Hvad ender Vista som?

Her postes alt, som ikke direkte har noget med Ubuntu at gøre.

Hvad ender M$ Windows Vista som?

Endnu en Windows ME
7
27%
0-1 år før det er mennesker værdigt
6
23%
1-3 år før det er mennesker værdigt
6
23%
3-7 år før det er mennesker værdigt
7
27%
 
Afgivne stemmer: 26

vic
Indlæg: 19
Tilmeldt: 13. sep 2006, 15:50

Hvad ender Vista som?

Indlægaf vic » 23. jan 2007, 00:50

Ja topic siger siger jo lidt sig selv.

De fleste af hos har med stor sandsynlighed prøvet hovedparten af Windows Styresystemerene og er mere eller mindre bekendte med deres fortid, nutid og deres sandsynlige fremtid.

Mit spørgsmål er så hvad tror i at vista ender som? jeg går ud fra mange husker Windows ME katastrofen, ME udkom efter windows 2000 og byggede på DOS, 3,x, og 9x. og windows 2000 som nedkom fra NT kernen.

Hvor ME sandsynligt vis var den største katastrofe M$ nogensinde havde lavet på det tidspunkt.

Bliver Vista endnu en ME eller vil der som med XP gå nogle år (2001-2007) før det opnår en stabilitet som vi mennesker kan være bekendte?. og computere som vi faktisk har råd til at købe hardware mæssigt.

jeg ved godt det her er totalt OFF *NIX Topic, men syntes det kunne være interessant at høre hvad folk tænker og tror.

Mvh
Vic

Wikzo
Indlæg: 609
Tilmeldt: 24. nov 2006, 13:59
Geografisk sted: Århus N

Hvad ender Vista som?

Indlægaf Wikzo » 23. jan 2007, 14:42

Jeg tror, at det kun i starten er såkaldte nørder, der køber Vista. Om et halvt år - måske ved juletid? - tror jeg, at almindelige folk begynder at købe det. Jeg tror også, at Vista vil blive mere populært end XP, men det kommer nok til at tage lidt tid.

Jeg tror også, at Microsoft har lært en hel del siden XP's lancering. Efter hvad jeg har hørt, er Vista langt mere gennemtænkt, men selvfølgelig kommer der sikkert en masse updates som altid :P

Selv kunne jeg da godt finde på at købe Vista for at spille nye spil, men pt. er det alt for dyrt og unødvendigt. Desuden er det meget sjovere at prøve sig frem i Ubuntu :D
Billede

eyvind
Indlæg: 691
Tilmeldt: 14. jan 2007, 16:40
Geografisk sted: Smørum

Hvad ender Vista som?

Indlægaf eyvind » 2. feb 2007, 21:58

Jeg fik i et blad/datatid en prøvevista. og har den også til at køre en gang i mellem, det næste ½ år.
Jeg kommer ikke til at købe den, for jeg leger så meget med harddiske, og gider ikke hele tiden, at skulle registrere noget der er købt. Det kunne aldrig falde mig ind at købe en comp med program, og/eller uden diverse drivere til motherboard.
Rigtige mænd tager ikke backup.

frolle
Indlæg: 133
Tilmeldt: 13. nov 2006, 20:53

Hvad ender Vista som?

Indlægaf frolle » 3. feb 2007, 21:08

Vista er allerede en succes.

Der er dem som kan lide M$ også er der dem som kan lide open source. Sådan er det bare. Der er alt for mange som ikke tør kaste sig ud i linux verdenen, bare fordi de er bange for at gøre noget forkert eller at de ikke kan finde ud af det. Det er det eneste punkt m$ er foran, efter min mening.
<3

eyvind
Indlæg: 691
Tilmeldt: 14. jan 2007, 16:40
Geografisk sted: Smørum

Hvad ender Vista som?

Indlægaf eyvind » 3. feb 2007, 22:05

Ja frolle - og derfor er det godt med stedet her, hvor der hjælpes på et plan så alle kan følge med.
I de snart mange år hvor jeg har forsøgt mig med Linux i forskellige afskygninger, med start i "Linux - Friheden til at vælge" fra 1999 hvor jeg faldt af i svinget, fordi indlæringskurven var for stejl.
Men ubuntu har givet mig troen på at kunne komme igang.
Rigtige mænd tager ikke backup.

Wikzo
Indlæg: 609
Tilmeldt: 24. nov 2006, 13:59
Geografisk sted: Århus N

Hvad ender Vista som?

Indlægaf Wikzo » 8. feb 2007, 16:15

Nogen som har prøvet Vista og gerne vil dele deres erfaringer? :)
Billede

Wrapper
Indlæg: 777
Tilmeldt: 20. nov 2006, 21:04
Geografisk sted: Århus, Denmark

Hvad ender Vista som?

Indlægaf Wrapper » 8. feb 2007, 16:16

Wikzo skrev:Nogen som har prøvet Vista og gerne vil dele deres erfaringer? :)


Jeg regner med at installere det imorgen.
Bare så jeg har en grund til at kritisere det ;)

Men jeg ved at ThomasHax har prøvet det, men det er meget sjældent han er online her. Men jeg kan så sige at han ikke er videre begejstret.

eyvind
Indlæg: 691
Tilmeldt: 14. jan 2007, 16:40
Geografisk sted: Smørum

Hvad ender Vista som?

Indlægaf eyvind » 8. feb 2007, 16:29

Jeg har en Vista liggende på en af mine HD - men det er ikke noget særligt.
Det er en fuld prøve-udgave jeg har i 5 md.
Ok - den fandt da alting selv, men det manglede da også bare.
Rigtige mænd tager ikke backup.

spook
Indlæg: 365
Tilmeldt: 20. nov 2006, 13:54
Geografisk sted: Gram//Skanderborg//Århus

Hvad ender Vista som?

Indlægaf spook » 9. feb 2007, 09:14

Hehe... én af mine brugere kom forbi kontoret og var ret stolt over hans nye laptop, der havde vista. Samme dag som jeg tilfældigvis havde MIN laptop med på jobbet, med en frisk Feisty Fawn installation med Beryl... Så kunne jeg jo lige vise ham at Vistas eyecandy er NADA i forhold til hvad jeg kunne lave med min gratis (og ikke mindst åbne og frie) software - På en pc der kostede det halve af hans. Man kunne høre kæben ramme bordet. Han så virkelig skuffet ud da han så at det kunne være blevet federe for den halve pris...

Og hvad sker der lige med deres "wauw" reklamer? Hvis de mener at den væsenligste grund til at knalde et par tusind efter et nyt styresystem, er en ny måde at alt-tabbe, så tror jeg de har et problem.

Dette screenshot er taget på min laptop:
http://i70.photobucket.com/albums/i94/k ... ir-tab.png

Den har kun en 1.6 ghz core duo, og 1 gb ram. Og et intel onboard crap-gfx, der i xp kun lige kunne trække Diablo II. Den er slet ikke kraftig nok til Vistas vanvittige krav - Men Feisty Fawn med Beryl kører superlækkert på den! Og kan skræddersyes SÅ meget mere! + Selvfølgelig den biting at det er både mere stabilt og sikkert, og gratis. Who needs vista?
Billede

Wikzo
Indlæg: 609
Tilmeldt: 24. nov 2006, 13:59
Geografisk sted: Århus N

Hvad ender Vista som?

Indlægaf Wikzo » 19. mar 2007, 20:27

xD!

Nice wallpaper :P

Billede
Billede

Dane
Indlæg: 6
Tilmeldt: 11. mar 2007, 09:29

Hvad ender Vista som?

Indlægaf Dane » 20. mar 2007, 21:47

Vista vil blive udbredt efterhånden some folk køber nye computere .... det er jo næsten umuligt at købe en ny computer uden m$ på.

Artificial Intelligence
Indlæg: 2098
Tilmeldt: 18. nov 2006, 10:21
Geografisk sted: Køge

Hvad ender Vista som?

Indlægaf Artificial Intelligence » 21. mar 2007, 22:47

spook skrev:Hehe... én af mine brugere kom forbi kontoret og var ret stolt over hans nye laptop, der havde vista. Samme dag som jeg tilfældigvis havde MIN laptop med på jobbet, med en frisk Feisty Fawn installation med Beryl... Så kunne jeg jo lige vise ham at Vistas eyecandy er NADA i forhold til hvad jeg kunne lave med min gratis (og ikke mindst åbne og frie) software - På en pc der kostede det halve af hans. Man kunne høre kæben ramme bordet. Han så virkelig skuffet ud da han så at det kunne være blevet federe for den halve pris...

Og hvad sker der lige med deres "wauw" reklamer? Hvis de mener at den væsenligste grund til at knalde et par tusind efter et nyt styresystem, er en ny måde at alt-tabbe, så tror jeg de har et problem.

Dette screenshot er taget på min laptop:
http://i70.photobucket.com/albums/i94/k ... ir-tab.png

Den har kun en 1.6 ghz core duo, og 1 gb ram. Og et intel onboard crap-gfx, der i xp kun lige kunne trække Diablo II. Den er slet ikke kraftig nok til Vistas vanvittige krav - Men Feisty Fawn med Beryl kører superlækkert på den! Og kan skræddersyes SÅ meget mere! + Selvfølgelig den biting at det er både mere stabilt og sikkert, og gratis. Who needs vista?


Av! Jeg har næsten ondt af din brugere. Giv ham en Ubuntu CD og henvis ham til de gode support/forum sider hvis han vil have hjælp.

Wrapper
Indlæg: 777
Tilmeldt: 20. nov 2006, 21:04
Geografisk sted: Århus, Denmark

Hvad ender Vista som?

Indlægaf Wrapper » 22. mar 2007, 20:05

Jeg er lige kommet hjem fra et seminarie for Vista og office 2007. Titlen på seminariet var "Wauw", lige som deres ganske kedelige reklamer. Men det siger jo lidt om standarden...

Nå men én ting må jeg da give, de har virkeligt fået integreret de forskellige programmer i Office til bedre at kunne arbejde sammen. f.eks. at det er nemmere at lave dokumenter i et af deres formater, og integrere det i en mail.
Men det var vel så også det eneste positive (udover maden, som er gratis og i topklasse)

Men én ting er sikkert, nu er jeg godt nok ved at være træt af at se på den ring som de lavet som alternativ til timeglasset der kommer frem når computeren tænker. For man kan da ikke lige frem sige at Vista er hurtigt, til nogle ting er det, men det var ikke det man oplevede mest.

Men kan det virkelig passe at de mener at det baggrundsbillede der er på vista som default er pænt? jeg synes det er direkte ækelt... De viste bl.a. en dynamisk effekt man kunne sætte på baggrundsbilledet, hvor der kommer sådan en "bling bling" effekt på kurverne i billedet. Jeg tror desuden at denne feature kun er i ultimate udgaven...

Wikzo
Indlæg: 609
Tilmeldt: 24. nov 2006, 13:59
Geografisk sted: Århus N

Hvad ender Vista som?

Indlægaf Wikzo » 22. mar 2007, 21:19

Læste engang noget om en fotogut, som havde taget en 20-30 billeder til Vista, hvor kun nogle få blev udvalgt (resten kan findes på en eller anden hjemmeside). Har også læst, at man kan (senere?) bruge små film som baggrund.

Har stadig ikke prøvet Vista - men er også træt af deres Wauw-reklamer >_>
Billede

Artificial Intelligence
Indlæg: 2098
Tilmeldt: 18. nov 2006, 10:21
Geografisk sted: Køge

Hvad ender Vista som?

Indlægaf Artificial Intelligence » 22. mar 2007, 22:13

Har også læst, at man kan (senere?) bruge små film som baggrund.

Skulle det være noget nyt? Har gjort det i årevis på min linux systemer. 8)

Tilbage til "Off-Topic"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster