GNOME vs. KDE

Søger du et bestemt program? Mangler du et alternativ til dit Windowsprogram? Program-spørgsmål kan stilles her.

Hvad foretrækker du at bruge?

GNOME
25
78%
KDE
5
16%
Andet?
2
6%
 
Afgivne stemmer: 32

fr3ak
Indlæg: 91
Tilmeldt: 1. jan 2007, 19:32
Geografisk sted: Århus Nord

GNOME vs. KDE

Indlægaf fr3ak » 2. feb 2007, 15:10

eyvind skrev:Tja - jeg har nu prøvet begge skrivebordsudgaver et par dage, og er vendt tilbage til start = ubuntu,
som på mig gamle windows halvnørd virker logisk og hurtig at finde rundt i.
Så det bliver nok denne lysebrune sag fremover. :)

Eyvind.


Den behøver jo ikke at være "lysebrun", kig evt her: http://www.linuxin.dk/artikler/index.php?id=9369

...og ubuntu er ikke lig med Gnome, du kan nemt installere f.eks xfce og kde på en ubuntu installation. Man behøver ikke at installere xubuntu og kubuntu for at få disse muligheder :wink:
Mvh fr3ak

Ubuntuguide.org - God guide til det meste i Ubuntu
Gnome-look.org - Eyecandy til din desktop

eyvind
Indlæg: 691
Tilmeldt: 14. jan 2007, 16:40
Geografisk sted: Smørum

GNOME vs. KDE

Indlægaf eyvind » 2. feb 2007, 15:41

Jeg har prøvet KDE og Gnome hver for sig og på en af HD ligger de sammen.
Det var nu ikke for at genere >>denne lysebrune sag<< for den er egentlig meget god til mine øjne. :)
Og for nu ikke igen at opgive Linux, så bliver jeg her i den lysebrune sag. 8)

Eyvind.
Rigtige mænd tager ikke backup.

Wikzo
Indlæg: 609
Tilmeldt: 24. nov 2006, 13:59
Geografisk sted: Århus N

GNOME vs. KDE

Indlægaf Wikzo » 14. mar 2007, 20:59

Ok, jeg har nu installeret og prøvet KDE. Kan klart bedst lide GNOME, da jeg synes, KDE er lidt underligt skruet sammen med nogle store og lidt ulogiske ikoner. Jeg føler, at jeg har meget mere styr over mine ting med GNOME-skrivebordsmiljøet.

Dog er der nogle få ting, jeg synes bedre om i KDE: Fx den måde man højreklikker på skrivebordet og blandt andet kan vælge forskellige baggrundsbilleder og den måde, man indtaster en kommando på, hvor den så med et lille ikon viser, om det er et program, en hjemmeside eller noget andet. En anden god detaljer er den måde, man starter op på første gang med en god og gennemgående dansk opsætning.

Generelt synes jeg, at KDE er mere ikonbaseret, hvilket jo kan være godt for nogen. Kommer meget an på ens smag :)

Begge to er fine, men jeg foretrækker nu GNOME :)
Billede

Artificial Intelligence
Indlæg: 2098
Tilmeldt: 18. nov 2006, 10:21
Geografisk sted: Køge

GNOME vs. KDE

Indlægaf Artificial Intelligence » 14. mar 2007, 22:56

Jeg har været på KDE indtil jeg støtte på Ubuntu warty beta i 2004. Siden da har jeg været Gnome fanboy number one! :twisted:
Prøver dog KDE engang imellem når jeg keder mig, ellers er Enlightenment (E17) godt sted at afprøve ting på. Hvis jeg ikke kunne vælge Gnome så vil mit bud være XFCE eller noget i den dur. Der er jo en del derude man kan eksperimentere med hvis vil.

Men generelt så bryder jeg mig ikke om KDE mere (undskylder, men jeg prøver og prøver men det er ikke mig mer'). Det da fedt at det er så "customizing" men jeg har ikke set endnu én der har udnyttet dets potientale. Hvis man ser alle de screenshots folk sender til diverse forums/sites/etc. så flytter de lidt rundt på nogen ikoner og skifter wallpaper :roll:

Er der ikke nogen der har stemt på WinXP og dets fisherprice udseende? :twisted:


okay, nok galde fra mig af denne omgang...det så sjælden at jeg gør det :D

orla
Indlæg: 7
Tilmeldt: 13. apr 2007, 23:26
Geografisk sted: Gørlev

GNOME vs. KDE

Indlægaf orla » 22. apr 2007, 00:58

Jeg install. altid ubuntu=gnome , vil jeg så endelig ha KDE bliver det den rigtige KDE ikke den fra kubuntu , det er kun en pose bug de har rystet godt sammen , ganske enkelt noget bras som aldrig burde ha været brugt .
Orla

Artificial Intelligence
Indlæg: 2098
Tilmeldt: 18. nov 2006, 10:21
Geografisk sted: Køge

GNOME vs. KDE

Indlægaf Artificial Intelligence » 23. apr 2007, 23:10

Så er det måske en ide at installere Ubuntu server Edition og så kde-core plus alt det extra, så undgår du kubuntu.

Tilbage til "Programmer i Ubuntu"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster