Browser tilføjelse: OneTab

Her postes alt, som ikke direkte har noget med Ubuntu at gøre.
lath
Indlæg: 5095
Tilmeldt: 27. apr 2008, 02:16
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Browser tilføjelse: OneTab

Indlægaf lath » 22. dec 2017, 03:43

Der findes en tilføjelse til Chrome og Firefox (og måske andre) der hedder OneTab.

OneTab kan drastisk reducere hukommelsesforbruges ved at lægge inaktive faneblade i dvale (gemme linket til siden).


  • OneTab til Chrome browseren:
    den lidt for lange elevator talen - der er en slagstale som hurtig skal overbevise dig at det som er emnet er en rigtig god ide):
    Spar op til 95 % hukommelse og reducér fane-rod
    Klik på OneTab-ikonet for at konvertere alle dine faner til en liste, når du har alt for mange faner. Når du skal bruge fanerne igen, kan du enten gendanne dem enkeltvis eller alle på én gang.

    Du sparer op til 95 % af hukommelsen ved at have dine faner på OneTab-listen, fordi du har færre faneblade åbne i Google Chrome.

    Beskyttelse af personlige oplysninger

    OneTabs udviklere eller en tredjepart vil aldrig få adgang til oplysninger om dine faner, medmindre du klikker på vores funktion "del som en hjemmeside", der giver dig mulighed for at uploade din faneliste til en hjemmeside for at dele dem med andre. Faner vil aldrig blive delt, med mindre du specifikt bruger knappen 'del som en hjemmeside'.

    https://chrome.google.com/webstore/detail/onetab/chphlpgkkbolifaimnlloiipkdnihall?hl=da
  • OneTab til Firefox:
    Elevator talen:
    Alt for mange faner? Konvertér dine faner til en liste og gør Firefox hurtigere

    OneTab er nu tilgængelig på dansk!

    https://addons.mozilla.org/da/firefox/addon/onetab/

Jeg har i dag - for lidt tid siden - foreslået at OneTab gemmer faneblade i Bookmarks, så alle faneblade der er i dvale via OneTab altid er tilgængelig ...

  • ... når browseren er i safe mode, hvor alle udvidelser er inaktive/deaktiveret
  • ... hvis OneTab ikke virker som den skal
  • ... hvis oneTab er deaktiveret
  • ... hvis OneTab er afinstalleret
  • ... via sync, fx Firefox Sync, som kan alle gøre bogmærker tilgængelige i alle enheder der bruger samme Sync konto

Jeg har foreslået den ændring idet at jeg i anmeldelser har læst om at folk har fået slettet alle faneblade - hvilet nok er meget lidt populært - for nu at skrive det på en pæn måde.

/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags

Tilbage til "Off-Topic"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster