Få dog skrevet nogle danske anmeldelser i ubuntu SoftwareC.

Bidrag til Projektet Ubuntu - her koordinerer vi noget af arbejdet.
ActionpackedPIVII
Indlæg: 120
Tilmeldt: 11. apr 2009, 13:18
IRC nickname: steffen

Få dog skrevet nogle danske anmeldelser i ubuntu SoftwareC.

Indlægaf ActionpackedPIVII » 30. jun 2011, 16:55

Hej,
Jeg sidder og synes at det er utrolig irriterende at der næsten ikke er nogen anmeldelser af programmerne i ubuntu softwarecenter. ikke på dansk i hvert fald.

Det er da rigtigt trist når man tænker på hvor god en funktion det egentligt kan være. Især for nye brugere vil det være rart at kunne læse en brugeranmeldelse på blot et par linier (eller mindre endnu).
For mig giver det i hvert fald en følelse af tomhed i forholdt til når jeg har ladet min installation blive på engelsk, hvor der er massere af anmeldelser.

Tænkte derfor at jeg lige ville lave en lille post for at presse til folk til lige at skrive et par ord om deres oplevelse med de programmer de bruger i hverdagen. Er sikker på at det vil gavne nye medlemmer, samt få den danske version til at være lige så rar at bruge som den engelske.

Mvh.
Steffen

Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
Indlæg: 10724
Tilmeldt: 26. apr 2008, 19:27
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Re: Få dog skrevet nogle danske anmeldelser i ubuntu Softwar

Indlægaf Christian.Arvai » 30. jun 2011, 18:00

Du bør nok skrive hvordan man skal gøre det ;)
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing

Brugeravatar
NickyThomassen
Admin
Indlæg: 3650
Tilmeldt: 5. mar 2010, 19:58
IRC nickname: nicky
Geografisk sted: 192.168.20.42

Re: Få dog skrevet nogle danske anmeldelser i ubuntu Softwar

Indlægaf NickyThomassen » 30. jun 2011, 18:01

Hej Steffen
Som du jo ved er langt størstedelen af oversætter-arbejdet omkring Ubuntu og Debian frivilligt. Så hvis du mener der mangler at blive oversat nogle pakkebeskrivelser, tager vi gerne imod hjælp både her i Ubuntu-forum, men også i dansk-gruppen på http://dansk-gruppen.dk/

For Ubuntu-specifikke pakker kan man oversætte direkte i Luanchpad:
https://translations.launchpad.net/ddtp-ubuntu/maverick/+lang/da

Og for de pakker der ikke ligger der, er der Debians pakkebeskrivelser:
http://ddtp.debian.net/ddtss/index.cgi/da

Alt hjælp fra alle er mere end velkomment :)

Hilsen Nicky

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Få dog skrevet nogle danske anmeldelser i ubuntu Softwar

Indlægaf AJenbo » 30. jun 2011, 20:03

ActionpackedPIVII skrev:Hej,
Jeg sidder og synes at det er utrolig irriterende at der næsten ikke er nogen anmeldelser af programmerne i ubuntu softwarecenter. ikke på dansk i hvert fald.

Rigtig godt indspark, jeg har selv tænkt på om man kunne holde en aften ved global jam hvor man skrev anmeldelser af programmer.
Heldigvis bliver stjerne anmeldelserne delt mellem alle sprog men det ville vær rigtig godt med nogle danske anmelders. Jeg har prøvet at skrive anmeldelser til alle programmer jeg har installeret, og kan se der er en 2-3 andre der også har været lidt i geng.

TitanusEramius skrev:oversætter-arbejdet omkring Ubuntu og Debian frivilligt

Det er ikke pakke beskrivelser (eller oversættelse) han refere til men det anmeldelser man kan lave af programmerne i softwarecenteret.
Men det ville nok også være en STOR gavn hvis flere beskrivelser var oversat, jeg gør hvert flag mit bedste :).
christian.arvai skrev:Du bør nok skrive hvordan man skal gøre det ;)

Det kræver Ubuntu 11.04, åben softwarecenteret, vælg installeret software, vælg Mere info for et program, Tryk på "Vær den første til at anmelde det", log ind eller opret en konto, skriv din anmeldelse, tryk Udgiv.

Brugeravatar
NickyThomassen
Admin
Indlæg: 3650
Tilmeldt: 5. mar 2010, 19:58
IRC nickname: nicky
Geografisk sted: 192.168.20.42

Re: Få dog skrevet nogle danske anmeldelser i ubuntu Softwar

Indlægaf NickyThomassen » 30. jun 2011, 20:40

Ah, jeg har kun 10.10, så jeg har slet ikke set at man kan anmelde pakkerne. I så fald beklager jeg, men pakkebeskrivelserne kan altid bruge en kærlig hånd :)

Hilsen Nicky

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Få dog skrevet nogle danske anmeldelser i ubuntu Softwar

Indlægaf AJenbo » 30. jun 2011, 22:19

For dem der har lydt til det kan man gå direkte i flæsket på det her:
http://ddtp.debian.net/ddtss/index.cgi/da

Eller man kan komme med forslag til de mest Ubuntu relevante her:
http://nightmonkey.ubuntu.hu/#release=oneiric&language=da&view=app&repo=main&isok=false&rownumber=20&sortpopcon=dsc&packagename=&page=1

ActionpackedPIVII
Indlæg: 120
Tilmeldt: 11. apr 2009, 13:18
IRC nickname: steffen

Re: Få dog skrevet nogle danske anmeldelser i ubuntu Softwar

Indlægaf ActionpackedPIVII » 30. jun 2011, 23:41

Jeg er skam selv igang med at oversætte diverse ting, og lige for tiden er det tomboy manualen jeg er igang med. Udover det har jeg også oversat forskellige pakke beskrivelser. Så jeg prøver da i hvert fald at gøre så meget jeg har tid til med at oversætte.

men nu var det jo bare anmeldelser jeg mente. Og der skal egentligt ikke så meget arbejde til, der bare er en håndfuld mennesker som går "amok" med de programmer de bruger mest. vil selv sørge for at få skrevet nogle snarest muligt.

/Steffen

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Få dog skrevet nogle danske anmeldelser i ubuntu Softwar

Indlægaf AJenbo » 3. jul 2011, 12:16

Jeg kan se at det i 11.10 bliver muligt også at vise de engelske anmeldelser hvis man ønsker det.

zob
Redaktør
Indlæg: 4430
Tilmeldt: 6. jan 2009, 22:01
Geografisk sted: København

Re: Få dog skrevet nogle danske anmeldelser i ubuntu Softwar

Indlægaf zob » 3. jul 2011, 17:53

Bliver det monstro også muligt at skrive danske anmeldelser uden at køre ubuntu på dansk?

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Få dog skrevet nogle danske anmeldelser i ubuntu Softwar

Indlægaf AJenbo » 3. jul 2011, 19:37

Det tror jeg desværre ikke, måske kan man starte softwarecenteret på dansk, har du prøvet det fra terminalen?

Tilbage til "Projekt: Ubuntu"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster