yousee web-tv Emnet er løst

Søger du et bestemt program? Mangler du et alternativ til dit Windowsprogram? Program-spørgsmål kan stilles her.
AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: yousee web-tv

Indlægaf AJenbo » 20. maj 2013, 18:55

Jeg kan lidt python men mest til husbrug :P Jeg får stadig bare et gråt hls-player vindu når jeg forsøger med det orignale script. Lukker jeg vinduet får jeg:

Kode: Vælg alt

Unhandled Error
Traceback (most recent call last):
Failure: twisted.web.error.InfiniteRedirection: 302 Infinite redirection detected to http://boa-a6-cds-se1.se.ys-live.ds.cdn.yousee.tv/iPhone/rtpencoder/e20_wcif.sdp/e20_wcif.sdp-mr2548k.m3u8
TypeError: <lambda>() takes exactly 1 argument (2 given)

Prøver jeg en kanal 2 gange i træk får jeg den lange fejlbesked fra først indlæg om dette.

drzee
Indlæg: 7
Tilmeldt: 20. maj 2013, 15:56

Re: yousee web-tv

Indlægaf drzee » 20. maj 2013, 18:57

Kommer i tanke om at det måske kan skyldes dine tidligere problemer med hls-player .... det kan være den har efterladt noget der ikke burde være der og som måske først rigtigt ryger ud ved restart .....

Hvis du ud kommenterer den linie i cli_ysapi.py der starter "sub_proc = ...." og du som tidligere bare har en print(url) så burde cli_ysapi.py køre sådan at hver gang du væger en kanal så ser du "url'en" og er så tilbage ved "Select Cannel" dvs. uden at cli_ysapi.py er afsluttet og du kan vælge en ny kanal og få en url. Programmet afsluttes først når man skriver q eller quit .....

Virker den del så ved du at det er ifbm. kaldet til hls-player at der er et problem .....

Det burde se nogen lunde sådan ud:

Billede

drzee
Indlæg: 7
Tilmeldt: 20. maj 2013, 15:56

Re: yousee web-tv

Indlægaf drzee » 20. maj 2013, 19:27

Efter lidt mere læsning ... gætter på du kører python 3.3 (eftersom det er default i ubuntu 13.04) ....

Det kan meget vel være at hls-player ikke er 100% 3.3 kompatibel ....

Har læst at du godt kan have python 2.7 og 3.3 samtidig på maskinen .... det kan man måske prøve .....

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: yousee web-tv

Indlægaf AJenbo » 20. maj 2013, 20:18

Er der en grund til at du ikke anvender totem i scriptet?
Nogle gange stopper den ved hls-player og nogle gange er det getBestStream der fejler med uendelig 30x løkke. Python er version 2.7.4 på min maskine. Det virker også til at hls-player går kold på en uendelig løkke af 302, det kunne virke som om der er et eller andet signal til serveren der mangler.

drzee
Indlæg: 7
Tilmeldt: 20. maj 2013, 15:56

Re: yousee web-tv

Indlægaf drzee » 20. maj 2013, 21:01

Well "totem" kan ikke håndtere http rtp protokollen (åbenbart) ... det virker i hvert fald ikke (f.eks. totem <url>)

Den eneste player jeg har fundet der reliable kan afspille er hls-player.

mplayer kan ikke
avplay/ffplay virker indtil den initielle cache er tømt (ca. 10s)
vlc kan ikke
parole kan ikke

osv ....

en m3u8 fil er ikke andet en playlist og kan f.eks. se sådan ud:

Kode: Vælg alt

#EXTM3U
#EXT-X-TARGETDURATION:10
#EXT-X-MEDIA-SEQUENCE:78108
#EXT-X-KEY:METHOD=NONE
#EXTINF:10,
/iPhone/rtpencoder/e20_wcif.sdp/e20_wcif.sdp-mr2548k/78108-23500.ts
#EXTINF:10,
/iPhone/rtpencoder/e20_wcif.sdp/e20_wcif.sdp-mr2548k/78109-89960.ts
#EXTINF:10,
/iPhone/rtpencoder/e20_wcif.sdp/e20_wcif.sdp-mr2548k/78110-12841.ts


Jeg er ikke 100% på hvordan det virker men ved at hver .ts stream er 10s og jeg kan se fra debug logs at afspilleren spiller den første så efter 10s den næste osv. Mellem hver af filerne den afspiller refresher den så m3u8 filen ved at hente den originale url igen og se om der er kommet en ny fil i med et højere sequence nummer og tilføjer det til listen over dem skal afspilles og det forstætter den med ud i et .....

Så man burde kunne laver sin egen wrapper omkring f.eks. totem eller vlc burde man kunne hente .ts filerne løbende og løbende vedhæfte dem til playlisten for totem/vlc ....

Det forklarer så stadig ikke hvorfor du engang imellem får uendelige 302 http redirects .....

Det er ærgerligt at det ikke altid virker for dig ..... jeg har ikke et eneste problem eller nogen af de symptomer du beskriver. Måske prøv en ubuntu 12.10 i en Virtual Machine?

Hvem ved hvad Ubuntu har lavet i 13.04 ..... noget der forøvrigt irriterer mig mere og mere at Ubuntu laver en version der er mere og mere besværligt at bruge hvis man ikke lige bruger deres værktøjer ..... lidt ala Apple .....

pinnerup
Indlæg: 2
Tilmeldt: 1. dec 2014, 21:33

Re: yousee web-tv

Indlægaf pinnerup » 1. dec 2014, 21:35

Er der kommet noget nyt i denne sag? Jeg bruger Ubuntu og er meget ærgerlig over ikke at kunne se Yousee web-tv, da jeg ikke i øvrigt har et fjernsyn.

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: yousee web-tv

Indlægaf AJenbo » 1. dec 2014, 22:17

nope, men hej og velkommen til forummet.

pinnerup
Indlæg: 2
Tilmeldt: 1. dec 2014, 21:33

Re: yousee web-tv

Indlægaf pinnerup » 2. dec 2014, 01:06

Takker :)

Blfriis
Indlæg: 445
Tilmeldt: 3. nov 2009, 10:50
IRC nickname: blfriis
Geografisk sted: Randers

Re: yousee web-tv

Indlægaf Blfriis » 3. dec 2014, 00:35

Jeg har tidligere haft yousee og kunne se webtv, det jeg gjorde var at følge guiden her.. Når hele installationen er færdig og opdateret, startede jeg netflix op tastede Ctrl+t for at åbne en ny fane, stadig i netflix. I den nye fane fandt jeg så yousee webtv indtastede div oplysninger og det kørte der ud af.. Jeg ved ikke om det stadig virker, men måske et forsøg værd. Husk du skal også have wine installeret ellers virker det ikke. Jeg har ikke længere yousee så jeg kan ikke teste det.
http://zorin-os.dk/index.php?topic=296.msg697#msg697
Held og lykke ;)
Ubuntu 15.04 Unity og ZorinOS 9 Ultimate http://zorin-os.dk/index.php

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: yousee web-tv

Indlægaf AJenbo » 3. dec 2014, 00:43

Yousee kræver at man installere et ekstra program for at det virker

Blfriis
Indlæg: 445
Tilmeldt: 3. nov 2009, 10:50
IRC nickname: blfriis
Geografisk sted: Randers

Re: yousee web-tv

Indlægaf Blfriis » 3. dec 2014, 01:00

AJenbo skrev:Yousee kræver at man installere et ekstra program for at det virker

Ja ok men som sagt er det også nogen tid siden, jeg havde det, men da kørte det fint.
Ubuntu 15.04 Unity og ZorinOS 9 Ultimate http://zorin-os.dk/index.php

Tilbage til "Programmer i Ubuntu"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot], Bing [Bot] og 0 gæster