Web redigeringsprogram Emnet er løst

Søger du et bestemt program? Mangler du et alternativ til dit Windowsprogram? Program-spørgsmål kan stilles her.
fantomet
Indlæg: 56
Tilmeldt: 5. jan 2012, 21:19
Geografisk sted: Gilleleje

Web redigeringsprogram

Indlægaf fantomet » 31. jan 2017, 12:36

Hej Forum - Findes der et andet enkelt og let hjemmeside redigeringsprogram end Bluefish, til Ubuntu 16.04 ?
MVH Jens / fantomet
Ubuntu 18.04 LTS

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Web redigeringsprogram

Indlægaf AJenbo » 31. jan 2017, 13:24

Hvad er formålet? Hvis du vil lave indhold på en side forslår jeg at du skifter til et CMS som eks. WordPress.

fantomet
Indlæg: 56
Tilmeldt: 5. jan 2012, 21:19
Geografisk sted: Gilleleje

Re: Web redigeringsprogram

Indlægaf fantomet » 31. jan 2017, 16:01

Hej AJenbo - Jeg har Wordpress via mit webhotel. Men det er kun til at lave ny hjemmeside. Jeg vil kun ind og rette nogle ting på min nuværende hjemmeside.
MVH Jens / fantomet
Ubuntu 18.04 LTS

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Web redigeringsprogram

Indlægaf AJenbo » 31. jan 2017, 17:31

Det er jo stadig meget sparsomt med information om hvad du definere som at redigere en hjemme side. Men jeg vil forslå at du flytter dit indhold fra hvad du har nu over i et CMS.
Hvis du skal have et udvikler program for at skrive indhold på din hjemmeside er der i min optik noget der ikke er rigtigt ved det.

fantomet
Indlæg: 56
Tilmeldt: 5. jan 2012, 21:19
Geografisk sted: Gilleleje

Re: Web redigeringsprogram

Indlægaf fantomet » 31. jan 2017, 18:56

Jeg vil via Filzilla / FTP rette lidt skrifteligt på hjemmesiden. Har fået anbefalet Kompozer, men kan forstå at det ikke benyttes mere på 16.04.
MVH Jens / fantomet
Ubuntu 18.04 LTS

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Web redigeringsprogram

Indlægaf AJenbo » 31. jan 2017, 19:02

Det er så hvordan du lægger siden op på serveren, men hvordan er den lavet?

Hvad ser du som vigtigt for at et program er let at redigere hjemmesider i? For mig er det at den har intelisence, undersøttelse af type hinting og dock type parsing for php.

buddig
Indlæg: 746
Tilmeldt: 18. maj 2011, 21:54
Geografisk sted: Ugelbølle ved Aarhus

Re: Web redigeringsprogram  Emnet er løst

Indlægaf buddig » 31. jan 2017, 19:21

fantomet skrev:Jeg vil via Filzilla / FTP rette lidt skrifteligt på hjemmesiden. Har fået anbefalet Kompozer, men kan forstå at det ikke benyttes mere på 16.04.
Jeg har også tidligere brugt Kompozer og jeg ville for nogle dage siden redigere noget, som var lavet i den.
Uha, sikke noget kode, jeg forstår nu, hvorfor den ikke er relevant mere. :o
Jeg loggede ind på en af mine Wordpress sider og brugte editoren der, og copy /pastede resultatet
ud til computerens text editor og gemte filen lokalt.
Derefter kunne jeg ftp uploade den redigerede HTML kode til det gamle statiske website.
Jeg har installeret TinyMCE advanced i alle mine WordPress sites, så har jeg fuld adgang til html koden.
Jeg har også brugt metoden i mit tidligere job, hvor jeg manglede en "let at bruge" HPML editor.
/ Henning

Tilbage til "Programmer i Ubuntu"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster