2 Lydkort = 1 problem

Spørgsmål, som ikke kan besvares i andre hardware-fora, bør stilles her.
Hyl.dk
Indlæg: 18
Tilmeldt: 1. mar 2008, 19:10
Geografisk sted: Odder

2 Lydkort = 1 problem

Indlægaf Hyl.dk » 29. mar 2008, 21:35

Hej jeg har 2 lydkort i min PC et onboard og et i PCI porten, det giver lidt problemer for mig i Ubuntu. I XP skifter jeg mellem dem ved at "deaktivere" hardwaren under enhedshåndtering. Men da jeg er ny i Linux ved jeg ikke om jeg har samme mulighed her. Det sjove/mærkelige er at hvis jeg fx ser film på youtube så kommer lyden ud af mit eksterne lydkort, men hvis jeg hører musik i Amarok smider den lyden ud af mit onboard lydkort! Hvad kan jeg gøre for at fortælle den hvilket af dem den skal bruge altid? Vil self bruge det eksterne da det lyder en del bedre.

Et andet spørgsmål er så hvordan jeg får den optiske udgang på mit lydkort til at være aktiveret? I XP gør jeg det gennem driverne der følger med, men hvad gør jeg i Ubuntu? Skal lige siges at det andet problem selvfølgelig skal løses først. Der er tale om det bundkort som ses i Signaturen det eksterne lydkort er et Terratec Aureon 7.1 Space.

På forhånd tak.

/Niels
| AMD X2 5000+ @ 3,26GHz | ATI HD3870 512mb | ASUS M2R32-MVP | 2*1Gb Crossair XMS2 PC6400 | 500Gb Samsung Spinpoint T166 | 500W SHG PSU 15+18A @ 12V |

sprocket
Indlæg: 393
Tilmeldt: 23. nov 2007, 01:12
Geografisk sted: Ulsted, Nordjylland

Re: 2 Lydkort = 1 problem

Indlægaf sprocket » 30. mar 2008, 11:42

Hvis ikke du skal bruge det onboard lydkort, vil jeg slå det fra i bios. Så vil jeg tjekke min system->indstillinger->lyd, vælge alsa og enhed i bunden. Jeg kan ikke huske, men jeg mener at amarok har en ligende funktion i indstillinger.
Linux is user-friendly- it's just picky who its friends are.

Hyl.dk
Indlæg: 18
Tilmeldt: 1. mar 2008, 19:10
Geografisk sted: Odder

Re: 2 Lydkort = 1 problem

Indlægaf Hyl.dk » 30. mar 2008, 15:36

Jeg takker og bukker. Jeg kan ikke bare deaktivere mit andet lydkort i BIOS da jeg bruger det når jeg skal bruge min mikrofon. Mit kabinet er udformet sådan at jeg ikke kan komme til mikrofoningangen på mit eksterne lydkort. Lidt træls men det går nok.

Efter jeg ændrede det du forklarede inde i lydinstillingerne løste det en del af mine problemer. Amarok drillede da det ikke var helt så nemt, men efter et par forsøg frem og tilbage lykkedes det. Det eneste jeg manlger er at finde ud af hvordan jeg får mit optiske udgang aktiveret. Den lyser hvad den ikke plejer at gøre når den er deaktiveret i XP. Nogen bud?
| AMD X2 5000+ @ 3,26GHz | ATI HD3870 512mb | ASUS M2R32-MVP | 2*1Gb Crossair XMS2 PC6400 | 500Gb Samsung Spinpoint T166 | 500W SHG PSU 15+18A @ 12V |

sprocket
Indlæg: 393
Tilmeldt: 23. nov 2007, 01:12
Geografisk sted: Ulsted, Nordjylland

Re: 2 Lydkort = 1 problem

Indlægaf sprocket » 31. mar 2008, 11:26

Hvilket lydkort har du?, ikke at jeg tror at jeg kan hjælpe dig, men du er nød til at skrive hvilket lydkort du har for at få hjælp. Måske prøve at google "enable optic output ubuntu" og måske endda prøve at flette dit lydkort med i teksten.
Linux is user-friendly- it's just picky who its friends are.

Tilbage til "Overordnet hardware"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot], Brandwatch [Crawler] og 0 gæster