remoteprogram og windows

Søger du et bestemt program? Mangler du et alternativ til dit Windowsprogram? Program-spørgsmål kan stilles her.
Volle
Indlæg: 334
Tilmeldt: 19. maj 2007, 08:23
Geografisk sted: Odense

remoteprogram og windows

Indlægaf Volle » 19. maj 2007, 20:00

Hej

Jeg har lige et par ?

1. Findes der et remoteprogram til ubuntu, som er virker som Netop til Windåse?

2. Kan wine installeres på Ubuntu ? eller tilsvarende som kan køre mit windowsbaserede regnskabsprogram.
Mvh Volle
Hardy Heron 8.04 - Compiz Fusion på Zepto 6214

Wrapper
Indlæg: 777
Tilmeldt: 20. nov 2006, 21:04
Geografisk sted: Århus, Denmark

Re: remoteprogram og windows

Indlægaf Wrapper » 19. maj 2007, 20:09

Volle skrev:
1. Findes der et remoteprogram til ubuntu, som er virker som Netop til Windåse?

2. Kan wine installeres på Ubuntu ? eller tilsvarende som kan køre mit windowsbaserede regnskabsprogram.


1. fjernskrivebord? i så fald ja, den ligger installeret som standard i ubuntu. den ligger i menuen under internet, og hedder "Terminal Server client".

2. Først vil jeg lige gøre dig opmærksom på at det ikke er nødvendigt at stille samme spørgsmål to gange i to forskellige tråde, som du vel og mærket lige har oprettet.
Men ja det virker da på ubuntu, Jeg mener at man skal have universe-repositories tilgængelige... gå ind i synaptics pakkehåndtering (System > Administration > Synaptic), og gå op i settings/indstillinger og gå ind under repositories, og så vælger du universe der, tryk på close, og dernæst på reload knappen du kan finde oppe i venstre hjørne. Så kan du derefter søge på wine og installere det...

Volle
Indlæg: 334
Tilmeldt: 19. maj 2007, 08:23
Geografisk sted: Odense

remoteprogram og windows

Indlægaf Volle » 19. maj 2007, 22:34

jeg beklager ekkoet på min tråd sorry
Mvh Volle
Hardy Heron 8.04 - Compiz Fusion på Zepto 6214

Volle
Indlæg: 334
Tilmeldt: 19. maj 2007, 08:23
Geografisk sted: Odense

remoteprogram og windows

Indlægaf Volle » 20. maj 2007, 09:05

Kan man med ovennævnte så remote sin ubuntumaskine fra en windowsmaskine med fjernskrivebord ? eller er det umuligt ?
Mvh Volle
Hardy Heron 8.04 - Compiz Fusion på Zepto 6214

Wrapper
Indlæg: 777
Tilmeldt: 20. nov 2006, 21:04
Geografisk sted: Århus, Denmark

remoteprogram og windows

Indlægaf Wrapper » 20. maj 2007, 09:13

Jeg tror da det er muligt. Men har aldrig prøvet det, da det er ret sjældent jeg bruger windows. Men jeg tror du skal bruge noget der hedder VNC, men som sagt har jeg aldrig prøvet det.

Pihl
Indlæg: 1045
Tilmeldt: 13. sep 2006, 15:35
IRC nickname: mpih
Geografisk sted: Århus

remoteprogram og windows

Indlægaf Pihl » 20. maj 2007, 12:13

Du kan sagtens bruge Terminal Server client til at forbinde til Windows. Jeg har dog kun gjort til Windows Server og ikke til Windows Desktop, men det burde være det samme.

Ormen
Indlæg: 275
Tilmeldt: 6. dec 2006, 12:15
Geografisk sted: Trekantsområdet

remoteprogram og windows

Indlægaf Ormen » 20. maj 2007, 12:25

Jeg tror det er den anden vej, fra en Windows maskine og så remote connect til en ubuntu maskine.
Og som Wrapper skriver, så er VNC nok programmet til det. Vil mene at du skal installere VNC server på din ubuntu maskine, og så finde en VNC viewer til din Windows maskine.
/Ormen
Med en Ubuntu-overbevist svigermor!

Volle
Indlæg: 334
Tilmeldt: 19. maj 2007, 08:23
Geografisk sted: Odense

remoteprogram og windows

Indlægaf Volle » 20. maj 2007, 23:08

Ormen skrev:Jeg tror det er den anden vej, fra en Windows maskine og så remote connect til en ubuntu maskine.
Og som Wrapper skriver, så er VNC nok programmet til det. Vil mene at du skal installere VNC server på din ubuntu maskine, og så finde en VNC viewer til din Windows maskine.


Jeg fandt realvnc, skal jeg hente en gzipped eller en rpm fil til ubuntu ?
Mvh Volle
Hardy Heron 8.04 - Compiz Fusion på Zepto 6214

oskar.hansen
Indlæg: 31
Tilmeldt: 4. dec 2006, 19:10
Geografisk sted: Det nordlige sydlige jylland

remoteprogram og windows

Indlægaf oskar.hansen » 21. maj 2007, 09:35

Volle skrev:
Ormen skrev:Jeg tror det er den anden vej, fra en Windows maskine og så remote connect til en ubuntu maskine.
Og som Wrapper skriver, så er VNC nok programmet til det. Vil mene at du skal installere VNC server på din ubuntu maskine, og så finde en VNC viewer til din Windows maskine.


Jeg fandt realvnc, skal jeg hente en gzipped eller en rpm fil til ubuntu ?


Ingen af dem, det er meget nemmere end det ! :D

Du skal bare åbne "indstillinger for fjernskrivebord" Den ligger under System. Kan ikke lige svare på hvor, da jeg kun har control centre til at stå der ;)

Her kan du så afkrydse at andre skal kunne se dit desktop. Og HUSK nu at sætte kode på også! ;)

Det eneste lille problem der er ved denne metode, er at du skal være logget ind, før det virker.

Men det er der selvfølgelig også tænkt på! Enten kan du aktivere automatisk login, eller også aktivere fjern-login. Bruger selv automatisk login, men hvis det er en laptop du har med mange steder, er det nok rart, hvis den ikke gør det :)
Alt det kan du finde under "indstillinger for login-skærm"

For at kunne connecte, skal du vidst nok bruge VNC-viewer. Bruger ikke windows, så der kan jeg ikke hjælpe dig mere 8)

Volle
Indlæg: 334
Tilmeldt: 19. maj 2007, 08:23
Geografisk sted: Odense

vnc virker

Indlægaf Volle » 21. maj 2007, 10:56

Som skrevet virker vnc wiever fra en windows til ubuntu. I ubuntu skriver den i opsætningen af fjerneskrivebord at man skal connecte til eks. ubuntu-gangen:0 men den virker ikke, i stedet brugte jeg ip adressen på ubuntuen og fik adgang mod mit password. Mange tak for hjælpen.
Mvh Volle
Hardy Heron 8.04 - Compiz Fusion på Zepto 6214

FJA
Indlæg: 1
Tilmeldt: 22. jul 2007, 01:03

Re: vnc virker

Indlægaf FJA » 22. jul 2007, 01:09

Volle skrev:Som skrevet virker vnc wiever fra en windows til ubuntu. ...


Helt ny på ubuntu - og dette hjalp (også)! Tak.

...men - burde terminalserver klient gøre det samme den anden vej ?? Jeg forsøgte at installer realvnc (før jeg så dette) og får nu en fejl på noget include noget...
Er der en pakke man kan geninstallere for at få ryddet op i evt. fejl...?

Frank

Tilbage til "Programmer i Ubuntu"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster