Multimedie materiale

Bidrag til Projektet Ubuntu - her koordinerer vi noget af arbejdet.
Pihl
Indlæg: 1045
Tilmeldt: 13. sep 2006, 15:35
IRC nickname: mpih
Geografisk sted: Århus

Multimedie materiale

Indlægaf Pihl » 11. nov 2007, 13:22

Hey all :)

Jeg er overbevist om, at der må være mange kreative hoveder blandt de over 700 registrerede bruger her på forummet + de mange som dagligt kigger med.

Skulle vi ikke udnytte den kreativitet lidt til både at lave noget sjovt og fedt, men også til at sprede ordet om Ubuntu?

Her er lidt, som jeg tænkte kunne være sjovt:

Video: Et eller flere korte klip, gerne sjove, som fortæller noget om Ubuntu (og konkurrenterne :) ). Gerne med med en varighed på ikke mere end 10-30 sekunder.
Audio: Ligesom med videoklippet eller som lydspor til et videoklip
Billeder: Lav nogen sigende billeder i Photshop/Gimp eller andet. Kig gerne i Artwork sektionen her på siden for yderligere inspiration.
Fotos: Tag nogle fede billeder. Fx så jeg et billede af en person, som havde lavet en lagkage med Ubuntu-logoet på og publiseret det. Kunne være fedt at lave noget tilsvarende - og gerne med dansk islæt;)
Scripts: Javascripts, PHP-scripts osv. Her er uendelige muligheder for nogle seriøst røvsparkende fede ting! :lol:

Har man ikke evnerne til selv at producere materialerne, men man er fuld af gode ideer, så post dem gerne her i tråden. Det kan være, at der er en som synes, at det er en fremragende ide, og vil gå i gang med at lave det.

Kunne være cool at få spredt nogle dansk-lavet og -præget Ubuntuting rundt på nettet, Youtube og diverse forums og hjemmesider.

Så stafetten er hermed givet fri: Gentlemen and women - start your engines! :idea:

Wrapper
Indlæg: 777
Tilmeldt: 20. nov 2006, 21:04
Geografisk sted: Århus, Denmark

Multimedie materiale

Indlægaf Wrapper » 11. nov 2007, 13:31

Fandt dette link til nogle "firefox-blyanter" for noget tid siden:
http://toastytech.com/good/ffpencils.html

Her har vedkommende formået at lave noget digitalt (firefox softwaren) om til analogt (firefox blyanten) og samtidig fået "success" med dem ;)
Billede

Billede

Pihl
Indlæg: 1045
Tilmeldt: 13. sep 2006, 15:35
IRC nickname: mpih
Geografisk sted: Århus

Multimedie materiale

Indlægaf Pihl » 11. nov 2007, 13:38

Den slags er der også lidt af i Ubuntus egen shop:

Canonical Store

eitreach
Indlæg: 2478
Tilmeldt: 24. jul 2007, 19:32
IRC nickname: eitreach
Geografisk sted: København

Multimedie materiale

Indlægaf eitreach » 11. nov 2007, 15:00

Hæhæ. Jeg bliver lige nødt til at poste mit (mindst) copyright-krænkende banner, i så fald.

Billede
"A Narn heavy cruiser?!"

Fornuftig opførsel: faq.php#f00
Guide til ooh shiny: viewtopic.php?f=11&t=2189
Guide til 3d-effekter: viewtopic.php?f=11&t=4393

Tilbage til "Projekt: Ubuntu"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster