RealPlayer i Kubuntu 6.06

Søger du et bestemt program? Mangler du et alternativ til dit Windowsprogram? Program-spørgsmål kan stilles her.
Povl_Erik
Indlæg: 28
Tilmeldt: 30. apr 2007, 13:20

RealPlayer i Kubuntu 6.06

Indlægaf Povl_Erik » 1. maj 2007, 11:02

Hej. jeg er en komplet novice indenfor Linux. Har installeret Kubuntu, hvilket gik let, og har nu også modificeret min sources.list i hht. anbefalinger, så jeg kan få updates til at virke. Jeg har prøvet at installere Realplayer fra terminalen, installationen sagde at den manglede forskellige filer, for af kunne fuldføre installationen, så nu er der kun et icon, som ikke virker. Jeg har downloaded Realplayer10Gold.bin, men hvad exakt skriver jeg i terminalen for at få installationen til at lykkes med Sudo apt-get xxxx, men pakkerne "findes ikke", så det er måske lettere med de downloadede hhv. *.bin og *.tar.gz filer. Håber der er nogle som kan hjælpe mig videre. Kubuntu ser ellers ud til at være et ægte alternativ til M$.

Her er hvad der står i terminal når jeg prøver at installere Realplayer:

root@povl123-desktop:/home/povl123# ./RealPlayer10GOLD.bin /opt
Some required libraries seem to be missing from your system. Installation
can continue without them, but you will be unable to run the HelixPlayer
without them. You will need to install them (or if they are already present
you may simply need to update your system's library paths or LD_LIBRARY_PATH
environment variable.
GTK+ 2.0 (libgtk-x11-2.0.so)
ATK 1.0 (libatk-1.0.so)
Pango 1.0 (libpango-1.0.so)
PangoX 1.0 (libpangox-1.0.so)
continue with installation? [y/n]: n
Senest rettet af Povl_Erik 1. maj 2007, 22:48, rettet i alt 1 gang.

Povl_Erik
Indlæg: 28
Tilmeldt: 30. apr 2007, 13:20

Re: RealPlayer i Kubunta 6.06

Indlægaf Povl_Erik » 1. maj 2007, 22:47

Somebody out there?


Povl_Erik skrev:Hej. jeg er en komplet novice indenfor Linux. Har installeret Kubuntu, hvilket gik let, og har nu også modificeret min sources.list i hht. anbefalinger, så jeg kan få updates til at virke. Jeg har prøvet at installere Realplayer fra terminalen, installationen sagde at den manglede forskellige filer, for af kunne fuldføre installationen, så nu er der kun et icon, som ikke virker. Jeg har downloaded Realplayer10Gold.bin, men hvad exakt skriver jeg i terminalen for at få installationen til at lykkes med Sudo apt-get xxxx, men pakkerne "findes ikke", så det er måske lettere med de downloadede hhv. *.bin og *.tar.gz filer. Håber der er nogle som kan hjælpe mig videre. Kubuntu ser ellers ud til at være et ægte alternativ til M$.

Her er hvad der står i terminal når jeg prøver at installere Realplayer:

root@povl123-desktop:/home/povl123# ./RealPlayer10GOLD.bin /opt
Some required libraries seem to be missing from your system. Installation
can continue without them, but you will be unable to run the HelixPlayer
without them. You will need to install them (or if they are already present
you may simply need to update your system's library paths or LD_LIBRARY_PATH
environment variable.
GTK+ 2.0 (libgtk-x11-2.0.so)
ATK 1.0 (libatk-1.0.so)
Pango 1.0 (libpango-1.0.so)
PangoX 1.0 (libpangox-1.0.so)
continue with installation? [y/n]: n

Ormen
Indlæg: 275
Tilmeldt: 6. dec 2006, 12:15
Geografisk sted: Trekantsområdet

RealPlayer i Kubuntu 6.06

Indlægaf Ormen » 1. maj 2007, 22:58

Gå ind i Synaptic og søg på Realplayer, så installerer den alt hvad der behøves... :)
/Ormen
Med en Ubuntu-overbevist svigermor!

Povl_Erik
Indlæg: 28
Tilmeldt: 30. apr 2007, 13:20

RealPlayer i Kubuntu 6.06

Indlægaf Povl_Erik » 2. maj 2007, 13:53

Hej, ved du tilfældigvis også hvorfor mange programmer er "dimmede" i Programmanageren? Min Sources.list er den up to date?

Ormen skrev:Gå ind i Synaptic og søg på Realplayer, så installerer den alt hvad der behøves... :)

Ormen
Indlæg: 275
Tilmeldt: 6. dec 2006, 12:15
Geografisk sted: Trekantsområdet

RealPlayer i Kubuntu 6.06

Indlægaf Ormen » 2. maj 2007, 15:32

Når du skriver Programmanager, mener du så Synaptic eller? For umiddelbart ser jeg ikke nogen der er dimmede i min Synaptic...
/Ormen

Med en Ubuntu-overbevist svigermor!

Povl_Erik
Indlæg: 28
Tilmeldt: 30. apr 2007, 13:20

RealPlayer i Kubuntu 6.06

Indlægaf Povl_Erik » 2. maj 2007, 15:59

Jeg mener den der herdder "tilføj/fjern Programmer " i Kubuntu (KDE). Jeg har fra andre fora forstået at den pakkemanager i Kubuntu hedder Adept, og at Synaptic ikke er i Kubuntu, men i Ubuntu. Men som sagt i begyndelsen, jeg er helt novice på området, så jeg suger viden til mig

Ormen skrev:Når du skriver Programmanager, mener du så Synaptic eller? For umiddelbart ser jeg ikke nogen der er dimmede i min Synaptic...

Ormen
Indlæg: 275
Tilmeldt: 6. dec 2006, 12:15
Geografisk sted: Trekantsområdet

RealPlayer i Kubuntu 6.06

Indlægaf Ormen » 2. maj 2007, 20:01

Aah ja self. det overså jeg lige, min fejl :)
Jeg skal ikke kunne sige så meget om de dimmede programmer, til det har jeg leget for lidt i Kubuntu.
Men jeg fandt en tråd med guide til installation af RealPlayer. Kan det bruges?
/Ormen

Med en Ubuntu-overbevist svigermor!

Povl_Erik
Indlæg: 28
Tilmeldt: 30. apr 2007, 13:20

RealPlayer i Kubuntu 6.06

Indlægaf Povl_Erik » 3. maj 2007, 12:13

Hej tak for dit svar. jeg har prøvet denne, men den kom med et svar, at der var en masse afhængigheder af andre pakker, som den ikke kunne finde??, så den ville ikke installere.
Jeg har i det hele taget problemer med følgende installationer, som ikke kan findes i mine pakker:
Firefox ( Konqueror er jo næsten det samme, men alligevel)
Java ( mangler en sti til /usr/lib/firefox/??
Realplayer (som ovenfor)
Flash ( det samme, afhængigheder)

Det tyder på at når jeg ikke kan få Firefox på plads, så kan jeg heller ikke få de andre.
Jeg har ingen problemer med internet (Opera er hurtig), er tilsluttet bag en Router, jeg har ikke lukke nogle porte i den, og jeg tror det hele hænger sammen med manglende pakker, jeg kan intet finde af ovennævnte i pakkemanageren. Vil det være en fordel at prøve at slutte direkte til nettet udenom routeren og så " sudo apt-get opdate" ?. eller er der andre meninger om dette. Det er lige før min Linux installation udvikler sig til et fuldtidsprojekt, og det var jo ikke meningen

Ormen skrev:Aah ja self. det overså jeg lige, min fejl :)
Jeg skal ikke kunne sige så meget om de dimmede programmer, til det har jeg leget for lidt i Kubuntu.
Men jeg fandt en tråd med guide til installation af RealPlayer. Kan det bruges?

Ormen
Indlæg: 275
Tilmeldt: 6. dec 2006, 12:15
Geografisk sted: Trekantsområdet

RealPlayer i Kubuntu 6.06

Indlægaf Ormen » 3. maj 2007, 21:39

Det lyder godt nok som om der er et eller andet der er tabt på gulvet for den... hvis det er en helt ny installation, så ville jeg nok lave en ommer...
/Ormen

Med en Ubuntu-overbevist svigermor!

Povl_Erik
Indlæg: 28
Tilmeldt: 30. apr 2007, 13:20

RealPlayer i Kubuntu 6.06

Indlægaf Povl_Erik » 5. maj 2007, 13:51

Det var min router der var galt med. Tilsluttet uden om routeren virker det hele som det skal. Jeg har ca 18000 pakker tilgængelig nu, så det burde vit være ok, har ogå fået de forskellige ting på som jeg ønsker. Kører i det hele taget rigtigt godt. Men tak for hjælp

Ormen skrev:Det lyder godt nok som om der er et eller andet der er tabt på gulvet for den... hvis det er en helt ny installation, så ville jeg nok lave en ommer...

Tilbage til "Programmer i Ubuntu"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster