 2010, 16:25

Re: Ubuntu 11.10 er lort

Indlægaf bimsebasse » 27. okt 2011, 20:20

thj01 skrev:Brug 10.04 - den rock solid. Når man bruger de ubuntuversioner der ikke er LTS, så bruger man ikke de mest stabile versioner. Jeg ved godt at det nærmest er normalen herinde, men jeg har aldrig fattet den tankegang.


Jeg er et legebarn og kan ikke lade være med at bruge det nyeste legetøj - derudover er 11.04 med klassisk gnome den bedste Ubuntu jeg har haft på alle måder.

Men hvis Canonical holder fast i, at man kun kan bruge deres nye window manager og ikke kan tilgå GNOME 2/3, så tror jeg at vælger en af de andre Ubuntu variationer - måske mint, eller en xfce udgave. For mig er det anvendelsen og simpliciteten af styresystemet der er i højsæde, og så må andre gerne lege med nye grænseflader, roterende skærme og udviklingsudgaver!


Hvis du mener Unity så kan den fravælges til fordel for Gnome Shell i 11.10, man er ikke nødsaget til at finde en anden distro. Men jeg holder også øje med Ubuntu-baserede distroer der styrer langt udenom Unity (Mint, Pinguy, Elementary) - ville også være praktisk hvis Canonical pakkede en Ubuntu gearet til Gnome Shell, altså helt uden noget Unity-værk installeret (Gubuntu?), men det sker næppe.

thj01
Indlæg: 2667
Tilmeldt: 21. nov 2006, 10:06
Geografisk sted: Fredericia

Re: Ubuntu 11.10 er lort

Indlægaf thj01 » 27. okt 2011, 20:55

Min pointe er, at jeg ikke forstår tankegangen om at fjerne GNOME som en helt naturlig mulighed.Hvorfor det ikke bare fra en normal installation at vælge hvad man vil bruge.

Det er ikke bare et skifte af en medieafspiller, men hvordan hele den grafiske brugerflade er fungerer og ser ud. Ja man kan installere Gnome3, men den er ikke integreret på samme måde mere.

Men det er min holdning, som jeg også genfinder mange steder hos andre på nettet.
Forfatter til Ubuntuguiden: http://www.vidas.dk/guides/ubuntuguiden.html

Kører LTS udgaverne.

"It's always easy if you know how to do it."

bimsebasse
Indlæg: 296
Tilmeldt: 11. okt 2010, 16:25

Re: Ubuntu 11.10 er lort

Indlægaf bimsebasse » 27. okt 2011, 21:21

sudo apt-get install gnome-shell - 3 minutter senere er du logget ind i Gnome Shell og behøver ikke kigge på Unity mere. Det er ikke som sådan en forhindring eller megabesværligt. Jeg så som sagt også gerne at Ubuntu bare brugte Gnome Shell som standard men man må nok indstille sig på at Unity er default nu og fremover i den almindelige Ubuntu. Hvis Gnome-folket havde lavet en ordentlig første udgave af Gnome Shell i stedet for det ugudelig rod den var dengang, så havde Unity måske fortsat tilværelsen på Ubuntu Netbook Edition, Gnome Shell havde været standard og vi havde ikke nær så meget at brokke os over. :)

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Ubuntu 11.10 er lort

Indlægaf AJenbo » 27. okt 2011, 23:22

thj01 skrev:Min pointe er, at jeg ikke forstår tankegangen om at fjerne GNOME som en helt naturlig mulighed.Hvorfor det ikke bare fra en normal installation at vælge hvad man vil bruge.

Der er ikke plads til begge dele på en cd iso, de er allerede nød til at bruge den hårde kam når der skal soteres mellem di øvrige kategorier, og det er ikke et valg særlig mange nye brugere ænsker at skulle vælge imellem da di intet belæg har for det.

Tilbage til "Projekt: Ubuntu"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster