Velkommen til vores nye site

Bidrag til Projektet Ubuntu - her koordinerer vi noget af arbejdet.
AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Velkommen til vores nye site

Indlægaf AJenbo » 22. jan 2011, 22:31

det kan man allerede :)

Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
Indlæg: 10724
Tilmeldt: 26. apr 2008, 19:27
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Re: Velkommen til vores nye site

Indlægaf Christian.Arvai » 22. jan 2011, 22:41

AJenbo skrev:det kan man allerede :)

ahaaaa .... jeg havde ikke set "Søg kun blandt løste emner:" under søgning :D
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing

Stra
Indlæg: 3105
Tilmeldt: 16. jun 2007, 10:26
Geografisk sted: Ikast-Herning

Re: Velkommen til vores nye site

Indlægaf Stra » 24. jan 2011, 13:34

Jerrik skrev:
AJenbo skrev:
Jerrik skrev:Var der ikke på det gamle Forum en "Vis nye indlæg"?
Effekten var at man så indlæg siden sidste indlogning. Der er en forskel til "Vis ulæste indlæg".


Jo det har du faktisk ret i, https://ubuntudanmark.dk/forum/search.php?search_id=newposts
Hvis der er flere der syndes den skal tilbage igen så kan jeg godt gøre det. Eventuelt nævne en den kan sættes ind i stedet for.
Ellers kan du også op nå det samme ved at trykke på "Afmærk fora som læste" ude på forsiden når du er færdig med at se emnerne igennem.

Er der ikke plads til en knap til? Ellers ville jeg tro, at "Vis ulæste" hurtigt ikke giver mening for de fleste, for det er jo ikke alt man klikker på.
Jeg er helt enig. Jeg savner også denne mulighed. Den med ulæste giver ingen mening, dels er der de færreste der læser alle indlæg og kommer man væk fra et indlæg, man komme i tanke om/vil give et bud på/genlæse er det besværligt at finde emnet igen, da det nu ikke længere er ulæst.

stra
stra
Bruger Ubuntu 22.04 og 22.10 + lubuntu 22.10

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Velkommen til vores nye site

Indlægaf AJenbo » 24. jan 2011, 18:48

Det er altså blevet ændret...

Stra
Indlæg: 3105
Tilmeldt: 16. jun 2007, 10:26
Geografisk sted: Ikast-Herning

Re: Velkommen til vores nye site

Indlægaf Stra » 24. jan 2011, 19:56

Sorry, men hvad hedder den knap så?

Funktionen "vis aktive emner" kan selvfølgelig gøre, at man kan finde emnet igen, men funktionen "vis emner siden sidste login" ville være skønt.

stra
stra
Bruger Ubuntu 22.04 og 22.10 + lubuntu 22.10

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Velkommen til vores nye site

Indlægaf AJenbo » 24. jan 2011, 20:09

Beklager, det var en fejl der gjorde den ikke var gået i gennem. Den heder "Vis nye indlæg" som før og er link nummer 2.

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Velkommen til vores nye site

Indlægaf AJenbo » 29. jan 2011, 12:16

Til dem der savner "overvåg emnet" funktionen kan jeg lige hurtig oplyse at i det nye forum har man mulighed for at abonnere på et rss feed for et emne. Det burde være eksponeret fra listen i din browser, i FireFox er det i slutningen af adressebaren.

lath
Indlæg: 5095
Tilmeldt: 27. apr 2008, 02:16
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Re: Velkommen til vores nye site

Indlægaf lath » 29. jan 2011, 15:00

AJenbo skrev:Til dem der savner "overvåg emnet" funktionen kan jeg lige hurtig oplyse at i det nye forum har man mulighed for at abonnere på et rss feed for et emne. Det burde være eksponeret fra listen i din browser, i FireFox er det i slutningen af adressebaren.


Det må så hedde en work-around - altså en ikke optimal løsning.
Den er ikke optimal fordi jeg manuelt skal gennemtrævle listen for nye indlæg, i stedet for at få email fra forum softwaren når den modtager et nyt indlæg i en tråd. Den email bliver i mit postprogram filtreret så den lander i en ubuntudanmark.dk folder, så emails derfra er ret nemme at finde.

Ja, jeg ved at der findes RSS læsere der kan skrive og sende emails på baggrund af hvad de modtager i et RSS feed, men alligevel ...

/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags

thomasjohansen
Indlæg: 780
Tilmeldt: 4. jun 2008, 13:37
Geografisk sted: Køge

Re: Velkommen til vores nye site

Indlægaf thomasjohansen » 29. jan 2011, 18:34

Super lækkert du fik lavet, så navnet på den der har skrevet indlægget også vises i listen.


Det er smart at løste indlæg vises med et flueben ikon, men det fik mig til at tænke på en ekstra mulighed. Derfor dette forslag. Indlæg der stilles i alle "spørgsmåls forums" vises med et ikon "?" indtil det er løst. På den måde er oversigten "aktive indlæg" endnu mere optimeret. Kun et forslag til ydeligere perfektion af et godt forum. Super arbejde.
Med venlig hilsen
Thomas Johansen
-----------------------------
Gnome-shell tilhænger også selv om det har sine fejl

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Velkommen til vores nye site

Indlægaf AJenbo » 30. jan 2011, 06:16

lath skrev:
AJenbo skrev:Til dem der savner "overvåg emnet" funktionen kan jeg lige hurtig oplyse at i det nye forum har man mulighed for at abonnere på et rss feed for et emne. Det burde være eksponeret fra listen i din browser, i FireFox er det i slutningen af adressebaren.


Det må så hedde en work-around - altså en ikke optimal løsning.
Den er ikke optimal fordi jeg manuelt skal gennemtrævle listen for nye indlæg, i stedet for at få email fra forum softwaren når den modtager et nyt indlæg i en tråd. Den email bliver i mit postprogram filtreret så den lander i en ubuntudanmark.dk folder, så emails derfra er ret nemme at finde.

Ja, jeg ved at der findes RSS læsere der kan skrive og sende emails på baggrund af hvad de modtager i et RSS feed, men alligevel ...

/Lars

Ja det er en slags workaround, men den endelige løsning ligger stadig på to-do listen starten af emnet her, så ingen grund til piveri.

@thomasjohansen lyder som en ok IDE, skal se om det kan lade sig gøre.

Rattus Norvegicus
Indlæg: 511
Tilmeldt: 9. maj 2009, 07:14
Geografisk sted: Albertslund

Re: Velkommen til vores nye site

Indlægaf Rattus Norvegicus » 31. jan 2011, 15:13

Jeg ved ikke om dette er med i det kendte fejl og mangler, men jeg mangler linket til søgesiden.

Jeg ved godt at der er søgefeltet oppe i hjørnet, men jeg foretrækker nu engang at bruge søgesiden, da jeg her kan vælge hvordan jeg vil have vist søgeresultaterne og evt. søge efter ord og bestemte indlægsforfattere.
Hilsen Kenny

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Velkommen til vores nye site

Indlægaf AJenbo » 31. jan 2011, 16:26

Jeg har spekuleret på hvor det ville være smart at have linket til den advanceret søge side, men har ikke fundet et godt sted. En måde at komme til den er at lave en søgning, og så trykke på "tilbage til advanceret søgning" øver til højre.

Rattus Norvegicus
Indlæg: 511
Tilmeldt: 9. maj 2009, 07:14
Geografisk sted: Albertslund

Re: Velkommen til vores nye site

Indlægaf Rattus Norvegicus » 31. jan 2011, 16:30

Jeg synes den skulle ligge et sted oppe ved brugerkontrolpanel og OSS :)

Alternativt kunne linket også ligge under søgefeltet, eller måske ved siden af, da jeg tror det vil ødelægge designet ledt hvis den menu blev lavet højere.
Hilsen Kenny

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Velkommen til vores nye site

Indlægaf AJenbo » 31. jan 2011, 16:40

Problemet er bare at jeg også har Redaktørkontrolpanel og Administratorkontrolpanel, men jeg kunne selfølig starte med at vise det for alle der ikke har begge de 2 paneler :)

hvm
Indlæg: 232
Tilmeldt: 29. maj 2008, 09:54
Geografisk sted: København

Re: Velkommen til vores nye site

Indlægaf hvm » 14. feb 2011, 20:44

Lige en forsinket kudos til rettetegnet på løste tråde: Det fungerer rigtigt godt, synes jeg - man ved, hvilke tråde, man roligt kan scrolle forbi (ikke at jeg så tit kan hjælpe), og så er det opmuntrende at se, hvor tit og hurtigt ting faktisk bliver løst!

Tilbage til "Projekt: Ubuntu"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 0 gæster