SATA udvidelses kort

Spørgsmål, som ikke kan besvares i andre hardware-fora, bør stilles her.
comoneo
Indlæg: 2
Tilmeldt: 25. nov 2007, 00:57

SATA udvidelses kort

Indlægaf comoneo » 25. nov 2007, 01:14

Halløjsa
Jeg har plads-problemer på min hjemme-server så der må nogle ekstra diske til. Jeg har en 500GB SATA disk til at ligge, så hvorfor ikke bruge den.
Der er bare ikke flere porte ledige på motherboardet :(

Så jeg har været ude og købe en Sunix SATA1111, og lad mig sige det med det samme... hold jer langt væk fra alt hvad der hedder Sunix. Jeg har i et par uger nu forsøgt at finde en løsning og er i den forbindelse rendt ind i mange tråde der omhandler problemer med Sunix produkter. Kunne jeg da bare have undersøgt det først, men så vaks er jeg altså ikke :)

De skriver på deres pakker at produktet "Supports Linux 2.6.x" så det burde vel være om, ikke de fleste så i hvert fald de mest populære distributioner fra kernel 2.6.0 og fremefter?
Nej, det er Fedora 5 kernel 2.6.15 og ikke andre.
Alle forsøg jeg indtil nu har fundet på at konvertere de originale drivere til Ubuntu (som er det jeg bruger) er slået fejl. De svarer ikke på mails når man skriver til dem, så der er heller ikke meget hjælp at hente.

Nå, men nu sidder jeg vidst bare og beklager mig, det var egentlig ikke det jeg ville have lidt hjælp til. Jeg gider ikke slås med det Sunix skidt mere, så jeg køber en anden controller, men denne gang vil jeg have en jeg er sikker på vil virke. Så jeg har googlet som en gal, men har ikke fundet nogen "Linux / Ubuntu SATA controller roundup" eller sådan noget.

Så nu beder jeg altså om hjælp her, til at finde et kort jeg med sikkerhed kan få til at virke under ubuntu (7.04) og helst uden at skulle lave en ny install, så jeg skal sætte det hele op igen.

Hvis i kender et kort der med sikkerhed virker hører jeg meget gerne om det, og skulle i kende til en samling af en art, ville det da også være super-duper.
Kortet skal ikke være noget fancy, Bare en eller to SATA porte og intet behov for RAID. Det må være både PCI og PCI-E, så det kan da ikke passe at der ikke er en. Det skal bare ikke koste det samme som en ny CPU og motherboard, for så kan jo lige så godt opgradere til et med 6 SATA porte, som vidst er ved at være standard.

Håber der er nogen der har en ide, og på forhånd mange tak for hjælpen

Tilbage til "Overordnet hardware"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster