Krypteret Bittorent klient.

Her postes alt, som ikke direkte har noget med Ubuntu at gøre.
planet-reptile
Indlæg: 460
Tilmeldt: 18. nov 2007, 02:04

Krypteret Bittorent klient.

Indlægaf planet-reptile » 28. jul 2008, 18:48

http://www.computerworld.dk/art/47128?c ... =12&pos=13
I videoen siger de at det er 2 hackere der har lavet klienten. Jeg "skræmmes væk" ved tanken om at hackere har lavet et program til den almindelige befolkning. De kan i princippet have smidt hvad som helst i programmmet.
Hilsen Kim.

Wrapper
Indlæg: 777
Tilmeldt: 20. nov 2006, 21:04
Geografisk sted: Århus, Denmark

Re: Krypteret Bittorent klient.

Indlægaf Wrapper » 28. jul 2008, 19:00

planet-reptile skrev:http://www.computerworld.dk/art/47128?cid=10&a=cid&i=10&o=12&pos=13
I videoen siger de at det er 2 hackere der har lavet klienten. Jeg "skræmmes væk" ved tanken om at hackere har lavet et program til den almindelige befolkning. De kan i princippet have smidt hvad som helst i programmmet.


Der er sku da mange hackere der laver programmer til befolkningen. En hacker er jo ikke ensbetydende med en der bryder ind i systemer og smadrer dem, eller opfanger diverse ting og sager.
Desuden er der en rimelig god dokumentation om programmet på deres side. Derudover er det open source, og du kender vel efterhånden en af fordelene ved open source, right? at bad-software ikke får lov at leve længe...
Billede

Billede

eitreach
Indlæg: 2478
Tilmeldt: 24. jul 2007, 19:32
IRC nickname: eitreach
Geografisk sted: København

Re: Krypteret Bittorent klient.

Indlægaf eitreach » 28. jul 2008, 19:24

"Hacker" er et positivt ord i softwarekredse. Det er i bund og grund bare en hamrende heftig programmør, som ved hvad han laver.

"Crackere", derimod - er som regel bare folk som hugger hvad andre har lavet, og udnytter det til at skade almindelige mennesker med. Heldigt at de fleste crackere også får en masse malware med ned på samme tid, når de hugger andres software :)

Hvis du vil have kryptering med din bittorrent, så tilbyder The Pirate Bay det også nu.
"A Narn heavy cruiser?!"

Fornuftig opførsel: faq.php#f00
Guide til ooh shiny: viewtopic.php?f=11&t=2189
Guide til 3d-effekter: viewtopic.php?f=11&t=4393

planet-reptile
Indlæg: 460
Tilmeldt: 18. nov 2007, 02:04

Re: Krypteret Bittorent klient.

Indlægaf planet-reptile » 28. jul 2008, 19:50

Tak for påmindelsen :)
Er der nogen af jer der bruger det?

Edit: Kan læse mig til at den ikke er udkommet endnu.
Hilsen Kim.

Jarlen
Indlæg: 834
Tilmeldt: 1. jun 2008, 18:23
IRC nickname: Jarlen
Geografisk sted: København

Re: Krypteret Bittorent klient.

Indlægaf Jarlen » 28. jul 2008, 21:02

Det er min opfattelse at medierne generelt bruger ordet hacker på samme måde som den brede befolkning, altså om ondsindede personer ude på enten at skade andre enten uden grund eller for egen personlig fortjeneste.
Nu har jeg ikke set computerworlds video, men jeg kunne forestille mig at den var lige så overfladisk og intetsigende som størstedelen af deres artikler. Bl.a. har de ikke engang lagt et link, hvor man kan læse mere.
Men som jeg læser http://anomos.info/wp/ og deres blog er der tale om at der bliver udviklet en protokol, altså nogle retningslinjer for hvordan klienterne skal kommunikere med hinanden i Anomosnetværket. Det er altså ikke engang sikkert at de skriver et program folk skal bruge.
jesperjarlskov.dk - Blog om Ubuntu, fri software og andet godt :-)

Wrapper
Indlæg: 777
Tilmeldt: 20. nov 2006, 21:04
Geografisk sted: Århus, Denmark

Re: Krypteret Bittorent klient.

Indlægaf Wrapper » 28. jul 2008, 21:07

Well videoen kan man så også finde på anomos egen side, så formentlig ikke en Computerworld har lavet. Og ja desværre er det uhyre sjældent at CW giver link til kilder..
Billede



Billede

intEx
Indlæg: 65
Tilmeldt: 28. mar 2008, 16:24
Geografisk sted: Ebeltoft, Danmark

Re: Krypteret Bittorent klient.

Indlægaf intEx » 31. jul 2008, 11:25

eitreach skrev:Hvis du vil have kryptering med din bittorrent, så tilbyder The Pirate Bay det også nu.

Hvor? Jeg synes umiddelbart ikke, jeg kan finde nogen info om det på thepiratebay.com...?
~ intEx
"Computers are like airconditioning systems:
-They become useless when you open Windows."

Tilbage til "Off-Topic"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster