Firefox og bankprogram fra BEC Emnet er løst

Søger du et bestemt program? Mangler du et alternativ til dit Windowsprogram? Program-spørgsmål kan stilles her.
xpas2r
Indlæg: 38
Tilmeldt: 10. dec 2013, 11:36
IRC nickname: xpas2r

Firefox og bankprogram fra BEC

Indlægaf xpas2r » 22. dec 2017, 10:47

Kan åbne men ikke skrive i min Netbank, som har software fra BEC. Betalingsinstittutternes(???) edb-central. BEC og banker med deres software vedkender sig åbent, at de ikke servicerer linux / ubuntu - platformen.
Er der andre end mig, der har mødt problemet med 'Firefox' i seneste version og bankprogrammer?
Er der nogen, der har fundet en genvej eller løsning?
Pt bruger jeg Opera som browser, men den irriterer mig, da det ikke er en option i Opera at slette browserhistorie, når den lukkes.

Stra
Indlæg: 3105
Tilmeldt: 16. jun 2007, 10:26
Geografisk sted: Ikast-Herning

Re: Firefox og bankprogram fra BEC

Indlægaf Stra » 22. dec 2017, 11:29

Hej
Hvilken Firefox version? Hvilken netbank? og hvad mener du med at skrive? Får du nogle fejlmeddelelser?

Jeg kan fint anvende Firefox 57 (58) og netbank i 4 forskellige banker, men det krævede at jeg deaktiverede ADblock på siden.

Nogle tilføjelses programmer kan give problemer med de nye Firefox da den henter oplysninger hos nets på en anderledes måde end tidligere.
Senest rettet af Stra 29. dec 2017, 20:23, rettet i alt 1 gang.
stra
Bruger Ubuntu 22.04 og 22.10 + lubuntu 22.10

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Firefox og bankprogram fra BEC

Indlægaf AJenbo » 22. dec 2017, 20:37

Normaltvis vil der ikke være forskel på om du bruger Firefox på linux eller Mac og generelt heller ikke windows, prøv at indrapporterer problemet som sådan

xpas2r
Indlæg: 38
Tilmeldt: 10. dec 2013, 11:36
IRC nickname: xpas2r

Re: Firefox og bankprogram fra BEC

Indlægaf xpas2r » 29. dec 2017, 17:51

Hi,
jeg bruger Firefox 57.0.3 (64-bit)
jeg bruger Ubuntu 16.04 LTS
jeg får ingen fejlmeddelelser, men forsøger jeg at skrive en 'besked' i programmets besked-felt, skrives ingenting.
jeg bruger ikke aktivt windows ell kun nødtvunget; prøver hver anden måned at holde maskinens windows (7) updateret, så jeg har ikke 'prøvet' Firefox i windows.
banken kan være underordnet; henvendelse til bankens it-support er hidtil forgæves endt i Roskilde hos BEC; det er deres software, som banken bruger, og som er designet til windows og / ell MAC, som er et problem i forhold til Firefox under Ubuntu, eller det er min opsætning af Firefox, der afstedkommer vanskelighederne, ....som jeg ser det; jeg får ingen hjælp fra supporten i samme øjeblik, at jeg meddeler, at jeg kører i Firefox i Ubuntu / Linux, og det er helt i overensstemmelse med de meddelte vilkår for programmellet, meeen....

ps: ...har prøvet Firefox under Windows; dèr kan jeg skrive i 'besked'-programlinjen.

xpas2r
Indlæg: 38
Tilmeldt: 10. dec 2013, 11:36
IRC nickname: xpas2r

Re: Firefox og bankprogram fra BEC  Emnet er løst

Indlægaf xpas2r » 27. jan 2018, 17:08

Hi, så har seneste opdatering af Firefox, medio jan. 2018 rettet op på problemet!
Interessant var, at jeg i samme periode ikke kunne se sideindholdet, når jeg åbnede log-on-vindue i gmail-web-mail; det er også løst ved samme opdatering.

Tilbage til "Programmer i Ubuntu"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster