ATI/amd fglrx driver?

Spørgsmål, som ikke kan besvares i andre hardware-fora, bør stilles her.
aliencow
Indlæg: 1
Tilmeldt: 4. nov 2008, 00:12
IRC nickname: aliencow

ATI/amd fglrx driver?

Indlægaf aliencow » 4. nov 2008, 00:31

Jeg har nu opdateret mit linux til 8.10, alt fungere fint, lige pånær mit grafik kort der fucker totalt op, når jeg laver en glxgears tjek, kan jeg se animationen, men den hakker og når man afslutter testen, gider ubuntu ikke at opdatere min grafiske brugerflade.

pt. jeg har selvfølgelig prøvet at installeret mit grafik kort under "hardware drivers".

Er der eventuelt nogle der har en løsning eller et godt råd vil det være til kæmpe hjælp!!!



hilsen Aliencow.

lath
Indlæg: 5095
Tilmeldt: 27. apr 2008, 02:16
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Re: ATI/amd fglrx driver?

Indlægaf lath » 4. nov 2008, 00:51

aliencow skrev:Jeg har nu opdateret mit linux til 8.10, alt fungere fint, lige pånær mit grafik kort der fucker totalt op, når jeg laver en glxgears tjek, kan jeg se animationen, men den hakker og når man afslutter testen, gider ubuntu ikke at opdatere min grafiske brugerflade.

pt. jeg har selvfølgelig prøvet at installeret mit grafik kort under "hardware drivers".

Er der eventuelt nogle der har en løsning eller et godt råd vil det være til kæmpe hjælp!!!

hilsen Aliencow.


Tag et kig på Release notes! Der står noget om ATI grafikkort. Det funker heller ikke med visse serier af Intel chipsets.

Intrepid Ibex Release Notes: http://www.ubuntu.com/getubuntu/releasenotes/810
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags

thomasjohansen
Indlæg: 780
Tilmeldt: 4. jun 2008, 13:37
Geografisk sted: Køge

Re: ATI/amd fglrx driver?

Indlægaf thomasjohansen » 4. nov 2008, 08:16

jeg fik den installeret til mit ATI 4850

se her
viewtopic.php?f=15&t=4154



i bund og grund fjernede jeg alt hvad der hed noget med fglrx i synaptic. Genstartede og derefter tilføjede driveren i restricted hardwaredrivers, så blev fglrx reisntalleret korrekt og en genstart igen så fungerede den igen.
Med venlig hilsen
Thomas Johansen
-----------------------------
Gnome-shell tilhænger også selv om det har sine fejl

Tilbage til "Overordnet hardware"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster