Internet virker ikke i ubuntu gutsy

Spørgsmål, som ikke kan besvares i andre hardware-fora, bør stilles her.
baruch90
Indlæg: 3
Tilmeldt: 1. jul 2007, 12:52

Internet virker ikke i ubuntu gutsy

Indlægaf baruch90 » 3. dec 2007, 20:37

Hej.
Har lige købt en hp 6720s laptop
http://www.computersalg.dk/produkt.html ... ettPackard
Og eftersom at vista er så tungt et system og crasher ret tit, har jeg installeret gutsy direkte fra en live cd. Problemet er blot det, at internettet(kabel net) ikke virker. Ubuntu har meddelt at driveren til netværkskortet er "restricted", der er tale om følgende: Intel(R) PRO/Wireless 3945 Network Connection driver for Linux

Jeg har ikke den store erfaring med linux, så håber nogen beskrive, hvad jeg skal gøre enkelt og forståeligt(newbie sprog). Det mærkelige er, at internettet virkede fint, da jeg køre på live-cd'en.
:)

Vh.
Baruch90

eitreach
Indlæg: 2478
Tilmeldt: 24. jul 2007, 19:32
IRC nickname: eitreach
Geografisk sted: København

Internet virker ikke i ubuntu gutsy

Indlægaf eitreach » 3. dec 2007, 20:58

At driveren er "Restricted" betyder bare at den ikke er åben og fri. Det gælder også visse ATI/Nvidia-drivere, eksempelvis. Hvis du kan installere det, så burde du gøre det - i hvert fald indtil der kommer et åbent alternativ.

Det burde kunne findes under System > Administration > Restricted Drivers Manager.
"A Narn heavy cruiser?!"

Fornuftig opførsel: faq.php#f00
Guide til ooh shiny: viewtopic.php?f=11&t=2189
Guide til 3d-effekter: viewtopic.php?f=11&t=4393

baruch90
Indlæg: 3
Tilmeldt: 1. jul 2007, 12:52

re-

Indlægaf baruch90 » 4. dec 2007, 08:58

Jeg har også ladet driveren været enabled, da der står at restrictionen kun betyder, at ubuntu ikke har mulighed for at opdatere driveren... Problemet er bare det, at internettet stadig ikke virker. :( I netværksindstillinger, bliver der ikke fundet noget net, når jeg sætter den til at finde en driver automatisk....

Vh.
Baruch90

Tilbage til "Overordnet hardware"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster