Zepto 3215W thermal shutdown m. lukket låg

Spørgsmål, som ikke kan besvares i andre hardware-fora, bør stilles her.
xyz
Indlæg: 22
Tilmeldt: 29. feb 2008, 21:07

Zepto 3215W thermal shutdown m. lukket låg

Indlægaf xyz » 22. mar 2008, 20:20

Hej,

Jeg har nu 3 gange oplevet at min Zepto laver noget jeg vil kalde for "thermal shutdown".
Alle 3 gange har jeg bare slået skærmen ned, hvorefter indmaden bliver så varm, at laptoppen slukker.
Strømstyring er sat til at lave sort skærm efter 10 minutter, hvilket virker fint.

Jeg kan altså fremprovokere problemet (på både Gutsy og Hardy) - det virker som om blæseren simpelt hen ikke får besked på at starte.

Som en bibemærkning, virker suspend til RAM fint, dog med de "sædvanlige" problemer (lyd+wifi).

Er der en der kan hjælpe med en forklaring eller workaround, så "termostatstyringen" holder blæseren igang - også med lukket låg ? Jeg vil jo nødigt brænde Zepto'en af ved et uheld...

Mvh.

Jesper

lyzium
Indlæg: 20
Tilmeldt: 14. mar 2008, 13:05
Geografisk sted: Haderslev

Re: Zepto 3215W thermal shutdown m. lukket låg

Indlægaf lyzium » 26. mar 2008, 17:55

Hej det kan muligvis have noget med din cpu scaling at gøre.
Det er somom at din computer går i standby men din cpu holder frekvensen.
Læs eventuelt http://ubuntu.wordpress.com/2005/11/04/ ... y-scaling/ eller google lidt rund på "cpu frequency scaling"

MVH
Jacob

xyz
Indlæg: 22
Tilmeldt: 29. feb 2008, 21:07

Re: Zepto 3215W thermal shutdown m. lukket låg

Indlægaf xyz » 27. mar 2008, 20:09

lyzium skrev:Hej det kan muligvis have noget med din cpu scaling at gøre.
Det er somom at din computer går i standby men din cpu holder frekvensen.
Læs eventuelt http://ubuntu.wordpress.com/2005/11/04/ ... y-scaling/ eller google lidt rund på "cpu frequency scaling"

MVH
Jacob


Hej Jacob,

Tak for svaret. Jeg tror du har ret, for jeg har observeret at CPU temp bare stiger efter suspend-to-ram.
Har nu installeret både cpufreqd og kcmshell (kan ikke lige huske om den virker med powersaved eller...) og nu prøver jeg at tweak'e config og ser hvad der sker.

Mvh.

Jesper

13. april 2008 : update

Syntes lige jeg ville melde at under Hardy 8.04 beta-etellerandet, så virker suspend-to-ram ganske godt.
Dog er jeg - stadig - nødt til at køre en "alsa force-reload" for at få lyden med efter hver wake-up. Til gengæld er resume lynhurtig (max. 10 sek).

Mvh.

jesper

Tilbage til "Overordnet hardware"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster