x86 mainboard comparable to raspberry pi 2

Her postes alt, som ikke direkte har noget med Ubuntu at gøre.

lath
Indlæg: 5095
Tilmeldt: 27. apr 2008, 02:16
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Re: x86 mainboard comparable to raspberry pi 2

Indlægaf lath » 29. jan 2016, 22:19

gtr skrev:https://www.kickstarter.com/projects/263025908/jaguarboard-x86-based-single-board-computer/description


Mikroprocessor arkitektur er inderligt ligegyldigt for Linux baserede styresystemer, såfremt der findes en Linux kerne, bin-utils, og en GCC C compiler til mikroprocessor arkitekturen.

x86 mikroprocessor arkitekturen er ikke automatisk bedre end ARM mikroprocessor arkitekturen - det afhænger hvad man lægger vægt på.
For mig er det at en ARM mikroprocessor bruger mindre effekt end en x86 mikroprocessor for den samme ydelse /performance som en ARM mikroprocessor.

Deres sammenligning med Raspberry Pi 1 får mig til at tro at de vil prøve på at få deres produkt til at se bedre ud end den virkelig er (Hint: Hvorfor sammenligner de ikke med Raspberry Pi 2 specs?)

Jeg ville til alle tider hellere vælge Raspberry Pi 2 end den nævnte SBC, da jeg lægger vægt på at et stort community også er vigtigt.

/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: x86 mainboard comparable to raspberry pi 2

Indlægaf AJenbo » 30. jan 2016, 01:33

Desværre er der stadig meget propritært software der kun er tilgængelig til x86 cpuer, eks Skype og Flash.

lath
Indlæg: 5095
Tilmeldt: 27. apr 2008, 02:16
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Re: x86 mainboard comparable to raspberry pi 2

Indlægaf lath » 31. jan 2016, 12:32

AJenbo skrev:Desværre er der stadig meget propritært software der kun er tilgængelig til x86 cpuer, eks Skype og Flash.

Det er rigtigt nok.

Personligt har jeg gang i en boykot på alt der vedrører Flash, da kode aberne fra Adobe helt klart ikke formår at lave sikker software, som bruger få ressourcer fra styresystemet.

Hvis jeg skulle bruge Skype kunne det få lov til at bo på en billig Android mobil, men jeg bruger helst ikke Skype, hvis jeg på nogen måde kan undgå det.

/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags

gtr

Re: x86 mainboard comparable to raspberry pi 2

Indlægaf gtr » 14. feb 2016, 19:57

Jaguarboard er til salg for 79usd. Det mener jeg er for meget i forhold til en raspberry pi 2.

Tilbage til "Off-Topic"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster