creative xmod,huawei E220,linux,Toshiba

Spørgsmål, som ikke kan besvares i andre hardware-fora, bør stilles her.
gasolin
Indlæg: 122
Tilmeldt: 11. dec 2007, 21:44
Geografisk sted: Ny assens kommune

creative xmod,huawei E220,linux,Toshiba

Indlægaf gasolin » 13. sep 2008, 11:14

Jeg har et creative xmod usb lydkort som jeg har problem med at få til at virke under linux
f.eks i ubuntu 7.10 virker det ikke godt, kan ikke fremhæve lyden via xmoden (med den store volume knap)
i mixeren (alsa) forsøges der at fremhæve lyden, men der sker ikke, så må jeg manuelt fremhæve
venstre kanal og så højre op til max niveau og så justere lyden via mplayer, rhythmbox eller et af de andre
programmer, i ubuntu 8.04 virker den ikke og i det hele taget kan jeg ikke finde nogen distro på nettet (google)
der med garanti virker med mit usb lydkort.

Jeg har nemlig fået mit Huawei E220 (Turbo 3g) modem til at virke med ubuntu 8.04 og mandriva 2008 power packen
så jeg er tæt på at kunne bruge, linux på min ToshibaL40-18R ! Men jeg vil ikke bruge standard lydkortet, det har ikke så god lyd som creative lydkortet og der skal selvfølgelig være adgang til nettet med linux, har kun adgang til nettet via mit Modem ,Huawei E220,

Er der nogen der ved hvilken distro virker med mit creative xmod usb lydkort og mit modem, Huawei E220 ?

PKO
Indlæg: 867
Tilmeldt: 19. maj 2008, 11:07

Re: creative xmod,huawei E220,linux,Toshiba

Indlægaf PKO » 13. sep 2008, 11:24

Hej,

Har du begge lydkort aktive eller er onboard slået fra i BIOS.
Mvh Kraków

Guides Ubuntu
Programmer -> Tilbehør -> Terminal

gasolin
Indlæg: 122
Tilmeldt: 11. dec 2007, 21:44
Geografisk sted: Ny assens kommune

Re: creative xmod,huawei E220,linux,Toshiba

Indlægaf gasolin » 13. sep 2008, 13:15

Sådan nogen ting kan ikke slåes fra i bios (Aceren) tror heller ikke det kan lade sig gøre i Toshoibaen, men det er et kendt problem at en creative xmod ikke virker i ubuntu 8.04 og at det virker i ubuntu 7.10 (I mit tilfælde virker det bare ikke så godt i ubuntu 7.10) !

Tilbage til "Overordnet hardware"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster