Firefox 57.0 kommer snart i en pakke til dig, og en del af dine tilføjelser virker sandsynligvis ikke

Her postes alt, som ikke direkte har noget med Ubuntu at gøre.
lath
Indlæg: 5095
Tilmeldt: 27. apr 2008, 02:16
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Firefox 57.0 kommer snart i en pakke til dig, og en del af dine tilføjelser virker sandsynligvis ikke

Indlægaf lath » 15. nov 2017, 08:12

Firefox gør op med XUL tilføjelser. Den nye sort er tilføjelser baseret på WebExtensions.

Min liste af tilføjelser, der kun er baseret på WebExtensions (bortset fra 1), og derfor virker med Firefox 57.0+

  • Awesome screenshot - capture, annotate and more
  • Enable right click and copy (bruges til at kopiere tekst fra web sider hvor man ellers ikke kan kopiere tekst fra)
  • Enhancer for youTube
  • Fix Twitter
  • Instant Translate: Select and Translate
  • XUL add-on: NoScript - der skulle være en WebExtension add-on på vej ud - det er muligvis en anden add-on, som så er en WebExtension NoScript, idet at XUL add-ons skulle (AFAIK) blive fjernet / flyttet / gemt.
  • Reddit Enhancement Suite
  • Safe browsing Version 4 (temporary add-on)
  • Stylus
  • uBlock Origin Reklame blokker, som er rigtig god.
  • YouTube Download & Adblocker Smarttube - gør som den siger og er god til det.

Når du starter Firefox 57.0 op første gang , så vil du kunne vælge et alternativ til en XUL tilføjelse du har installeret. Du får en/flere forslag som mulige erstatninger for XUL tilføjelsen

Advarsel: Brug ikke Disconnect, og uBlock Origin på samme tid. De 2 tilføjelser er samspilsramte.

/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags

lath
Indlæg: 5095
Tilmeldt: 27. apr 2008, 02:16
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Re: Firefox 57.0 kommer snart i en pakke til dig, og en del af dine tilføjelser virker sandsynligvis ikke

Indlægaf lath » 16. nov 2017, 10:32

I dag kom så Firefox Quantum (FireFox 57.0) i en pakke til mig :)

Firefox er blevet meget hurtigere end før - temmelig meget endda - Mozilla skriver 2x hurtigere. Læs mere her: https://blog.mozilla.org/firefox/quantum-performance-test/

Inde i Firefox ⪖ 57.0 er der på tilføjelser siden er der en menu til venstre. Nederst i den menu er der et punkt der hedder "Forældede udvidelser". Klik på den hvis du vil gøre noget ved dine forældede udvidelser

Som i nok ved har jeg NoScript som den enete XUL add-on og den virker ikke.
På den her side[1] fremgår det at NoScript version 10, som er erstaningen for NoScript XUL er ramt af Murphys lov, så den bliver forsinket.
Update 2017-11-15

As you probably noticed, yesterday's today has gone away in most time zones and we're not ready yet (Murphy law and all) :(
But we're definitely on track for the end of this week, and in the meanwhile your awesome patience deserves a couple of preview screenshots..


Nogle screenshots imens vi venter: (hvordan resize man billeder med bb-kode?)

Billede
Billede

/Lars

[1]: https://hackademix.net/2017/11/14/double-noscript/
Senest rettet af lath 16. nov 2017, 14:30, rettet i alt 4 gange.
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags

lath
Indlæg: 5095
Tilmeldt: 27. apr 2008, 02:16
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Re: Firefox 57.0 kommer snart i en pakke til dig, og en del af dine tilføjelser virker sandsynligvis ikke

Indlægaf lath » 16. nov 2017, 14:23

Giogio - udvikleren af NoScript - skriver i Twitter indlæg at det er en dårlig ide at blive ved med at bruge FF 56.0 fordi NoScript 10 ikke er udgivet endu, fordi der er en del sikkerhedsrettelser i FF 57.
https://twitter.com/ma1/status/931087079760637952

Man kan bruge Firefox ESR i stedet for: https://twitter.com/FirefoxESR (som har link til siden i bio'en)

/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Firefox 57.0 kommer snart i en pakke til dig, og en del af dine tilføjelser virker sandsynligvis ikke

Indlægaf AJenbo » 16. nov 2017, 17:34

Kan godt lidt mærke 57 er hurtigere.

Tilbage til "Off-Topic"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster