USB som swap?

Spørgsmål, som ikke kan besvares i andre hardware-fora, bør stilles her.
Carsten
Indlæg: 37
Tilmeldt: 22. mar 2007, 15:33

USB som swap?

Indlægaf Carsten » 1. okt 2007, 19:15

ja.. er det muligt at bruge et usb-stik som swap. så man kan, hvis man har brug for det, kan øge mængden af sin swap? eller er det kun muligt at have en swap patition i brug af gangen?

elkjaer
Indlæg: 10
Tilmeldt: 2. sep 2007, 18:44

USB som swap?

Indlægaf elkjaer » 1. okt 2007, 19:38

Hej..

Jeg fandt på Ubuntu Unleashed en guide til hvordan man anvende en USB-pen som swab, lidt ligesom readyboost i Windows Vista..

But here goes:

[url]http://ubuntu-unleashed.blogspot.com/2007/09/ubuntu-readyboost-for-desktops-and.html[/url]

Har ikke selv prøvet det, men mon ikke det virker...

Mvh

Elkjaer

Carsten
Indlæg: 37
Tilmeldt: 22. mar 2007, 15:33

USB som swap?

Indlægaf Carsten » 1. okt 2007, 20:42

tak for svaret :D

jeg har siddet og leget med det, og har fundet ud af at man kan gøre det med gparted, man skal bare formatere sit usb-stik til en swap patition, og så aktivere den (højreklik --> swapon) her efter virker den som swap.

tjek det med cat /proc/swaps :)

Pihl
Indlæg: 1045
Tilmeldt: 13. sep 2006, 15:35
IRC nickname: mpih
Geografisk sted: Århus

USB som swap?

Indlægaf Pihl » 1. okt 2007, 20:53

Giver det nogen nævneværdig effekt at bruge den som swap - hvis du har nået at prøve det endnu?

Carsten
Indlæg: 37
Tilmeldt: 22. mar 2007, 15:33

USB som swap?

Indlægaf Carsten » 2. okt 2007, 07:53

jeg vil sige at det handler meget om hvor stor din "primære" swap er... hvis du har en nyere computer med en forholdsvis stor harddisk og en fornuftig mængde ram, så er virkningen jo nok begrænset.. men hvis man har en ældre computer, eller bare voldtager sit system, så ville det have en udmærket effekt

Tilbage til "Overordnet hardware"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster