Vil du gerne arbejde mere med Ubuntu - og hvad vil du gerne?

Bidrag til Projektet Ubuntu - her koordinerer vi noget af arbejdet.

Vil du gerne arbejde mere med Ubuntu - og hvad vil du gerne arbejde med?

Nej
3
2%
Ja (Hvis Ja, så uddyb gerne:)
39
25%
Oversættelse
16
10%
Fysiske møder (Ubuntu Aarhus, Ubuntu Cafe i København eller opstart i andre byer)
17
11%
Release parties
12
8%
Bugs
6
4%
Udarbejdelse af guides
16
10%
Fri Software
17
11%
Uddeling af CD'er
19
12%
Politisk arbejde
10
6%
 
Afgivne stemmer: 155

Brugeravatar
Claus M
Indlæg: 360
Tilmeldt: 1. sep 2010, 21:20
IRC nickname: Claus M
Geografisk sted: Karlslunde

Re: Vil du gerne arbejde mere med Ubuntu - og hvad vil du ge

Indlægaf Claus M » 16. apr 2011, 16:37

Ja - vil gerne arbejde med Ubuntu.

I praksis vil det nok være at gå til hånde når det er tiltag under opsejling (jeg er næppe god nok til oversættelse og kode... hm... det går vist ikkej). Jeg hader også at komme med slatne undskyldninger om at jeg dårligt har tid - men jeg er rent faktisk hængt godt op ( ihvertfald frem til sommerferien).

- men alt i alt:

Jeg giver bestemt gerne et nap med hvor jeg kan.
Ubuntu gives you more windows of opportunities

Xubuntu 22.04 på Lenovo T530 (fra 2012)
Raspberry Pi Desktop (Debian 32 bit) på Medion Akoya (fra 2006)

lath
Indlæg: 5095
Tilmeldt: 27. apr 2008, 02:16
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Re: Vil du gerne arbejde mere med Ubuntu - og hvad vil du ge

Indlægaf lath » 16. apr 2011, 17:23

Claus M skrev:Ja - vil gerne arbejde med Ubuntu.

I praksis vil det nok være at gå til hånde når det er tiltag under opsejling

Det lyder godt, velkommen til.
Claus M skrev:(jeg er næppe god nok til oversættelse og kode... hm... det går vist ikkej).

Kode kan du lære.

Hvis du har mod på det. og du gerne vil i gang vil jeg gerne være mentor for dig - så er det nemmere at komme i gang.

Du må også meget gerne lige stikke en føler ud, for at finde ud af om det er noget for dig.
Bare spørg alt det du vil, men helst i din egen nystartede tråd, så andre kan finde den og bruge dens indhold.

Claus M skrev:Jeg hader også at komme med slatne undskyldninger om at jeg dårligt har tid - men jeg er rent faktisk hængt godt op ( i hvert fald frem til sommerferien).

- men alt i alt:

Jeg giver bestemt gerne et nap med hvor jeg kan.


Det der med "slatne undskyldninger" - de er der faktisk ikke - du skylder ikke nogen noget, og ting tager tid.
Det er i alt fald min holdning.

Jeg laver software i min fritid, så når jeg laver software, som jeg giver gratis til folk og firmaer, samtidig med at jeg giver dem ret til at råkopiere softwaren i et ubegrænset antal på grund af den Open Source licens den er udgivet under - så kan folk ikke komme og forlange noget.

/Lars

P.S. Trådstarteren lagde mærke til ordet mentor? - altså hjælpe en nytilkommen til fællesskabet i gang med en bestemt aktivitet. Jeg synes den skal tilføjes til spørgeskemaet.
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags

Brugeravatar
Claus M
Indlæg: 360
Tilmeldt: 1. sep 2010, 21:20
IRC nickname: Claus M
Geografisk sted: Karlslunde

Re: Vil du gerne arbejde mere med Ubuntu - og hvad vil du ge

Indlægaf Claus M » 16. apr 2011, 17:37

"Det der med "slatne undskyldninger" - de er der faktisk ikke - du skylder ikke nogen noget, og ting tager tid.
Det er i alt fald min holdning."

----

Nej - man skylder ikke ligefrem noget, men netop det at hjælpe nyankomne til gør jeg f.eks. gerne (når mit Ubuntu-faglige niveau slår til). Det må være en naturlig følge af at man selv henter hjælp i Forum engang imellem.


-----------------------------------------
"Jeg laver software i min fritid, så når jeg laver software, som jeg giver gratis til folk og firmaer, samtidig med at jeg giver dem ret til at råkopiere softwaren i et ubegrænset antal på grund af den Open Source licens den er udgivet under - så kan folk ikke komme og forlange noget"


Det synes jeg sgu er flot!

Kunne være spændende at lære kode - men det er en glæde jeg lader ligge på hylden lidt endnu - og takker i øvrigt for tilbuddet!

---------
P.S. Trådstarteren lagde mærke til ordet mentor? - altså hjælpe en nytilkommen til fællesskabet i gang med en bestemt aktivitet. Jeg synes den skal tilføjes til spørgeskemaet.[/quote


At være mentor - jo, den er jeg enig i. Det er rolle/opgave de man kan gøre på forskellig vis og på forskellige niveauer af Ubuntu-viden (Forum virker allerede lidt på den måde at de garvede hjælper de knapt så garvede).
Ubuntu gives you more windows of opportunities

Xubuntu 22.04 på Lenovo T530 (fra 2012)
Raspberry Pi Desktop (Debian 32 bit) på Medion Akoya (fra 2006)

sbc
Forfatter
Indlæg: 189
Tilmeldt: 1. maj 2007, 20:57
IRC nickname: sbc
Geografisk sted: Odense

Re: Vil du gerne arbejde mere med Ubuntu - og hvad vil du ge

Indlægaf sbc » 16. apr 2011, 17:57

lath skrev:
Claus M skrev:
P.S. Trådstarteren lagde mærke til ordet mentor? - altså hjælpe en nytilkommen til fællesskabet i gang med en bestemt aktivitet. Jeg synes den skal tilføjes til spørgeskemaet.


Jeg prøvede lige, men det er ikke ligetil at tilføje nye muligheder, da der er en øvre grænse for hvor mange muligheder der kan være, og den allerede er nået. Hvis jeg ændrer navnet på nogen af mulighederne, så følger de gamle stemmer med over (og den gamle mulighed forsvinder)...

Men jeg syntes en Mentor ordning er en super ide. Det kræver vel bare at vi laver et sted man kan skrive sig op hvis man gerne vil være mentor, og så et sted nye brugere kan spørge hvis de gerne vil have en mentor tilknyttet. Hvordan vi laver det mest elegant kan jeg ikke lige finde ud af, men det kan være der er nogen som har nogle gode ideer.

lath
Indlæg: 5095
Tilmeldt: 27. apr 2008, 02:16
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

mentor, mentee database design forslag

Indlægaf lath » 16. apr 2011, 20:35

sbc skrev:
lath skrev:
Claus M skrev:
P.S. Trådstarteren lagde mærke til ordet mentor? - altså hjælpe en nytilkommen til fællesskabet i gang med en bestemt aktivitet. Jeg synes den skal tilføjes til spørgeskemaet.


Jeg prøvede lige, men det er ikke ligetil at tilføje nye muligheder, da der er en øvre grænse for hvor mange muligheder der kan være, og den allerede er nået. Hvis jeg ændrer navnet på nogen af mulighederne, så følger de gamle stemmer med over (og den gamle mulighed forsvinder)...

Men jeg syntes en Mentor ordning er en super ide. Det kræver vel bare at vi laver et sted man kan skrive sig op hvis man gerne vil være mentor, og så et sted nye brugere kan spørge hvis de gerne vil have en mentor tilknyttet. Hvordan vi laver det mest elegant kan jeg ikke lige finde ud af, men det kan være der er nogen som har nogle gode ideer.


Ja, jeg en ide, men jeg har ikke tid til at lave det - under alle omstændigheder skal det ikke være samme implementation af spørgeskemaet der tydeligt er defineret på følgende naive ide om kolonner i en relationel database:
telefon1, telefon2
Det er ikke et korrekt design af den relationelle database, men nok om det. Ting som det og lignende kan sagtens laves meget mere elegant.

Det er følgende database design

En database 'mentor', med følgende tabeller.
mentor, mentee, emne

Relationer:
  • mentor *..* mentee, som betyder "0 (nul) til mange mange mentorer kan have 0 (nul) til mange mentees"
  • mentor 1..* emne, som betyder "1 mentor kan være mentor i 0 (nul) til mange emner"
  • mentee 1..* emne, som betyder "1 mentee kan være interesseret i 0 (nul) til mange emner"

Det man så gør at man designmæssigt splitter den umulige *..* relation op med en ekstra tabel, så *..* bliver til en *..1 relation og en 1..* relation for den nye tabel:
Den nye tabel hedder mentormentee, og så ser relationerne ser nu således ud:
  • mentor 1..* mentormentee
  • mentee 1..* mentormentee
  • mentor 1..* emne, som betyder "1 mentor kan være mentor i 0 (nul) til mange emner"
  • mentee 1..* emne, som betyder "1 mentee kan være interesseret i 0 (nul) til mange emner"
  • mentormentee 1..* emne, som betyder "1 mentor og 1 mentee (mentormenttee) kan have et mentor mentee forhold i 0 (nul) til mange emner". mentormentee tabellen udpeger hvilken hvilken mentor og mentee der er tale om (ikke helt rigtigt, men det er slutresultatet, når man med en mentor hhv en mentee primær nøgle kigger i mentor hhv mentee tabellen for yderligere oplysninger)

Mit forslag inkluderer ikke design af tabellerne, det er der lidt mere arbejde i.

Hertil kommer også en eventuel hjælpetabel til at hjælpe med at et brugernavn i forum med brugernavne i denne database passer sammen, også så man kan bruge login i forum i denne database (undgår at logge ind 2 steder).

Dertil kommer at der skal kodes noget PHP der skal generere HTMLen ud fra indhold i databasen, og modtage data fra HTML formularer - input validere data, og derefter så gemme dem i databasen.

/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Vil du gerne arbejde mere med Ubuntu - og hvad vil du ge

Indlægaf AJenbo » 16. apr 2011, 21:17

Det er ikke noget SBC har kodet men bare phpBB's afstemnings funktion. Jeg tror bare det er et dumt array. Det kan være du kan snakke med phpBB om en bedere implementering.

lath
Indlæg: 5095
Tilmeldt: 27. apr 2008, 02:16
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Re: Vil du gerne arbejde mere med Ubuntu - og hvad vil du ge

Indlægaf lath » 16. apr 2011, 21:29

AJenbo skrev:Det er ikke noget SBC har kodet men bare phpBB's afstemnings funktion. Jeg tror bare det er et dumt array. Det kan være du kan snakke med phpBB om en bedere implementering.


Jeg mener nu ikke at jeg siger at SBC har designet det sådan som det er. Jeg skriver bare at det er et dårligt design.
Jeg er også godt klar over at phpBB har lavet forum softwaren (det står nederst på alle sider).

/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags

buddig
Indlæg: 746
Tilmeldt: 18. maj 2011, 21:54
Geografisk sted: Ugelbølle ved Aarhus

Re: Vil du gerne arbejde mere med Ubuntu - og hvad vil du ge

Indlægaf buddig » 14. jun 2011, 14:54

Jeg har lige stemt, at jeg gerne vil arbejde mere med Ubuntu.
Det er stadig nyt for mig, men det har været en meget positiv oplevelse at få startet med det.
Både systemet og hjælpen her på forumet har langt overgået mine forventninger,
så jeg vil gerne give noget af det videre.
Ud over at deltage og forsøge at hjælpe her i forumet, så kunne det også være sjovt at deltage
i en aktivitet med CD uddeling og lidt snak her i Århus området...

Jeg gør, hvad jeg kan for at udbrede kendskabet til Ubuntu, så andre også kan opleve det.
F.eks. kigger mine kolleger, når de ser, at jeg har Ubuntu på min PC på arbejde.
IT afdelingen har ikke set det endnu, og jeg er spændt på, hvad de siger, når de ser det.
Jeg har taget et screenshot af min Ubunto hjemme og lagt det både som screensaver,
når jeg er logget af, og som baggrund på desktoppen. :)
Det giver en god anledning til at reklamere lidt for Ubuntu.

Selv om det er Debian, så elsker jeg denne tekst om support uden sidestykke.
Henning

Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
Indlæg: 10724
Tilmeldt: 26. apr 2008, 19:27
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Re: Vil du gerne arbejde mere med Ubuntu - og hvad vil du ge

Indlægaf Christian.Arvai » 20. jun 2011, 20:54

Nu har i nævnt "mentor" og ønsket om en ordning så tydeligt, at vi har oprettet : Mentor ordningen i forum.

Jeg håber at det vil blive positivt modtaget, og at mange vil deltage.
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing

soren
Indlæg: 240
Tilmeldt: 28. aug 2008, 17:58

Re: Vil du gerne arbejde mere med Ubuntu - og hvad vil du ge

Indlægaf soren » 3. jul 2011, 22:24

En af årsagerne til et lavere aktivitetsniveau kan være, at Ubuntu bliver stadig bedre, og dermed er behovet ikke længere så stort. Faktisk kan det være tegn på succes.

Som ikke særligt velfunderet i Ubuntu, kan der være vanskeligt at bidrage, men jeg forsøger alligevel.

Måske kunne jeg hjælpe med at oversætte fra engelsk til dansk, men det er er så mange som kan.
Alternativt kunne jeg skrive vejledninger, men det kræver, at jeg selv ved hvordan.

Ideen men en mentor er rigtig fin, hvis en af jer vil være mentor.

På min ønskeseddel står vejledninger, som man kan lære af. Tidligere har jeg læst mange "Friheden til at vælge ..."-kapitler, men de er ret støvede efterhånden.

Jeg ønsker også systematisk fejlfinding. Som gammel radiomekaniker er jeg meget miljøskadet. Jeg lærte hele tiden at udlukke en halvdel. Først tester man midt på. Er testen her OK ved man, at man skal kikke på anden halvdel af kæden. Så tester man på midten af anden halvdel (altså ¾ henne i kæden) og sådan videre indtil fejlen er fundet.
Med venlig hilsen Soren

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Vil du gerne arbejde mere med Ubuntu - og hvad vil du ge

Indlægaf AJenbo » 3. jul 2011, 22:43

soren skrev:Måske kunne jeg hjælpe med at oversætte fra engelsk til dansk, men det er er så mange som kan.
Ideen men en mentor er rigtig fin, hvis en af jer vil være mentor.

Vi mangler faktisk folk der gerne vil hjælpe med at oversætte, oversættelses perioden for den næste Ubuntu (11.10) startede her for blot et par uger siden så det er et godt tidspunkt at starte, jeg vil rigtig gerne være mentor for dig her, men det er også muligt at TitanusEramius eller ActionpackedPIVII kan være det.

soren skrev:Jeg ønsker også systematisk fejlfinding. Som gammel radiomekaniker er jeg meget miljøskadet. Jeg lærte hele tiden at udlukke en halvdel. Først tester man midt på. Er testen her OK ved man, at man skal kikke på anden halvdel af kæden. Så tester man på midten af anden halvdel (altså ¾ henne i kæden) og sådan videre indtil fejlen er fundet.

Du kan også få masser af hjælp til at lave en sådan guide og få den op på siden. Metoden er fin, det svære er nok at vide hvor midten er for så skal man jo kende hele kæden :), men måske kunne det være den info du samler sammen fra de forskellige mentor på området.

Spotten
Indlæg: 2135
Tilmeldt: 19. okt 2007, 18:13
IRC nickname: Sp0t
Geografisk sted: Jamaica

Re: Vil du gerne arbejde mere med Ubuntu - og hvad vil du ge

Indlægaf Spotten » 3. jun 2012, 17:44

Stemte "Ja", men ved ikke rigtigt om jeg kan tilbyde noget særligt.

Jeg gør hvad jeg kan for at få lokket diverse bekendte/venner over på Ubuntu for at gøre deres liv lidt nemmere.

Jeg reklamere altid med Ubuntus LIVE-CD på danmarks største hardwareforum (hardwareonline.dk) når der sidder folk med Windows og blå skærme og ikke kan få adgang til deres elskede filer mere.

Ellers så tror jeg ikke jeg er så brugbar da alle disse koder stadig er svære at huske, dog sidder der et pr fast efter nogle år med Ubuntu.

Jeg har fulgt en smule med siden 7.10 og kan kun sige jeg er glædeligt overrasket over tingene bliver bedre og bedre og hurtigere og hurtigere, men jeg føler ikke jeg har lært nok i min tid som Ubuntu bruger, men jeg bruger så også kun min maskine til diverse småting, koder hverken hjemmesider eller andre koder.

Lidt har vel også sin ret? :-)
MB : Asus Sabertooth Z77
CPU : Intel Core I7 2600K+ 3,4GHz 8Mb L3
RAM : 4x4GB Corsair DDR3 1600MHz
HDD : LAGER : 1x1TB WD Extern USB 7200rpm + SYSTEM 1 x 180GB Corsair Force 3 Series SSD SATA6 550MB/sek
GFX : MSI 7900GT 512MB GDDR3 (Passivt Kølet)
Case : Lian Li PC-V1100 Plus
PSU : Corsair Professionel Series Gold AX1200
OS: Ubuntu 18.01LTS 64bit

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Vil du gerne arbejde mere med Ubuntu - og hvad vil du ge

Indlægaf AJenbo » 15. jun 2012, 14:12

Alt hjælp er velkommen, jeg har feks nettop set at LibraOffice søger Word dokumenter som ikke bliver åbnet korrekt i Write.

Echers
Indlæg: 77
Tilmeldt: 1. jan 2009, 21:13

Re: Vil du gerne arbejde mere med Ubuntu - og hvad vil du ge

Indlægaf Echers » 25. feb 2013, 06:57

Jeg har stemt Ja.
Bl.a fri software også :).

Jeg vil gerne lære at kode, men jeg synes tit jeg mangler en at læne mig op af. En som kan lære mig de standard dansetrin, inden jeg lære hele tangoen. Giver det mening?

Jeg har forsøgt at læse mig lidt frem til at kode Pyhton 2-3 gange nu, men når kun lige til at skrive den første kode linie, og så kommer jeg aldrig videre, igen fordi man ikke har en til at sidde og forklare og en man kan spørge, hvis man skulle være i tvivl.

Men jeg er 100% frisk på at lære det at kode software. Jeg ønsker bl.a selv at kode en software, som virker ala RadioCaster eller måske sågar gå så langt at kode noget ala SpacialAudio's SAM Broadcaster.
Jeg er radiovært og vil derfor rigtig gerne kunne have min egen software, som jeg så kan dele med andre :).

Ligeledes hjælper jeg også gerne med at finde bugs osv. i andres software.

Jeg har overvejet oversættelse, men da jeg også har været subber, så fanger det mig ikke helt så meget, da det kræver en del fritid og at lære at kode tager i forvejen en del tid. Måske en dag når jeg går på pension om en del år? :D
A man is known by the company he keeps! :)

Kig forbi min blog

- AMD Phenom II 955 4x3.2GHz
- 2x 23" dualscreen
- Nvidia GeForce GTX550 Ti 3GB
- 12GB DDR3
- 2TB HDD

lath
Indlæg: 5095
Tilmeldt: 27. apr 2008, 02:16
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Re: Vil du gerne arbejde mere med Ubuntu - og hvad vil du ge

Indlægaf lath » 26. feb 2013, 02:56

Echers skrev:Jeg har stemt Ja.
Bl.a fri software også :).

Jeg vil gerne lære at kode, men jeg synes tit jeg mangler en at læne mig op af. En som kan lære mig de standard dansetrin, inden jeg lære hele tangoen. Giver det mening?

Jeg har forsøgt at læse mig lidt frem til at kode Pyhton 2-3 gange nu, men når kun lige til at skrive den første kode linie, og så kommer jeg aldrig videre, igen fordi man ikke har en til at sidde og forklare og en man kan spørge, hvis man skulle være i tvivl.

Men jeg er 100% frisk på at lære det at kode software. Jeg ønsker bl.a selv at kode en software, som virker ala RadioCaster eller måske sågar gå så langt at kode noget ala SpacialAudio's SAM Broadcaster.
Jeg er radiovært og vil derfor rigtig gerne kunne have min egen software, som jeg så kan dele med andre :).

Ligeledes hjælper jeg også gerne med at finde bugs osv. i andres software.

Jeg har overvejet oversættelse, men da jeg også har været subber, så fanger det mig ikke helt så meget, da det kræver en del fritid og at lære at kode tager i forvejen en del tid. Måske en dag når jeg går på pension om en del år? :D


At lære programmering handler først og fremmest at få en smule teori, og så straks/omgående bruge det.
Bruge det skal tages helst pogstavligt - du lærer ikke at programmere hvis ikke du har snitterne nede i koden.

Mit bedste råd er købe dig en rigtig god begynder-bog til Python 3 programmering.
I den læser du fra første side og fremefter. Når der er en øvelse (exercise , drill eller ligende), så lav øvelsen - prøv også at lave den lidt anderledes - tænk: hvad sker der hvis jeg ændrer koden sådan og sådan?

Du kan godt starte ud med den her, men jeg tror at indlæringskurven kan være meget stejl: http://www.diveintopython3.net/
Det kan være at du finder ud af at en rigtig begynderbog er bedre for dig.

Du kan evt. spørge på biblioteket efter en Python programmeringsbog som du kan låne.
De kan bestille en hjem fra et teknisk bibliotek (et bibliotek der tilhører en ingeniørhøjskole), eller et universitetsbibliotek.
Uanset om du er studerende/ansat eller ej kan du låne bøger på et teknisk bibliotek og et universitetsbibliotek.

At lave fejl er en del af processen i at lære et programmeringssprog.
Uden fejl er det perfekt og virker bare. Det er når du laver fejl at du får pudset hjørnerne af.

En af de andre ting du kommer til at opdage at computere har en IQ på et stort flot rundt 0 - en sådan maskine er med andre ord snot-dum - de skal have alting ind med skeer.
Du opdager også at for en computer er der absolut intet der er indlysende.

Til sidst vil jeg bare skrive at Python nok er det bedste valg som et begynder programmeringssprog. Det skal nok lykkedes, hvis du sætter dig ned rent faktisk bruger sproget ved at skrive noget kode. Raspberry Pi projeket har vist at mange børn godt kan lide at programmere. En af sprogene er lige netop Python.

Jeg begyndte for alvor på Python 3 for 2 uger siden , og allerede godt i gang med at bruge store dele af sproget. At det går så hurtigt med at lære et nyt sprog skyldes at når du først har lært dit første programmeringssprog, så ligner sprogene hinanden så meget at det er nemt at lære et nyt sprog.
Jeg gætter at jeg kender til en 12 programmeringssprog. Jeg har ikke rigtig tal på det antal programmeringssprog jeg har brugt siden jeg begyndte at programmere i 1982.

----

Hvis du vil finde bugs er der flere måder du kan gøre det på.
  • Du gøre det i en support-agtig funktion, hvor du indsamler informationer til udviklerne.
  • Den anden er at du selv dykker ned i koden, og finder hvor fejlen opstår.
    Du retter så fejlen, og udsteder en patch, som upstream (dem der udvikler programmet) så skal godkende.
    Godkender upstrem din patch vil de nok udgiver en ny version af programmet med din fejlrettelse i.

Den sidste kræver helt klart at du rent faktisk kan programmere i forvejen. Når det er sagt så er det også en rigtig god måde at lære et programmeringssprog i dybden.
Blandt andet fører det til at du lærer at visse former for programmeringsstil* giver mere eller mindre usikker, ustabil og skrøbelig (engelsk: unsecure, unstable, and fragile) kode.

/Lars

*: programmeringsstil:
Måde at programmere på.
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags

Tilbage til "Projekt: Ubuntu"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster