Skal man bruge specielt trådløst netkort til Ubuntu?

Spørgsmål, som ikke kan besvares i andre hardware-fora, bør stilles her.
planet-reptile
Indlæg: 460
Tilmeldt: 18. nov 2007, 02:04

Skal man bruge specielt trådløst netkort til Ubuntu?

Indlægaf planet-reptile » 29. dec 2007, 01:27

Hej.

Er det ligemeget hvilket Trådløst netværkskort man har på sin computer? Eller skal det være specielt for at det virker med trådløst netværk i Ubuntu 7.10?

Lige en anden ting. Jeg har et netværk kørende mellem windows maskiner. På den ene har jeg installeret Ubuntu 7.10. (Dualboot) Hvis jeg vælger at installere Ubuntu 7.10 på den anden, hvordan laver jeg så trådløst netværk mellem de 2 samtidig med at jeg har et netværk mellem 2 XP udgaver?
Hilsen Kim.

ddv
Indlæg: 283
Tilmeldt: 26. nov 2007, 12:05

Skal man bruge specielt trådløst netkort til Ubuntu?

Indlægaf ddv » 29. dec 2007, 10:29

ikke helt, da der kan være problemer med at der ikke bliver lavet drivere til linux, så der kan være nogle der ikke kan bruges. Søg evt på dit korts navn på [url]ubuntuforums.org[/url] eller se på denne side https://help.ubuntu.com/community/WifiDocs/WiFiHowTo er øverst et link, men er ikke "up to date". Står også mere om trådløs og ubuntu, er godt nok på engelsk.
Du kan også downloade en Livecd og prøve Ubuntu uden at det bliver installeret, for at se om det virker

planet-reptile
Indlæg: 460
Tilmeldt: 18. nov 2007, 02:04

Skal man bruge specielt trådløst netkort til Ubuntu?

Indlægaf planet-reptile » 29. dec 2007, 11:04

Okay.
Men der skulle ikke være problemer hvis det er kabel forbindelse?
Hilsen Kim.

ddv
Indlæg: 283
Tilmeldt: 26. nov 2007, 12:05

Skal man bruge specielt trådløst netkort til Ubuntu?

Indlægaf ddv » 29. dec 2007, 12:17

Nej det skulle det ikke anden du bruger et specielt netkort, men skulle gerne virke.
Men som sagt hvis du har mulighed for det, så brænd en Ubuntu cd ud og sæt den i din cd/dvd drev og start den op. Her kan du unden at installere noget se om din hardware ikke er kompatibel.
Som sagt skulle det ikke være noget problem. Har du mulighed for at poste navnet på dit trådløse og dit kabel netkort, så kan vi se på det hvis du vil være helt sikker

planet-reptile
Indlæg: 460
Tilmeldt: 18. nov 2007, 02:04

Skal man bruge specielt trådløst netkort til Ubuntu?

Indlægaf planet-reptile » 29. dec 2007, 12:42

Okay. Min internet forbindelse går gennem min NVIDIA nForce Networking Controller. Den trådløse hedder: Fujitsu Siemens computers WLAN 802.11b/g D1705/D1706.
Ved ikke lige hvordan jeg får de precise specifikationer frem. Sidder lige nu på windows XP. Ser i Device manager under Network adapters.
Men jeg bruger kabel router, så det skulle vel ikke være noget problem at skabe netværk?
Hilsen Kim.

ddv
Indlæg: 283
Tilmeldt: 26. nov 2007, 12:05

Skal man bruge specielt trådløst netkort til Ubuntu?

Indlægaf ddv » 29. dec 2007, 13:25

Kan ikke give dig en 100% garanti, men kun at dit ethernet skulle virker og det skal dit wlan også.

Tilbage til "Overordnet hardware"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster