Erfaring med at bo i Spanien?, ...

Her postes alt, som ikke direkte har noget med Ubuntu at gøre.
lath
Indlæg: 5095
Tilmeldt: 27. apr 2008, 02:16
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Erfaring med at bo i Spanien?, ...

Indlægaf lath » 7. jul 2016, 17:53

Hej ubuntu rødder

Jeg har fået et job tilbud fra source(d): http://sourced.tech/about/ i selve rekrutteringsbuerauet som "Backend Engineer".

Er der nogen som har erfaring med at bo permanent i Spanien, især Madrid? Hvis ja, så vil jeg gerne høre mere fra dig, faktisk alt hvad du ved om emnet.

Jeg kan godt få et arbejdsvisa, og firmaet vil finde en lejlighed til mig, samt betale for min flytning til Madrid.

/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags

zob
Redaktør
Indlæg: 4430
Tilmeldt: 6. jan 2009, 22:01
Geografisk sted: København

Re: Erfaring med at bo i Spanien?, ...

Indlægaf zob » 7. jul 2016, 19:15

Dejlig land, dejlig by, dejlig mad, dejligt folk.

Har selv boet der i 1½ år (i Bilbao).

Klimaet er godt, dog er det skrækkeligt varmt i Madrid om sommeren. Forår og efterår er skønne i Madrid. Og faktisk kan det også blive temmelig koldt inde i Madrid om vinteren. Spanien er stor og geografisk meget varieret, så både klima, gastronomi og kultur er mere forskellig end de fleste danskere tror.

Find gerne et sted at bo i nærheden af dit arbejde som angivet på hjemmesiden. Der er dejligt omkring (og i) Retiro-parken. Prøv måske at undgå at bosætte dig i de sydlige forstæder hvor der er noget mere kriminalitet. Her har jo nok tegnet lidt med den grove pensel, men sådan cirka.
Markering_013.jpg
Markering_013.jpg (270.75 KiB) Vist 674 gange


Lær sproget! Spansk rangeres ofte som et af de letteste sprog at lære og det er meget anvendeligt (også i USA). Det næststørste modersmål, efter Mandarin. Og så er det jo sjovere at hænge ud med spanierne hvis man også forstår hvad de taler om indbyrdes.

lath
Indlæg: 5095
Tilmeldt: 27. apr 2008, 02:16
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Re: Erfaring med at bo i Spanien?, ...

Indlægaf lath » 7. jul 2016, 19:25

Tak @zob.

Jeg har helt klart tænkt mig at gå på sprogskole: At lære samt bruge spansk går nok meget hurtigt med både undervisning og være i blandt spaniere.

Jeg har prøvet at bo i en getto her i DK - ikke så sjovt - så jeg vil meget gerne undgå at bo i hvilken som helst getto.

/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags

zob
Redaktør
Indlæg: 4430
Tilmeldt: 6. jan 2009, 22:01
Geografisk sted: København

Re: Erfaring med at bo i Spanien?, ...

Indlægaf zob » 7. jul 2016, 19:30

Det kan jeg godt forstå. Ghettoerne ligger - groft sagt - syd for den sydlige del af M-30 motorvejen. Alt indenfor og nord og øst for burde være ganske fint. Vest for er mest naturområder.

lath
Indlæg: 5095
Tilmeldt: 27. apr 2008, 02:16
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Re: Erfaring med at bo i Spanien?, ...

Indlægaf lath » 7. jul 2016, 19:42

zob skrev:Dejlig land, dejlig by, dejlig mad, dejligt folk.

...

Klimaet er godt, dog er det skrækkeligt varmt i Madrid om sommeren.


Det kunne være sjovt om jeg kom til at holde ferie i Danmark for at få køligt dansk sommer regnvejr :) - mens mange andre danskere drager i modsatte retning.

/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Erfaring med at bo i Spanien?, ...

Indlægaf AJenbo » 7. jul 2016, 21:50

Jeg har været i spanien i et par uger hos en der bord der. Jeg var nær blevet skyldet væk under et enormt regnvejr.

buddig
Indlæg: 746
Tilmeldt: 18. maj 2011, 21:54
Geografisk sted: Ugelbølle ved Aarhus

Re: Erfaring med at bo i Spanien?, ...

Indlægaf buddig » 7. jul 2016, 23:30

Spanien er bare et rigtig fedt sted.
Jeg kender dog ikke Madrid, men vi var i Syd (Malaga området) i foråret.
Vi boede hos en god ven, der har et hus alleryderst på en bjergvej.
Han bor der, når han har tid og lyst, ellers bor han i Danmark ret tæt ved os.
Huset er flere hundrede år gammelt, og har måske været et fårehus.
Han har selv moderniseret det, hvilket starter med at få elektricitet, en vandboring,
og bygge det ud med badeværelser, køkken osv.
Da vi var der, havde han lige fået internet, og det kommer via en Ubiquiti wifi parabol.
Så nu kan han være der endnu mere, da han kan køre sine forretninger derfra.
Malaga området er ellers ved at være dyrt sted at leje eller købe bolig, da vi er mange,
der gerne vil bo der.
Fedt med sådan et jobtilbud, som du har fået, for arbejdsløsheden er meget høj i Spanien,
så det er nok en af de få muligheder, der er, for at prøve at komme derned og bo.
Go for it. :-)
/ Henning

Tilbage til "Off-Topic"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster