Hosting af Wordpress (er købt nu)

Her postes alt, som ikke direkte har noget med Ubuntu at gøre.
Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
Indlæg: 10724
Tilmeldt: 26. apr 2008, 19:27
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Hosting af Wordpress (er købt nu)

Indlægaf Christian.Arvai » 6. feb 2020, 22:53

Hej venner

Jeg er ved at skulle sætte en Wordpress op til mit firma,, og leder derfor efter en billig og stabil hosting.

Der bliver næppe det store trafik, så der skal ikke være så meget power i den.

UBDK havde Glesys, og det kørte jo ret godt. Glesys er så blevet vildt dyre nu, så jeg/vi (vi er to ejere), leder efter noget andet.

Er der nogle som har forslag, til en Wordpress-host til omkring de 500 kr om året?

One.com er en mulighed. Men UBDK havde jo ikke så god erfaring med dem, så jeg er lidt tøvende over for dem (muligt de er blevet bedre i årenes løb?!?).

PS: VI ejer et domain allerede via Google.
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Hosting af Wordpress

Indlægaf AJenbo » 7. feb 2020, 00:57

Jeg har et par sider på one.com, der kan godt være lidt en gang i mellem men de er både blevet bedre og syndes det er ok generalt.

På Glesys har vi stadig problemer med at databasen dør og skal genstartes i perioder.

Som alternativ til one.com vil jeg forslå https://www.unoeuro.com/

Brugeravatar
NickyThomassen
Admin
Indlæg: 3650
Tilmeldt: 5. mar 2010, 19:58
IRC nickname: nicky
Geografisk sted: 192.168.20.42

Re: Hosting af Wordpress

Indlægaf NickyThomassen » 7. feb 2020, 07:58

Jeg ville også anbefale one.com så længe det bare er til simpel hosting. Skulle det blive nødvendigt senere, er WP nem at flytte, især hvis du kan dumpe databasen. WP er et godt valg langt hen af vejen, sig endelig til hvis du har brug for hjælp.

Mit firma bruger stadig GleSYS, men med FreeBSD, hvor jeg selv bygger MySQL fra kilden med BSDs pakkesystem. Jeg har aldrig problemer med nedbrud, så jeg ved ikke om Ubuntu + GleSYS måske er en dårlig blanding, eller om vi bare ikke fik sat tingende ordentligt op i sin tid.

Jeg har kigget på Ubuntuserveren et par gange og kører kold i SystemD. Det er ikke lige min kop the.

Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
Indlæg: 10724
Tilmeldt: 26. apr 2008, 19:27
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Re: Hosting af Wordpress

Indlægaf Christian.Arvai » 7. feb 2020, 11:47

Takker for input.

I mellemtiden har jeg kigget lidt rundt. Ud over one.com og unoeuro, kigger jeg også på nordicway.dk

Kender i nordicway.dk?
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing

Brugeravatar
NickyThomassen
Admin
Indlæg: 3650
Tilmeldt: 5. mar 2010, 19:58
IRC nickname: nicky
Geografisk sted: 192.168.20.42

Re: Hosting af Wordpress

Indlægaf NickyThomassen » 7. feb 2020, 14:16

Desværre.
Udover de nævnte kender jeg kun til webhosting.dk, men jeg har ikke bedre erfaringer med dem, end jeg har med one.com.

Stra
Indlæg: 3105
Tilmeldt: 16. jun 2007, 10:26
Geografisk sted: Ikast-Herning

Re: Hosting af Wordpress

Indlægaf Stra » 7. feb 2020, 16:59

Jeg anvender enavn.dk
stra
Bruger Ubuntu 22.04 og 22.10 + lubuntu 22.10

Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
Indlæg: 10724
Tilmeldt: 26. apr 2008, 19:27
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Re: Hosting af Wordpress

Indlægaf Christian.Arvai » 7. feb 2020, 19:10

Jeg takker for input. Som bl.a. gjorde at jeg sikrede mulighed for dumb af DB.

Vi valgte:

Webhotel: nordicway.dk
DNS: dk-hostmaster.dk

Fordel ved Nordicway.dk er bl.a mere RAM "til prisen", samt at de er billigere end de andre forslag i denne tråd. Ulempen er at man kun har 5 GB plads (one.com har 100 GB). Vi var så enige om, at vi som firma nok alligevel skifter til en dedikeret server engang i fremtiden, så plads bliver næppe et problem, når det "kun" er en Wordpress side der hostes.
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing

Tilbage til "Off-Topic"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster