Opløsningen er kun 800x600:(

Spørgsmål, som ikke kan besvares i andre hardware-fora, bør stilles her.
Insomniacno1
Indlæg: 21
Tilmeldt: 21. sep 2008, 12:43
IRC nickname: Insomniacno1
Geografisk sted: Søllested, Lolland

Opløsningen er kun 800x600:(

Indlægaf Insomniacno1 » 21. sep 2008, 12:54

Hejsa, jeg har lige installeret Kubuntu 8.04.1 m. KDE 4 på min IBM Thinkpad 770Z og det virker fint, bortset fra en ting,
der er ikke fuld skærm, kun 800x600 er tilgængeligt.

XP kører fint fuld skærm 1024x768 32bit, så hvorfor kan Kubuntu ikke?

Grafikkortet er et Trident 3D Cyber9397DVD 4Mb, og skærmen kører 60Hz. Grafikortet skulle være understøttet i den kernel som Kubuntu bruger.

Kubuntu er installeret via XP da jeg ikke har internt cdrom, kun usb DVD/CD-RW, men det er ikke bootbart.
Findes der evt.en løsning på dette, ligesom Puppy Linux har en boot diskette? Helst med en Bootmanager som viker sammen med XP, jeg har før prøvet at lave en partion før windows partione sådan at jeg kunne lægge en boot manager der men så gik der ged i det og windows kunne ikke starte. XP kører NTFS.

Nogen der har et tweak til hvordan jeg får fuld skærm?

En anden ting, hvordan får jeg ikoner på desktop?

På forhånd tak:)

Mvh

JBJ

lath
Indlæg: 5095
Tilmeldt: 27. apr 2008, 02:16
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Re: Opløsningen er kun 800x600:(

Indlægaf lath » 16. okt 2008, 21:38

Insomniacno1 skrev:Hejsa, jeg har lige installeret Kubuntu 8.04.1 m. KDE 4 på min IBM Thinkpad 770Z og det virker fint, bortset fra en ting,
der er ikke fuld skærm, kun 800x600 er tilgængeligt.

XP kører fint fuld skærm 1024x768 32bit, så hvorfor kan Kubuntu ikke?

Grafikkortet er et Trident 3D Cyber9397DVD 4Mb, og skærmen kører 60Hz. Grafikortet skulle være understøttet i den kernel som Kubuntu bruger.

Kubuntu er installeret via XP da jeg ikke har internt cdrom, kun usb DVD/CD-RW, men det er ikke bootbart.
Findes der evt.en løsning på dette, ligesom Puppy Linux har en boot diskette? Helst med en Bootmanager som viker sammen med XP, jeg har før prøvet at lave en partion før windows partione sådan at jeg kunne lægge en boot manager der men så gik der ged i det og windows kunne ikke starte. XP kører NTFS.

Nogen der har et tweak til hvordan jeg får fuld skærm?

En anden ting, hvordan får jeg ikoner på desktop?

På forhånd tak:)

Mvh

JBJ


    Der er flere muligheder:
  • Din skærm genkendes ikke (det skyldes manglende understøttelse af hardware fra frabrikanten af hardwaren)
  • Du har ikke installeret "restricted drivers" fra System | Administration | Hardware drivers (kryds alt af) Bemærk: kræver genstart

Iøvrigt tror jeg mest at du ikke har installeret drivers, da der er stor understøttelse fra IBM for Linux som operativsystem, selv fingeraftryklæseren for login er understøttet.
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags

Tilbage til "Overordnet hardware"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster