for en 10´er blanede problemer :P ( der er 2 )

Spørgsmål, som ikke kan besvares i andre hardware-fora, bør stilles her.
Grillo
Indlæg: 6
Tilmeldt: 6. jan 2008, 23:33

for en 10´er blanede problemer :P ( der er 2 )

Indlægaf Grillo » 9. mar 2008, 17:38

Hejsa alle sammen og go søndag.

Jeg sidder her og har makket hele weekenden med at få mit webcam til at virke samt lys kort... sikkert et typisk problem men jeg kan bare ikke finde ud af en dyt. og det skal siges jeg har læst så meget forskelligt om det og jeg ved bare ikke hvad jeg skal gøre...

Jeg har en Lenovo 3000 n100 bærbar og der er webcam i men det virker ikke... nogen som vil hjælpe med det eller kender til problemet???

Og. så er der lydkortet... lyden virkede fint i mine højtalere men så ville mit heatset ikke spille.. så fandt jeg nogle guide til det... så nu står jeg så med at min bærbar ikke vil spille ud af højtalerene men at mit headset spiller dog med at det lyder som en pose jord.. Når der bare er den mindste smule bas så skrætter det helt vildt... det er øv bøv...

nogle som kan hjælpe mig??? kunne være dejligt hvis det virkede. :)

/Jesper.

sådanUBUNTU
Indlæg: 901
Tilmeldt: 18. nov 2007, 00:25
Geografisk sted: Valby

Re: for en 10´er blanede problemer :P ( der er 2 )

Indlægaf sådanUBUNTU » 9. mar 2008, 19:45

Webcam: Det ser ud til, at en driver er under udvikling. du kan vist ikke få webcam'et til at virke på nuværende tidspunkt.
http://www.mail-archive.com/linux-uvc-d ... 00557.html
Prøv evt. at punke lenovo... jo flere der klager, desto højere prioriterer producenten linuxkompatibilitet.

Lydkort: Hvilken guide har du fulgt? Ved du hvilket lydkort du har?

Er ikke sikker på, at jeg kan hjælpe dig, men det er nyttige oplysninger for folk, der kan!

:-) Ha' en god dag
Ubuntu 8.10
IBM Thinkpad R50

Grillo
Indlæg: 6
Tilmeldt: 6. jan 2008, 23:33

Re: for en 10´er blanede problemer :P ( der er 2 )

Indlægaf Grillo » 10. mar 2008, 14:47

Jamen...

Lydkortet er et soundMAX står der når jeg ser efter... det kan man også se nogen steder på nettet hvis man siger på lenovo 3000 n100...
Og. jeg har prøvet sådan set alt hva jeg kan finde på google.. og har søgt dette forum flere gange.... og ingen held... :(

/Jesper

Tilbage til "Overordnet hardware"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot], Bing [Bot], Google [Bot], Majestic-12 [Bot] og 0 gæster