edubuntu/ltsp

Søger du et bestemt program? Mangler du et alternativ til dit Windowsprogram? Program-spørgsmål kan stilles her.
the slayer
Indlæg: 29
Tilmeldt: 19. jan 2007, 17:46

edubuntu/ltsp

Indlægaf the slayer » 19. jan 2007, 17:59

Jeg sidder og overvejer en edubuntu læsning, med tynde klienter. Jeg har læst en del dokumentation, men det er nu bedre at få tingene at vide direkte:-)

Selv installationen ser jo temmelig enkel ud, men hvordan med resten?
Hvis jeg har forstået det rigtigt bruger ltsp en anden kerne end selve serveren(eller er det kun til boot?). Så skal jeg tilføje brugere direkte til serveren eller til ltsp?
Er der nogen af jer, der har praktiske erfaringer med en ltsp installation, og som vil dele dem?


Beklager de dumme spørgsmål :oops:

Balder
Indlæg: 732
Tilmeldt: 1. dec 2006, 20:44

edubuntu/ltsp

Indlægaf Balder » 20. jan 2007, 23:39

Hej the slayer!

Siden ingen andre har mod på det, så forsøger jeg mig... :)

Det står i denne her tråd (kl. 12:11 og kl. 12:13):

Èn, der hedder highvoltage spørger: yemu: when you add users, do you chroot into the ltsp environment or just add it from the normal server system?

Og yemu svarer: i add users on the server.

Ok?

Søgeordene på Google var: edubuntu "thin clients" "add users" server ltsp, - (på én gang).
Mvh. - Balder

the slayer
Indlæg: 29
Tilmeldt: 19. jan 2007, 17:46

edubuntu/ltsp

Indlægaf the slayer » 21. jan 2007, 02:41

Jeg takker!
Har selv lige fundet ud af det! Efter en laaang kamp med edubuntu, netværk og vmware!!!
Nu vil jeg genstarte og så ellers i seng!

Lige en ting. Hvis folk vil lave en server/tyndklient opsætning i vmware. Så husk at vælge et virtuelt netværk til klienten og serveren ene netkort!! Eller fucker det op, hvis man har en router med dhcp kørende.

Claus Henriksen
Forfatter
Indlæg: 793
Tilmeldt: 21. jan 2007, 17:45
Geografisk sted: Christianshavn

edubuntu/ltsp

Indlægaf Claus Henriksen » 21. jan 2007, 22:35

Mht. ltsp. Der er en nyere tynd-klient-teknologi, der hedder NX. Den kører væsentlig hurtigere end 'standard X' og den kører ret fint på ubuntu edgy/dapper.

Jeg lavede lige denne guide:
https://ubuntudanmark.dk/forum/viewtopic.php?t=189
måske kan du bruge den.

Mvh.
Claus

Tilbage til "Programmer i Ubuntu"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster