Hvordan går din pc mus itu? Emnet er løst

Spørgsmål, som ikke kan besvares i andre hardware-fora, bør stilles her.
gtr

Hvordan går din pc mus itu?  Emnet er løst

Indlægaf gtr » 25. jan 2015, 21:09

Beskrivelse af, hvordan mine pc mus holder op med at virke.

Jeg tilslutter en nyanskaffet pc mus. Den virker. Efter et antal måneder, begynder pc musen ikke at reagere, når pc musen bevæges. Det ligner, at led'en slukker. Bevæger man pc musen hurtigt tænder led'en igen. Og pc musen virker et stykke tid igen. Efterhånden bliver det vanskeligere at tænde led'en igen ved at bevæge pc musen. Og den virker i kortere tidsrum. På et tidspunkt er pc musen ikke anvendelig.

Det beskrevne mønster har jeg set gentaget med en håndfuld pc mus af forskellige mærker. Genkender du måden pc musen går itu på? Når pc musen iøvrigt fungerer, er det et resursespild. Jeg har ikke set, at man kan købe et kit, hvormed man kan udskifte elektronikken.

Jeg mener ikke, at det er strømmen i usb stikket, der ikke er stærk nok eller kablet, der er for langt. Vel omkring 3meter med forlængerledning. Som nævnt, tilslutter jeg en ny pc mus, virker denne.

Kan det være planned obsolescence?

Brugeravatar
Blueeyez
Forfatter
Indlæg: 885
Tilmeldt: 24. jul 2012, 21:33
IRC nickname: Blueeyez

Re: Hvordan går din pc mus itu?

Indlægaf Blueeyez » 25. jan 2015, 21:12

Hvad hvis du bevæger usb kablet tæt på musen? (Har selv haft en mus hvor problemet var der).
* Linux Ubuntu 16.04 64 bit - I3, 4 GB DDR3 1600Mhz, intel 7260AC dual band wifi, Samsung EVO 850 250 GB SSD. - Abook Z510
* Asustor nas: AS-202T, AS-202TE & AS-604T
https://linuxviden.dk

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Hvordan går din pc mus itu?

Indlægaf AJenbo » 25. jan 2015, 22:18

Køb en trådløs mus i stedet så brækker du ikke kablet :P

Tilbage til "Overordnet hardware"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster