new prob. with FTP Emnet er løst

Søger du et bestemt program? Mangler du et alternativ til dit Windowsprogram? Program-spørgsmål kan stilles her.
wist
Indlæg: 3
Tilmeldt: 4. mar 2007, 08:22

new prob. with FTP  Emnet er løst

Indlægaf wist » 7. mar 2007, 00:06

Kode: Vælg alt

Hej folkens,

Jeg sidder og roder med en debian/kde kasse, med 2 harddisk.
jeg har lige mountet den sidste disk (/dev/sdb) i systemet. den fungere fint men jeg vil gerne have at den plads der er på disken er til rådighed igennem en mappe så jeg kan "jaile" FTP users til den pågældene mappe

Dsv.

Primary Hda1 -> [folder] XXXXX
Secondary /media/sdb      ^^^

så folder "XXXX" ses med den sammenlagte plads af begge drev og, også viser filerne der er lagt i de pågældene mapper i den ene mappe..

er det helt sort?

jeg ved jeg på et tidspunkt læste om at man kunne "mirror" drevet i en mappe så FTP users kunne jailes til en enkelt mappe og have adgang til filerene fra begge drev,

men jeg kan simpelthen ikke huske hvor jeg læste om alt dette...

håber i kan hjælpe
(PS: Tak for en lækker side)

Mvh
Wist

Ovenstående løst med;

sudo mount -o bind the_directory_you_want_to_share /home/FTP-shared/download
eller
sudo mount -o bind the_directory_you_want_to_use_for_upload /home/FTP-shared/upload



Nu er jeg så støt ind i et nyt problem Proftpd bliver ved med at retunere "530: password incorrect" når man forsøger at logge på med FTP adgang.

Jeg har sat User, group, og password og jeg indtaster det korrekte password... jeg aner simpelthen ikke hvad der er galt.
det lader til der er flere der har haft et problem af ligende karakter men ikke rigtigt nogen der har afleveret en difinitiv løsning på det ..

Tilbage til "Programmer i Ubuntu"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster