Hjælp til installation af Realtek wireless RTL8187B

Spørgsmål, som ikke kan besvares i andre hardware-fora, bør stilles her.
saudoo
Indlæg: 2
Tilmeldt: 27. feb 2008, 21:20

Hjælp til installation af Realtek wireless RTL8187B

Indlægaf saudoo » 27. feb 2008, 21:35

Hej ubuntudanmark.dk.. :)

Jeg har lige installeret ubuntu på min bærbar jeg har fået bragt ind fra USA. Den er af modeltypen Toshiba Satellite a215 s7437... Det meste virker perfekt (mus, ethernet, pad, firewire, s-video etc), men lyden og det trådløse internet er no-go... Og det er så her jeg håber I kan hjælpe mig lidt, da jeg er, ja for at sige det mildt, hamrende nybegynder til det her linux.

Jeg har fundet en driver her:
http://www.datanorth.net/~cuervo/rtl8187b/

Jeg valgt den version der var umodificeret, og hvis jeg skriver følgende i min terminal:

Kode: Vælg alt

lsusb | egrep '0bda:81(87|89|97)'


Finder den også et kort. Mit problem er bare efter jeg har compileret med 'makedrv' sker der ikke noget når jeg kører wlan0up, i den forstand at der ikke vises nogle enheder i 'Network connection'.

I den faq der følger med, står der at man kan sætte force_card=0x8189 eller force_card=0x8187 i modules:.. Men det er så her jeg står af. Hvad er det helt præcist jeg bliver bedt om? :)

Håber I kan hjælpe mig.

saudoo
Indlæg: 2
Tilmeldt: 27. feb 2008, 21:20

Re: Hjælp til installation af Realtek wireless RTL8187B

Indlægaf saudoo » 28. feb 2008, 22:45

Arh.. Jeg brugte den modiciferede udgave. Men da jeg hentede den version jadams havde lavet, så jeg der var en "readme.first"... Denne specificerede, så vidt jeg husker, at man skulle rette en fil der hed noget ala. r8187.mod.c... Det var omkring linie 2300 eller 2800.. Det er også underordnet. Sagen er i hvert fald at man skulle rette i en if-sætning, og så virkede det.

Tildels altså.. For den vil kun røre ved wep-beskyttede og åbne netværk. Men det virker på trods. :)


Det næste jeg så skal til, er at den automatisk kan indlæse wlan0up og scanne efter netværk. Men indtil videre kan jeg nu godt leve med manuelt at skulle ind i terminalen og køre filen...

Tilbage til "Overordnet hardware"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster