Erfaring med at bo i Spanien?, ...

Her postes alt, som ikke direkte har noget med Ubuntu at gøre.
lath
Indlæg: 5095
Tilmeldt: 27. apr 2008, 02:16
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Erfaring med at bo i Spanien?, ...

Indlægaf lath » 7. jul 2016, 17:53

Hej ubuntu rødder

Jeg har fået et job tilbud fra source(d): http://sourced.tech/about/ i selve rekrutteringsbuerauet som "Backend Engineer".

Er der nogen som har erfaring med at bo permanent i Spanien, især Madrid? Hvis ja, så vil jeg gerne høre mere fra dig, faktisk alt hvad du ved om emnet.

Jeg kan godt få et arbejdsvisa, og firmaet vil finde en lejlighed til mig, samt betale for min flytning til Madrid.

/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags

zob
Redaktør
Indlæg: 4430
Tilmeldt: 6. jan 2009, 22:01
Geografisk sted: København

Re: Erfaring med at bo i Spanien?, ...

Indlægaf zob » 7. jul 2016, 19:15

Dejlig land, dejlig by, dejlig mad, dejligt folk.

Har selv boet der i 1½ år (i Bilbao).

Klimaet er godt, dog er det skrækkeligt varmt i Madrid om sommeren. Forår og efterår er skønne i Madrid. Og faktisk kan det også blive temmelig koldt inde i Madrid om vinteren. Spanien er stor og geografisk meget varieret, så både klima, gastronomi og kultur er mere forskellig end de fleste danskere tror.

Find gerne et sted at bo i nærheden af dit arbejde som angivet på hjemmesiden. Der er dejligt omkring (og i) Retiro-parken. Prøv måske at undgå at bosætte dig i de sydlige forstæder hvor der er noget mere kriminalitet. Her har jo nok tegnet lidt med den grove pensel, men sådan cirka.
Markering_013.jpg
Markering_013.jpg (270.75 KiB) Vist 674 gange