kdesu "sidder fast"

Søger du et bestemt program? Mangler du et alternativ til dit Windowsprogram? Program-spørgsmål kan stilles her.
hardcorewizard
Indlæg: 40
Tilmeldt: 20. nov 2006, 19:58
Geografisk sted: Taastrup, Danmark

kdesu "sidder fast"

Indlægaf hardcorewizard » 24. jan 2007, 09:13

Hejsa,

Jeg har lige fået installeret Kubuntu 6.10 på min nye laptop (Zepto Znote 6615WD), og det kører umiddelbart skide godt!
Da jeg var igang med at sætte systemet op, fik jeg dog problemer med kdesu (kde's grafiske ækvivalent til sudo). Hver gang jeg forsøgte at eksekvere et program gennem det, som f.eks. ved at eksekvere

Kode: Vælg alt

kdesu konqueror

Var det som om at kdesu blot "hang", uden nogensinde at vise sig på skærmen. Har forsøgt en genstart, men uden held, og der printes ikke noget spændende i konsollen. Jeg kan ikke mindes at have gjort noget specifikt der skulle have forårsaget dette, har installeret et væld af pakker, men det plejer jo ikke at påvirke systemet direkte.
Det sidste system-specifikke jeg havde installeret var en smp-kerne, da jeg forsøgte at få dual-core til at virke. Det er dog ikke denne kerne jeg starter på, så det skulle have nul indflydelse. Er der nogen der har prøvet det samme?

hardcorewizard
Indlæg: 40
Tilmeldt: 20. nov 2006, 19:58
Geografisk sted: Taastrup, Danmark

kdesu "sidder fast"

Indlægaf hardcorewizard » 24. jan 2007, 18:12

Hmm, nu virker det for mig igen. Ganske mystisk, men det lykedes mig at finde et par andre tråde på nettet, hvor folk berettede om det samme. Det ser ud til at der ikke er nogen der har et endegyldigt svar, men at det for det meste hjælper bare at lave en

Kode: Vælg alt

killall kdesu

.. Og så bare logge af og på indtil det virker.

Tilbage til "Programmer i Ubuntu"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster