Ny bærbar til ubuntu

Spørgsmål, som ikke kan besvares i andre hardware-fora, bør stilles her.
johantc
Indlæg: 2
Tilmeldt: 27. sep 2007, 13:57

Ny bærbar til ubuntu

Indlægaf johantc » 4. dec 2007, 09:36

Hej alle med-ubuntu'er.
Min ibm t43 er lige futtet af og jeg skal ud og købe en ny.
Jeg skal have en lille og kompakt bærbar 12"-14.4" og den skal meget gerne være så flad som mulig. Prisen må svinge fra 8-15k, og den skal bruges til studie/kontor arbejde, det er ikke nødvendigt at kunne spille på den.
Pt har jeg http://www.mybook.dk/shop/mybook-m1221-full-9599p.html
i kikkerten.
Den skal naturligvis køre Ubuntu ;)
Har også kigget på IBM-Lenovo x61-serien. Nogen der ved hvordan de fungerer med Ubuntu/linux?
Andre forslag?
På forhånd tak
Johantc

sio2
Indlæg: 31
Tilmeldt: 28. jun 2007, 15:09
Geografisk sted: Ebeltoft

My book

Indlægaf sio2 » 10. dec 2007, 08:57

Halløj

Har lige købt 2 af de billige my book til ungerne 80 gb hd 1 gb ram - My book m44.
Har lige installeret 7.10 og det ser ud som om det bare køre der ud af - no problem so far.

Henrik
Fri OSvalg til alle

Rulfe
Indlæg: 186
Tilmeldt: 3. aug 2007, 16:17
Geografisk sted: Kolding

Ny bærbar til ubuntu

Indlægaf Rulfe » 10. dec 2007, 09:23

bare af nysgerrighed. Hvad er det der gør Mybook så dyr. Jeg har kigget på specifikationerne for den du har linket til, og tror da nemt det kan gøres billigere. Eller er det mig der er galt på den?
mvh Rulfe

v.8.04 på en 64-bit bærbar ASUS. 1000 Mb RAM og 50 Gb HD.

sådanUBUNTU
Indlæg: 901
Tilmeldt: 18. nov 2007, 00:25
Geografisk sted: Valby

Ny bærbar til ubuntu

Indlægaf sådanUBUNTU » 10. dec 2007, 09:41

Når du har ejet en thinkpad forstår jeg slet ikke, at du overvejer andre computere :-). Min thinkpad er en bundsolid computer. Vil aldrig risikere at ende med noget lort a la acer igen.

Men der er selvfølgelig også andre gode bærbare på markedet, og thinkpad har ikke de samme specs til prisen som hos konkurrenterne ;).

stormt
Indlæg: 3
Tilmeldt: 13. dec 2007, 21:38

Re: My book

Indlægaf stormt » 13. dec 2007, 21:51

sio2 skrev:Halløj

Har lige købt 2 af de billige my book til ungerne 80 gb hd 1 gb ram - My book m44.
Har lige installeret 7.10 og det ser ud som om det bare køre der ud af - no problem so far.

Henrik


- hej Henrik, kan du uddybe 'køre der ud af' for os?

Hvis der ingen problemer er må det være den klart billigste linux bærbar løsning på markedet pt. Zeptos 3215 ender i minimum 3700,- m Intel wlan kort.

sådanUBUNTU
Indlæg: 901
Tilmeldt: 18. nov 2007, 00:25
Geografisk sted: Valby

Ny bærbar til ubuntu

Indlægaf sådanUBUNTU » 13. dec 2007, 22:27

hvordan virker computeren? Er det en god kvalitet osv.? Lidt nysgerrig...

sio2
Indlæg: 31
Tilmeldt: 28. jun 2007, 15:09
Geografisk sted: Ebeltoft

my book 44

Indlægaf sio2 » 14. dec 2007, 06:40

Jeg installerede 7.10, kørte alle updates, derefter installerede jeg Automatix2 og intallerede alle codec, banshee, google earth og lidt fra office pakken. Derefter kørte jeg nye updates - og nu virker de bare.
Wireless connection virkede da jeg åbnede min Linksys og trykkede på iconet i bund/top linien. Derefet kunne jeg installere de genveje der manglede i firefox og ja hvad kan jeg sige ingen problemer med at afprøve open office, firefox, google earth og dr.dk kunne spille radio og tv.

Selve computeren virker en lille smule som lidt billigere plastic end der ellers bruges til bærbare. Men ikke mere end man sagtens kan se bort fra det. Særmen er god og computeren er rimelig hurtig. Der er jo kun 1 gb ram, men jeg syntes at det fungere fantastisk.

Har selv en ældre HP hvor man skal noapic nolapic osv. for overhovedet at kunne installere Ubuntu. Her kørte jeg bare cd'en og der var ingen installations problemer overhovedet. Jeg har ikke prøvet at arbejde særlig meget på Mybook'en da det er en julegave, men jeg tog den ene og gik 20 meter væk fra routeren og den kørte rigtig godt på nettet.

Så nem billig computer, der bare kører derudaf.

Henrik
Fri OSvalg til alle

Svante

Ny bærbar til ubuntu

Indlægaf Svante » 14. dec 2007, 19:37

Jeg har en Thinkpad X40. En glimrende handy maskine, som er meget lille og vejer intet (ca. 1,2 kg.)
Den kan jeg anbefale. Den kører Ubuntu perfekt.

stormt
Indlæg: 3
Tilmeldt: 13. dec 2007, 21:38

Re: my book 44

Indlægaf stormt » 15. dec 2007, 15:32

sio2 skrev:Selve computeren virker en lille smule som lidt billigere plastic end der ellers bruges til bærbare. Men ikke mere end man sagtens kan se bort fra det. Særmen er god og computeren er rimelig hurtig. Der er jo kun 1 gb ram, men jeg syntes at det fungere fantastisk.

...

Så nem billig computer, der bare kører derudaf.

Henrik


Tak for uddybende svar - det lyder jo vildt godt.

Sidder i skrivende stund og fedter med nyindkøbt Acer t. 3300, hvis ikke det lykkes at få wlan kortet til at du på den, tror jeg næsten jeg prøver din mybook i stedet. De ca. 700,- den er billigere end Zeptos 3215W er da en del i dén prisklasse.

stormt
Indlæg: 3
Tilmeldt: 13. dec 2007, 21:38

Ny bærbar til ubuntu

Indlægaf stormt » 15. dec 2007, 15:44

Svante skrev:Jeg har en Thinkpad X40. En glimrende handy maskine, som er meget lille og vejer intet (ca. 1,2 kg.)
Den kan jeg anbefale. Den kører Ubuntu perfekt.


Alletiders og godt at høre, men den koster 9k jf. edbpriser. Det er jo noget ganske andet end Henriks mybook m44.

Ellers et glimrende mærke, naturligvis. Meget lun på V100/V200/N100, men rejser i mellemøsten og nordafrika i februar-april, så det passer mig fint at tage en billig bærbar med i rygsækken i stedet.

Svante

Ny bærbar til ubuntu

Indlægaf Svante » 17. dec 2007, 15:21

Ja, 9K er da en slags penge, men den er det værd.
Det er fandme' kram. IBM laver altså gode solide bærbare PC'ere.
Sådan er det bare.... :D

sådanUBUNTU
Indlæg: 901
Tilmeldt: 18. nov 2007, 00:25
Geografisk sted: Valby

Ny bærbar til ubuntu

Indlægaf sådanUBUNTU » 17. dec 2007, 15:36

Svante skrev:Ja, 9K er da en slags penge, men den er det værd.
Det er fandme' kram. IBM laver altså gode solide bærbare PC'ere.
Sådan er det bare.... :D


I dag er det så lenovo :)

Tilbage til "Overordnet hardware"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster