Et nyt år og en ny pc tænker jeg så. Denne gang skal det være Ubuntu igen, men jeg er i tvivl om hvad jeg skal købe og fortsat regne med at det bare spiller.
Jeg har set på Dell XPS men synes ærligt talt at de er alt for dyre i forhold til hvad de leverer af hardware - måske er det bare mig. Til hverdag sidder jeg 99% af min tid foran mit skrivebord hvor der står to UHD skærme tilkoblet min MSI - eksternt tastatur og mus.
Jeg overvejer at købe en stationær - gerne en lille boks der ikke siger noget - og har set på nedenstående Intel NUC hos Komplett.
https://www.komplett.dk/product/890440/hardware/pc-komponenter/kabinetterbarebone/barebone/intel-nuc-nuc6i7kyk-skull-canyon
Kan jeg lokke nogle anbefalinger ud af jer ? Jeg er ikke hardcore Ubuntu så det må gerne virke sådan nogenlunde out-of-the-box - eller i hvert fald være til at få til at virke.
Mit behov er begrænset, jeg sidder og koder og mine dagligdagsværktøjer er derfor Atom, Chrome, SSH/Terminal, Thunderbird og ind imellem lidt openshot til videoredigering og Gimp.
Tak for din tid

Mvh Mark