Beryl giver ingen effekter

Søger du et bestemt program? Mangler du et alternativ til dit Windowsprogram? Program-spørgsmål kan stilles her.
Lau
Indlæg: 20
Tilmeldt: 23. apr 2007, 18:52

Beryl giver ingen effekter

Indlægaf Lau » 26. apr 2007, 20:00

Jeg er endelige begyndt at fatte en smule af det her Linux-halløj, installerede Beryl med en guide jeg fandt, og programmet er da også installeret, og tror også jeg fik installeret ATI driveren til mit kort (x700 mobility). Men der er ingen effekter i mit Ubuntu, kan se at der er sådan en diamand i toppen, så går da ud fra at beryl kører og at det virker. Nogen der ved, hvad der kan være galt?

Lau
Indlæg: 20
Tilmeldt: 23. apr 2007, 18:52

Beryl giver ingen effekter

Indlægaf Lau » 26. apr 2007, 20:04

tror jeg har fundet problemet, men kan ikke løse det. Når jeg trykker på selected windows manager, står den ikke på beryl, men når jeg trykker på beryl sker der ikke noget, hvis jeg har et vindue åben, minimerer og maksimerer den lige hurtigt, men det er stadig ikke beryl der er windowmanager. :?

Lau
Indlæg: 20
Tilmeldt: 23. apr 2007, 18:52

Beryl giver ingen effekter

Indlægaf Lau » 26. apr 2007, 22:17

Læste på ubuntuguide at jeg først skulle checke om 3d acc. var "available". Jeg fandt på google 2 måder at gøre dette, har c/p begge to her, det ser ikke ud til at den 3d acc er slået til, men hvordan gør jeg dette?

Kode: Vælg alt

lau@lau-laptop:~$ glxinfo | grep direct
direct rendering: No
OpenGL renderer string: Mesa GLX Indirect
lau@lau-laptop:~$ fglrxinfo
display: :0.0  screen: 0
OpenGL vendor string: Mesa project: www.mesa3d.org
OpenGL renderer string: Mesa GLX Indirect
OpenGL version string: 1.2 (1.5 Mesa 6.5.1)


Håber snart jeg får noget respons.

Ormen
Indlæg: 275
Tilmeldt: 6. dec 2006, 12:15
Geografisk sted: Trekantsområdet

Beryl giver ingen effekter

Indlægaf Ormen » 26. apr 2007, 22:28

Dette link er guiden til fejlfinding/krav til installation af Beryl under 6.10, hvad får du af output der?
Hvilken guide er det du har brugt?
/Ormen
Med en Ubuntu-overbevist svigermor!

Lau
Indlæg: 20
Tilmeldt: 23. apr 2007, 18:52

Beryl giver ingen effekter

Indlægaf Lau » 27. apr 2007, 00:03

direct rendering: No :(

der er dog en person her, der har fået det til at virke, men det er i KDE, er det det samme princip some gnome? http://ubuntuforums.org/showthread.php? ... light=x700

Desuden fatter jeg ikke, hvad det er han gør, der hvor der står "Add the PGP key"

frikadunse
Indlæg: 12
Tilmeldt: 20. nov 2006, 13:21
Geografisk sted: Frederiksberg

Beryl giver ingen effekter

Indlægaf frikadunse » 2. maj 2007, 09:58

Hej Lau

Jeg har også bikset en del med mit ATI kort for at få det til at virke. Den her howto virkede for mig:
http://koti.mbnet.fi/waappu/edgy_ati_aiglx_beryl.html
Og ellers er der jo også Automatix Bleeder: http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=225967, som efter sigende skulle supporte ATI. Den har jeg dog ikke prøvet endnu, så jeg kan ikke sige andet end held og lykke (Jeg tror jeg ville prøve Automatix bleeder først hvis jeg var i dine sko)

Husk forøvrigt at du skal tage backup af de filer som ændres når du prøver disse installationer, for du kan hurtigt havne i at "Xserver ikke kunne startes" og så kun terminalen...

Held og lykke

/Niels

Tilbage til "Programmer i Ubuntu"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster