CPU eller RAM problem (tracker problem) Emnet er løst

Spørgsmål, som ikke kan besvares i andre hardware-fora, bør stilles her.
Anders Rasmussen
Indlæg: 29
Tilmeldt: 28. okt 2007, 19:47

CPU eller RAM problem (tracker problem)

Indlægaf Anders Rasmussen » 28. jan 2008, 17:21

Hey alle,

Jeg har en Zepto Znote med 1,5 GHz Core2 Duo CPU og 2 G Ram. Som styresystem kører jeg både Ubuntu 7.10 og en Win XP som backup.


Her i sidste uge begynde min bærbare at gøre noget rimelig mærkeligt når jeg starter op i Ubuntu:
Mit Ram forbrug begynder at stige løbende og efter en 5-10 minutter er jeg på omkring 96-98 % af max og computeren bliver stort set umulig at komme i kontakt med pga. lack. Også selvom jeg bare lader den stå.

Et par gange har CPU´en også lavet noget ligende, så svinger de to kerne modsat af hinanden ca. omkring 50 % niveauet. Dvs. den ene på fx 90 % og den anden på 10 % i et minuts tid eller mindre, også skifter de plads - meget kunstfærdigt forøvrigt.

Der ser ikke ud til at være noget problem når jeg bruger Win XP, så jeg tænker det er et problem med Ubuntu - men jeg har virkelig ikke rigtig nogen idé om hvad det kan være.

Nogen forslag?

VH
Anders
Senest rettet af Anders Rasmussen 30. jan 2008, 14:34, rettet i alt 1 gang.

thj01
Indlæg: 2667
Tilmeldt: 21. nov 2006, 10:06
Geografisk sted: Fredericia

CPU eller RAM problem (tracker problem)

Indlægaf thj01 » 29. jan 2008, 11:04

det lyder somom du enten har installeret noget der ikke opfører sig ordentligt eller også er der sket noget med selve din installation.

har du installeret nogle programmer lige før det begyndte??

Jeg ville formaterer Ubuntu-delen og så installere igen. og se om problemet vedbliver.
Forfatter til Ubuntuguiden: http://www.vidas.dk/guides/ubuntuguiden.html

Kører LTS udgaverne.

"It's always easy if you know how to do it."

Anders Rasmussen
Indlæg: 29
Tilmeldt: 28. okt 2007, 19:47

CPU eller RAM problem (tracker problem)  Emnet er løst

Indlægaf Anders Rasmussen » 30. jan 2008, 14:16

HA! Jeg tror jeg har luret hvad der gik galt.

Jeg kiggede min proces liste igennem, og der var en proces ved navn "trackerd" der åd hukommelse som bare fanden.

Søgefuktionen Tracker har åbenbart en fejl der gør, at den bruger en masse processerkraft og hukommelse på at indeksere.
Eller det er ihvertfald hvad der påstås her:
http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=591867

Min løsning var bare at slå tracker fra opstartssessionen - jeg kan alligevel aldrig får det lort tila t finde nogen som helst filer jeg leder efter...

Tak for hælpen ellers thj01 - det var rimelig tæt på at være det.

Dér
Anders

Tilbage til "Overordnet hardware"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot], [Crawler], Bing [Bot], Brandwatch [Crawler] og 0 gæster