ATI Mobility Radeon x2500

Spørgsmål, som ikke kan besvares i andre hardware-fora, bør stilles her.
wheezy
Indlæg: 9
Tilmeldt: 21. maj 2008, 16:09

ATI Mobility Radeon x2500

Indlægaf wheezy » 23. maj 2008, 19:12

Jeg har installeret ubuntu og alt ser ud til at køre fint. Lige ud over min pauseskærm. Pauseskærmen hakker vanvittigt meget. Jeg har prøvet at lede efter en driver, men umiddel bart er der ikke nogen til ATI mobility radeon x2500 HyperMemory.

Skulle der være én som kunne give en hjælpene hånd, ville det være dejligt
,___,
(O.o)
/),,,,,)
--"--"-------
The power of the owl

wheezy
Indlæg: 9
Tilmeldt: 21. maj 2008, 16:09

Re: ATI Mobility Radeon x2500

Indlægaf wheezy » 23. maj 2008, 21:30

Skal jo nok også huske at fortælle at jeg er komplet grøn / newbie til linux
,___,
(O.o)
/),,,,,)
--"--"-------
The power of the owl

Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
Indlæg: 10724
Tilmeldt: 26. apr 2008, 19:27
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Re: ATI Mobility Radeon x2500

Indlægaf Christian.Arvai » 23. maj 2008, 21:36

har du været inde i :

system - administration - hardware drivers . der skal være et flueben , ud for hvor
der står ATI .

og har du hentet alle opdateringerne ?
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing

wheezy
Indlæg: 9
Tilmeldt: 21. maj 2008, 16:09

Re: ATI Mobility Radeon x2500

Indlægaf wheezy » 24. maj 2008, 23:02

Jeg har været inde i System > Administration > Hardware Drivers og slået den til. Jeg har også hentet så mange opdateringer som muligt, men der er et par, som ikke kan hentes:

    Kunne ikke hente cdrom:[Ubuntu 8.04 _Hardy Heron_ - Release amd64 (20080423)]/dists/hardy/main/binary-amd64/Packages.gz Brug apt-cdrom for at apt kan lære den at kende. apt-get update kan ikke bruges til at tilføje nye cd'er
    Kunne ikke hente cdrom:[Ubuntu 8.04 _Hardy Heron_ - Release amd64 (20080423)]/dists/hardy/restricted/binary-amd64/Packages.gz Brug apt-cdrom for at apt kan lære den at kende. apt-get update kan ikke bruges til at tilføje nye cd'er
    Nogle indeksfiler kunne ikke hentes, de er blevet ignoreret eller de gamle bruges i stedet.
,___,
(O.o)
/),,,,,)
--"--"-------
The power of the owl

sådanUBUNTU
Indlæg: 901
Tilmeldt: 18. nov 2007, 00:25
Geografisk sted: Valby

Re: ATI Mobility Radeon x2500

Indlægaf sådanUBUNTU » 24. maj 2008, 23:06

Prøv lige at fjerne fluebenet under "hardware drivers" og derefter sætte fluebenet igen. Nogle gange virker "hardware drivers" ikke på nyindstallerede systemer, før man har "aktiveret" softwarekilderne ved at køre en opdatering.
Ubuntu 8.10
IBM Thinkpad R50

wheezy
Indlæg: 9
Tilmeldt: 21. maj 2008, 16:09

Re: ATI Mobility Radeon x2500

Indlægaf wheezy » 25. maj 2008, 00:34

Prøv lige at fjerne fluebenet under "hardware drivers" og derefter sætte fluebenet igen. Nogle gange virker "hardware drivers" ikke på nyindstallerede systemer, før man har "aktiveret" softwarekilderne ved at køre en opdatering.
Prøv lige at fjerne fluebenet under "hardware drivers" og derefter sætte fluebenet igen. Nogle gange virker "hardware drivers" ikke på nyindstallerede systemer, før man har "aktiveret" softwarekilderne ved at køre en opdatering.


Det hjalp ikke :(
,___,
(O.o)
/),,,,,)
--"--"-------
The power of the owl

Tilbage til "Overordnet hardware"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster