avermedia A16D tv kort hauppauge 150 wintv pvr som recorder

Spørgsmål, som ikke kan besvares i andre hardware-fora, bør stilles her.
Skyworld
Indlæg: 5
Tilmeldt: 26. aug 2008, 17:53

avermedia A16D tv kort hauppauge 150 wintv pvr som recorder

Indlægaf Skyworld » 1. sep 2008, 18:44

hej ubuntu.dk

hej jeg et et spørgsmål ang avermedia A16D og hauppauge 150 wintv pvr
vil det være muligt at bruge avermedia A16D som modtager til tv og mit hauppauge som optager kort
hvordan kan jeg sætte det op hvis det er muligt, og hvilke drivers skal jeg bruge?
jeg håber der er nogle venlig sindede mennesker der kan/vil svare mig, da jeg er på bar bund.

på forhånd tak
Skyworld :D

sprocket
Indlæg: 393
Tilmeldt: 23. nov 2007, 01:12
Geografisk sted: Ulsted, Nordjylland

Re: avermedia A16D tv kort hauppauge 150 wintv pvr som recorder

Indlægaf sprocket » 4. sep 2008, 08:46

Jeg mener at mythtv er det eneste du kan bruge til dit haupauge da det har mpeg enc. chip. Jeg ved ikke hvordan optage funktionen er, men her er en guide til opsætning af det: http://mediecenter.linuxforalle.dk/

Jeg aner ikke hvor nemt det er at optage i mythtv, der er ikke mange muligheder til at optage med anologe kort.
Linux is user-friendly- it's just picky who its friends are.

Skyworld
Indlæg: 5
Tilmeldt: 26. aug 2008, 17:53

Re: avermedia A16D tv kort hauppauge 150 wintv pvr som recorder

Indlægaf Skyworld » 6. sep 2008, 11:20

hej

mit ene tunerkort er et avermedia A16D hybrid dvs. det kan køre anologt eller digitalt, det andet tv tuner kort er et hauppauge kan jeg køre disse samtidig?
som mediacenter bruger mythbuntu.
hvordan kan jeg få det digitale til at køre med drivers og mit hauppuge til at kunne optage hvis de kan køre sammen ?

skyworld

sprocket
Indlæg: 393
Tilmeldt: 23. nov 2007, 01:12
Geografisk sted: Ulsted, Nordjylland

Re: avermedia A16D tv kort hauppauge 150 wintv pvr som recorder

Indlægaf sprocket » 11. sep 2008, 19:28

I princippet kan du sætte alle de tv kort i du ønsker, og vælge tuner i softwaren. Men prøv at sætte dem i og se om de virker "out of the box". Optagning af digitalt er tv er meget nemt og rigtigt godt. Den anologe del er desværre svær. Jeg skal se om jeg kan finde et link jeg har liggende til at optage anologe tv signaler, men det er noget med kommandoer i terminalen. Det skulle vist være det eneste der skulle virke ordentligt. Ved mindre at man kan optage anologt i mythtv....
Linux is user-friendly- it's just picky who its friends are.

Tilbage til "Overordnet hardware"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot], Brandwatch [Crawler] og 0 gæster